«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Γιατί τα παράθυρα, στα αεροπλάνα, έχουν οβάλ σχήμα;



Οι τρύπες που έχουν στρογγυλεμένες άκρες, έχουν πιο δυνατή δομή και δεν σπάνε εύκολα. Επίσης, δεν κάνουν ρωγμές, αν ασκηθεί έντονη πίεση επάνω τους. 


Όταν λέμε στρογγυλεμένες άκρες, φανταστείτε το εξής για να καταλάβετε φανταστείτε ότι κάνουμε μία τρύπα στην γωνία ενός γυαλιού, αλλά το γυαλί μας στη γωνία του, δεν σχηματίζει γωνία 90 μοιρών, αλλά κάνει καμπύλη...

Σε μια καμπίνα αεροπλάνου, αν ένα παράθυρο ραγίσει, θα δημιουργήσει έκρηξη λόγω της αποσυμπίεσης! 

Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά, όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβει 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952!

Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του. Έτσι, το αεροσκάφος ανακατασκευάστηκε, και αυτή τη φορά, είχε πιο δυνατά, στρόγγυλα παράθυρα.

Αν τα στρόγγυλα παράθυρα είναι πιο δυνατά, τότε γιατί τα γνωστά σε όλους μας Boeing και Airbus έχουν οβάλ παράθυρα και όχι ολοστρόγγυλα; Η εξήγηση είναι απλή: Αν τα παράθυρα ήταν στρόγγυλα, θα χρειαζόταν περισσότερο συμπαγές υλικό("τζάμι") ανάμεσα στα παράθυρα, δηλαδή... περισσότερα έξοδα!

Τα οβάλ παράθυρα προσφέρουν μεγαλύτερη επιφάνεια παραθύρου, άρα και καλύτερη θέα στους επιβάτες, καθώς επίσης και εξυπηρετούν επιβάτες με διαφορετικό σωματικό ύψος (και τους κοντούς, αλλά καί τους 2μετρους!)

Έτσι, ανακεφαλαιώνοντας,
τα αεροπλάνα έχουν οβάλ παράθυρα, ώστε να αντέχουν πολύ περισσότερη πίεση, καθώς επίσης και για να είναι πιο μεγάλα και πρακτικά, στο να βλέπουμε την θέα.


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: