«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

Τριετή γενέθλια του "paishellas.blogspot.gr"!




Το ιστολόγιο "Έλλην Ουρανόπαις",
 σήμερα έχει γενέθλια!

Τρία έτη κοινής συνοδοιπορίας, 
με 4.195 αναρτήσεις, 
376.210 επισκέψεις από 130 χώρες!



Ευχαριστούμε θερμά!


Ταπεινώς θεωρούμε ότι η κοινή συνοδοιπορία μας είναι ανακουφιστική και χαρίεσσα, αφού πρόκειται για μία ανυπόκριτη ενδοκαρδιακή αναζήτηση της βαθύτατης ανακουφιστικής ειρήνης, νηνεμίας και γαλήνης της ψυχής και του πνεύματός μας, ιστάμενη μακρόθεν του καθημερινού κοσμικού μνημονιακού και λοιπού ηθικού κονιορτού.

Είναι αληθές ότι απαξάπαντες χρειαζόμεθα ανδρεία ουσιαστική προσεκτική εσωτερική ενδοσκαφή, η οποία οσάκις γίνεται με ορθό τρόπο δίδει εις τον αθλούμενον ικανά παρηγορητικά και ενισχυτικά ψήγματα αυτογνωσίας και τον ποδηγετεί και οδηγεί εις μίαν άγνωστον, αλλά επιθυμητή όχθη, αυτήν της πνευματικής θεάσεως και ακροάσεως ρημάτων της Άνωθεν κεκρυμμένης Σοφίας... 

Βαθύτατη εσωτερική πεποίθηση μας είναι ότι πρέπει "εν παντί καιρώ και πάση ώρα και ευκαιρία" να ψάχνουμε ειρηνικά και σιωπηλά εντός μας, τα αναμνηστικά της παιδικής αθωότητός μας, ιστάμενοι ασκαρδαμυκτί όρθιοι επι των όποιων καπνιζόντων ερειπίων, καλλιεργούντες επιμελώς τον ειρηνικό, χαροποιό και πανέμορφο εσωτερικό αγρό του προσωπικού Παραδείσου μας...


Έρρωσθε κι ευδαιμονείτε!

Διαβάστε περισσότερα... »

Ο Μαγεμένος Αργαλειός. Ένα διδακτικό παραμύθι...





Μια φορά κι έναν καιρό, σ’ έναν τόπο όχι πολύ μακρινό, ζούσε μια όμορφη κοπέλα. Ήταν ορφανή κι έμενε μαζί με τον πατέρα της, που την είχε μεγαλώσει μονάχος του, σχεδόν από μωρό. Ήτανε πολύ προκομμένη κι όλη μέρα έκανε τις δουλειές του σπιτιού. Μαγείρευε για να ‘ρθει ο πατέρας από τα χωράφια και να βρει ζεστό φαΐ να τον περιμένει στο τραπέζι, έκανε τη λάτρα, έπλενε τα ρούχα, μπάλωνε, σιδέρωνε, φρόντιζε το περβόλι…

Όμως σαν έπεφτε το βράδυ, που το πρόσμενε πώς και πώς, καθότανε στον παλιό αργαλειό της μάνας της. Έβαζε στη ρόκα το μαλλί απ’ τα λίγα προβατάκια που ‘χε, το έγνεθε, το έκλωθε, έβαφε την κλωστή με χρώματα απ’ του κήπου της τα λούλουδα κι έπειτα καταπιανότανε να υφαίνει και να τραγουδά στον ρυθμό της απατής του αργαλειού, τάκα-τάκα, τούκα-τακ, και δώσ’ του τραγούδαγε κι ύφαινε. Και ο νους της έφευγε μακριά και τα σχέδια στο υφαντό βγαίνανε πολύχρωμα κι ονειρεμένα.

Μια μέρα άκουσε το τραγούδι της μια καρακάξα κι ήρθε στο παραθύρι της κι έκατσε να θαυμάσει. Η κόρη την είδε και τρόμαξε.

«Τι θες εδώ εσύ, μαύρο μου πουλί θλιμμένο;», ρώτησε.

«Η φωνή σου κοπελιά μου είναι τόσο γλυκιά, που μου πήρε μακριά τη θλίψη. Να χαρείς, μη σκιάζεσαι από μένα και μη με διώχνεις μακριά», παρακάλεσε η καρακάξα.

Η κοπέλα κολακεύτηκε κι ένιωσε να συμπαθεί το κακορίζικο πουλί. Ο πατέρας της ήτανε καλός άνθρωπος, μα κοιμότανε βαριά πολύ και ροχάλιζε κι έτσι ποτέ δεν είχε ακούσει το τραγούδι της. Πρώτη φορά βρέθηκε κάποιος να την παινέψει για τη μελωδική της φωνή.

«Εντάξει λοιπόν», έκανε χαρούμενη, «αφού σ’ αρέσει, κάθισε εδώ σιμά ν’ ακούς», είπε γλυκοχαμογελαστά.




Κι η καρακάξα, άλλο που δεν ήθελε, ερχότανε κάθε νύχτα και κούρνιαζε στο περβάζι κι απολάμβανε τ’ όμορφο τραγούδισμα της κόρης. Πέρασε δεν πέρασε ένας μήνας κι η καρακάξα άρχισε να στενάζει.

«Αχ, ουχ, τι κρίμα, τι κρίμα…», έλεγε και ξανάλεγε σα να ‘ταν παπαγάλος.

«Γιατί βαρυγκωμάς καλή μου καρακάξα;» ρώτησε καλοκάγαθα η κόρη.





«Γιατί λυπάμαι να σε βλέπω να κουράζεσαι, να καμπουριάζεις πάνω απ’ αυτόν τον παλιό αργαλειό και τα χρυσά σου δάχτυλα να βγάζουνε φουσκάλες απ’ τη σκληρή δουλειά. Τι ωραία θα ‘τανε να ‘χεις χρόνο για να κάνεις ό,τι σου αρέσει, να μπορούσες να τραγουδάς δίχως να χρειάζεται να δουλεύεις…»

«Καλά θα ήτανε», γέλασε η κόρη, «μα ο αργαλειός δεν δουλεύει από μόνος του.»

«Ίσως και να γίνεται», είπε σκεπτική η καρακάξα. 

«Μα τα μαύρα μου τα πούπουλα, θα ‘θελα να σου κάνω ένα σπουδαίο δώρο, για τη χαρά που μου ‘δωκες, να παίρνεις από πάνω μου τη θλίψη», της έκανε πονηρά.

«Σαν τι δώρο δηλαδή;» είπε η κοπέλα όλη ανυπομονιά.

Τότε η καρακάξα έκρωξε ένα ξόρκι και να το θάμα έγινε. Ο αργαλειός μαγεύτηκε κι άρχισε να δουλεύει μοναχός του. Ούτε που πέρασε απ’ το νου της κόρης, πως ίσως η καλή καρακάξα να ‘χε κακό σκοπό.

«Να το δώρο μου», της είπε. «Στο εξής δεν θα χρειάζεται να κοπιάζεις, η δουλειά θα γίνεται από μόνη της κι εσύ θα ‘χεις χρόνο να κάνεις ό,τι αγαπάς, να τραγουδάς, να χορεύεις ή να ξεκουράζεσαι. Θα ‘χεις την πιο όμορφη προίκα κι όλα τα παλικάρια θα σε θέλουνε για νύφη

Η κοπέλα ενθουσιάστηκε. Δεν έφτανε που ο αργαλειός δούλευε από μόνος του, αλλά μαζί του δούλευαν η ρόκα και το σφοντύλι, το στημόνι κι η ανέμη. Η κοπέλα μονάχα έβαζε μαλλί ξασμένο στο λανάρι κι έπειτα τίποτες άλλο δεν χρειαζότανε να κάμει. Η κλωστή βαφότανε σ’ ό,τι χρώμα την πρόσταζε κι ο μαγεμένος αργαλειός υπάκουε κι ύφαινε όποιο σχέδιο της κατέβαινε στο νου, δίχως να χρειάζεται καν να του το πει.




Η κόρη έπιασε να χοροπηδά απ’ τη χαρά της, ολόγυρα στο σπίτι, να τραγουδά και να γελάει. Έδινε φιλιά στην καρακάξα κι ευχές μέσα απ’ την καρδιά της. Πόσο ξεκούραστη ένιωθε, πόσο γούστο είχανε τα υφαντά που στοιβάζονταν στα πόδια της, δίχως να κάμνει τον παραμικρό κόπο. Η καρακάξα γέλασε στριγκά και χαιρέκακα χάθηκε στο δάσος.



Δεν πέρασε πολύς καιρός κι η χαρά της κόρης αρχίνισε να κοπάζει. Ο μαγεμένος αργαλειός δεν σταμάταε να υφαίνει και να υφαίνει και να υφαίνει κι όλη μέρα τάκα-τούκα, τικ-τικ-τικ, είχε αρχίσει να την τσαντίζει. 

Τις νύχτες δεν έκλεινε μάτι απ’ το θόρυβο. Όταν τέλειωνε το μαλλί, ο αργαλειός συνέχιζε να εργάζεται στο βρόντο κι έτριζε φριχτά και βογκούσε και ζητούσε κι άλλο νήμα, γιατί τι είναι ένας μαγεμένος αργαλειός, φτιαγμένος για να δουλεύει νύχτα-μέρα, αν δεν έχει δουλειά να φτιάνει;

Μα τα προβατάκια της δεν είχανε άλλο μαλλί να δώσουν κι η κόρη δεν ήξερε τι να κάμει. Άρχισε να ξηλώνει τα υφαντά, να τα κάνει κλωστή και την κλωστή να την ξαναβάζει στον αργαλειό, και κείνος ύφαινε ξανά και κείνη ξαναξήλωνε, μα τούτο ήτανε πιο δύσκολο και πιο κουραστικό από πριν.

Έψαξε η κόρη να βρει την καρακάξα, να τη γλυκοπαρακαλέσει να λύσει το ξόρκι. Μα κείνη, που ζήλευε την κοπέλα γιατί ήταν όμορφη κι είχε γλυκιά φωνή, λούφαξε στην κορφή ενός δέντρου κι έκανε πως τάχα μου δεν άκουγε τα παρακαλετά.

Μετά η κόρη σκέφτηκε να πάει στην πόλη, στο παζάρι, για να πουλήσει μερικά υφαντά, ν’ αγοράσει μαλλί, να το βάλει του αργαλειού για να κλώσει και να υφάνει και να της περισσέψουν και λίγα χρήματα για ν’ αγοράσει λούσα για τον εαυτό της, να χαρεί κομματάκι.

Μα δεν είχε άλογο ούτε κάρο κι έτσι έπρεπε να φορτώνεται στη ράχη τα υφαντά, όσα περισσότερα μπορούσε να σηκώσει, και να περπατάει, να περπατάει ώρες μες στον ήλιο και στη βροχή, μες στον άνεμο και στο χαλάζι και στο χιόνι, για να φτάνει στην πόλη ψόφια απ’ την κούραση. 

Και να φωνάζει στο παζάρι «εδώ τα καλά υφαντά, εδώ τα όμορφα κιλίμια και χαλιά, περάστε κόσμε, πάρτε πατριώτες…» μέχρι που πονούσε ο λαιμός της και βράχνιαζε να παζαρεύει τις τιμές. Κι όλο να μετράει τα χρήματα για να μην την κλέβουνε οι πελάτες κι όλο να λογαριάζει τα κέρδη. Κι ύστερα να τρέχει ν’ αγοράσει μαλλί και να το ζαλώνεται στην πλάτη και δώσ’ του πάλι περπατητά να γυρνάει στο σπίτι.

Κι ο πατέρας να γκρινιάζει γιατί δε βρήκε φαγητό να τον περιμένει στο τραπέζι και το σπίτι σκονισμένο κι αραχνιασμένο –πού να προφτάσει να συγυρίσει και να καθαρίσει;- κι όλη μέρα να μαλώνουν και να φωνάζουν ο ένας στην άλλη, που τόσα χρόνια δεν είχανε αλλάξει ούτε λέξη πικρή αναμεταξύ τους.

Μόλις μάζεψε λίγα λεφτά, αναγκάστηκε ν’ αγοράσει κάρο κι ένα άλογο για να μεταφέρει τα υφαντά στην πόλη. Όχι μόνο δεν πήρε ούτε ένα λούσο, αλλά έβαλε και χρέος από πάνω. Το άλογο ήθελε βρώμη και κριθάρι για να τρώει κι αυτά κόστιζαν ακριβά.

Ο μαγεμένος αργαλειός ύφαινε και ύφαινε χωρίς σταματημό, αλλά η κοπέλα δούλευε όλο και πιο πολύ κι όλο περισσότερο χρεωνότανε, να φτιάξει στάβλο για το άλογο, υπόστεγο για το κάρο, ν’ αγοράζει βρώμη και κριθάρι, να ταγίζει, να ξυστρίζει και να καθαρίζει το ζωντανό, να σκουπίζει την κοπριά και να στρώνει το άχυρο. Να φορτώνει, να ξεφορτώνει, να παίρνει τους δρόμους, να τελαλεί και να φωνάζει.




Ένιωθε πια δυστυχισμένη, τσακισμένη απ’ τη δουλειά, καμπουριασμένη απ’ τις ευθύνες. Γέλιο δεν κατέβαινε στα χείλια της, όσο για τραγούδι πού όρεξη και πού καιρός. Το ηλιόλουστο σπίτι βουβάθηκε, κατσούφιασε. Και να ‘τανε μονάχα αυτά…

Το μυαλό της θόλωσε κι οι λογισμοί της σκοτείνιασαν. Τίποτα όμορφο δεν κατέβαινε στον νου της. Όμως ο μαγεμένος αργαλειός υπάκουγε κάθε της σκέψη κι έτσι τα νήματα βάφονταν σκούρα, μουντά και μαύρα και τα σχέδια στα υφαντά γίνονταν άσχημα και δυσάρεστα, όπως τα όνειρά της. Κανείς δεν ήθελε πια ν’ αγοράσει τα υφαντά της. Κι ο αργαλειός έσκουζε κι ύφαινε και κείνη ξήλωνε και ξαναξήλωνε για να τόνε ταγίσει.

Η κοπέλα έπεσε στο πάτωμα κι έπιασε να κλαίει και να θρηνεί και να καταριέται την κακιά καρακάξα, που της έκλεψε τη χαρά της. Τότε άξαφνα είδε τον πατέρα της να ξυπνάει αγριεμένος κι έξαλλος να βγαίνει απ’ το σπίτι, βροντώντας ξωπίσω του την πόρτα.

Ξαναμπήκε μετά από λίγο και κρατούσε στο χέρι του το τσεκούρι, που έκοβε ξύλα για το τζάκι. Αρχίνισε να χτυπάει με μανία τον αργαλειό και να τον τσακίζει. Η κόρη χειροκροτούσε χαρούμενη και φώναζε «ναι, ναι μπαμπά, σπάστονε τον καταραμένο, βάρα τον». 

Μα τα κομμάτια σκώνουνταν και συνέχιζαν να δουλεύουν, τάκα-τούκα, τούκου-τουκ, να βογκάν και να σφυρίζουν, σαν τρελά. Ο πατέρας κατέβασε το τσεκούρι του αποκαμωμένος κι ετοιμαζότανε να το σκάσει ουρλιάζοντας μέσα απ’ το σπίτι, μα η κόρη είχε μια καλύτερη ιδέα.

Άναψε τα προσανάμματα στο τζάκι κι άρχισε να ρίχνει μέσα όσα κομμάτια του αργαλειού μπορούσε να σηκώσει. Ο πατέρας ξανάπιασε το τσεκούρι. Κείνος έσπαζε, κείνη έκαιγε, μέχρι που μονάχα στάχτη έμεινε να θυμίζει τον μαγεμένο αργαλειό. Μια γλυκιά ησυχία γέμισε το φτωχικό σπίτι…

Η κόρη πούλησε το άλογο και το κάρο κι αγόρασε ξανά έναν απλό αργαλειό. Από τότε κάθε βράδυ καθότανε κι έγνεθε, έκλωθε κι ύφαινε, όσο ήθελε κείνη κι όσο το ‘χε όρεξη. Κι άρχισε πάλι να τραγουδάει και να γελάει και ποτέ δεν αντάλλαξε πια με τον πατέρα της ούτε μια πικρή κουβέντα. Κι όταν παντρεύτηκε κι έκανε παιδιά, πήρε μαζί της τον αργαλειό κι ύφαινε τραγουδώντας ως τα βαθιά γεράματα.

Και η γριά καρακάξα, η μάγισσα η κακιά, που τα ‘βλεπε όλα κουρνιασμένη στο δέντρο της, πέταξε μακριά και πήγε να χαρίσει σ’ άλλους αφελείς τα ύπουλα ξόρκια της…


Κωστής Ανετάκης
Πηγή: via
Διαβάστε περισσότερα... »

Τι Διδάχτηκε Ο Φιλόσοφος Από Τη Ζωή Του Μ’ Έναν Λύκο ή η νοημοσύνη των ζώων...





«Ο Φιλόσοφος και ο Λύκος»

Ο Ρόουλαντς, καθηγητής Φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο του Μαϊάμι, αποτύπωσε στο βιβλίο αυτό τις εμπειρίες του από τη ζωή του μ' έναν λύκο -χωρίς εισαγωγικά:

Στα 25 του, ήδη καθηγητής φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, ο Ιρλανδός Μαρκ αγόρασε ένα κουτάβι λύκου κι έζησε μαζί του επί 11 χρόνια. Μιλάμε για ένα «θηρίο», που όταν ενηλικιώθηκε είχε ύψος (στον ώμο) 88 εκατοστά και ζύγισε 80 κιλά...

Ο συγγραφέας, όπως θα δείτε, δεν περιορίζεται στην καταγραφή εμπειριών από τη συμβίωση με τον Μπρένιν (αυτό είναι το όνομα που έδωσε στον λύκο του). Παίρνει αφορμή απ' αυτές και ασχολείται με έννοιες όπως η ηθική, η φιλία, το νόημα της ζωής κ.λπ.

«Στο γνωστό μυθιστόρημά του "Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι", ο Μίλαν Κούντερα λέει κάτι που θεωρώ πολύ σημαντικό και σωστό για τη φύση της ανθρώπινης καλοσύνης:

Η πραγματική καλοσύνη στον άνθρωπο μπορεί να εμφανιστεί ελεύθερα και καθαρά μόνον σε σχέση με αυτούς που δεν έχουν δύναμη. 

Η πραγματική ηθική δοκιμασία της ανθρωπότητας (η πιο ουσιαστική και τόσο βαθιά κρυμμένη ώστε να μην τη βλέπουμε) έγκειται στη σχέση του ανθρώπου με όσους είναι στο έλεός του: τα ζώα. Και εκεί ακριβώς έγκειται και η μεγαλύτερη αποτυχία του ανθρώπου. Είναι τόσο θεμελιώδης αυτή η αποτυχία, ώστε όλες οι υπόλοιπες αποτελούν απλώς τη φυσική της συνέπεια.

Κρίνω τους ανθρώπους πάντα με βάση το πώς συμπεριφέρονται σε όσους είναι πιο αδύναμοι από τους ίδιους. Κρίνω τον πλούσιο στο εστιατόριο από το πώς συμπεριφέρεται στους σερβιτόρους. Κρίνω τον διευθυντή του γραφείου από το πώς φέρεται στους υφισταμένους του. Μαθαίνεις πολλά για έναν άνθρωπο αν τον παρατηρείς από αυτή τη σκοπιά. Αλλά ακόμη και σ' αυτή την περίπτωση, δεν έχεις ακριβή εικόνα. 

Ο σερβιτόρος που τον πρόσβαλε ο πελάτης μπορεί να φτύσει μέσα στη σούπα του. Οι υφιστάμενοι μπορεί να μην κάνουν καλά τη δουλειά τους κι έτσι να δημιουργούν προβλήματα στον προϊστάμενό τους σε σχέση με τον δικό του προϊστάμενο. 

Είναι αλήθεια ότι μαθαίνεις πολλά για κάποιον από το πώς φέρεται σε όσους έχουν λιγότερη δύναμη από τον ίδιο, αλλά μαθαίνεις περισσότερα από το πώς φέρεται σε όσους δεν έχουν καμία δύναμη απολύτως. Αυτούς που βρίσκονται σε απόλυτη αδυναμία. Και, όπως επισημαίνει και ο Κούντερα, τα πιο προφανή θύματα είναι τα ζώα.

Είναι ενδιαφέρον ότι ο Μπρένιν δεν τα κατάφερνε άσχημα με τη δοκιμασία που προτείνει ο Κούντερα, παρ' όλο που ως λύκος συμβολίζει, παραδοσιακά, τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ψυχής.

Θυμάμαι μια φορά που όρμησε στον Μπρένιν ένα λαμπραντόρ έξι μηνών από μακριά, με τον ιδιοκτήτη του να τρέχει πανικόβλητος από πίσω του. Ο σκύλος πήδηξε πάνω στον Μπρένιν και δεν έλεγε να τον αφήσει ήσυχο μέσα στον ενθουσιασμό του. Ηξερα ότι ο Μπρένιν το σιχαινόταν αυτό, αλλά δεν μπορούσε να κάνει και τίποτα για να το εμποδίσει. Τελικά έβαλε στο στόμα του ολόκληρο το κεφάλι του λαμπραντόρ και το κρατούσε μαλακά προσπαθώντας να το ηρεμήσει. Επρεπε να βλέπατε το πρόσωπο του ιδιοκτήτη.

Ισως παρασύρομαι από τη νοσταλγία και τα βλέπω όλα ρόδινα, αλλά από ό,τι θυμάμαι ο Μπρένιν θα περνούσε τη δοκιμασία του Κούντερα με την υπόληψή του άθικτη».




Κι ακόμη ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από το βιβλίο:

«Ξέρουμε από παρατήρηση ότι μερικές φορές οι αλεπούδες θάβουν τους νεκρούς συντρόφους τους. Τρεις αρσενικοί ελέφαντες στέκονταν κάποτε πάνω από το πτώμα ενός θηλυκού μεγαλύτερης ηλικίας που το είχαν σκοτώσει λαθροκυνηγοί για να πάρουν τους χαυλιόδοντες. Στέκονταν εκεί τρεις ολόκληρες ημέρες, ακουμπούσαν το νεκρό ζώο και προσπαθούσαν να το κάνουν να σηκωθεί. 

Ο γνωστός φυσιοδίφης Ερνεστ Τόμπσον Σέτον χρησιμοποίησε κάποτε τη λύπη που ένιωθε ένας αρσενικός λύκος, ο Λόμπο, για το θάνατο της συντρόφου του για να τον παγιδέψει και να τον σκοτώσει. Ο Σέτον, που ήταν κυνηγός λύκων πριν γίνει συγγραφέας, έσυρε το πτώμα της συντρόφου του Λόμπο, της Μπλάνκα, πάνω από τις παγίδες που είχε στήσει, για να σκορπίσει τη μυρωδιά της. Ο Λόμπο γύρισε στην αγαπημένη του σύντροφο δίνοντας την ευκαιρία στον Σέτον να τον σκοτώσει.

Πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις, θα μου πείτε. Μπορεί. Αλλά μέχρι στιγμής έχουν παρατηρηθεί χιλιάδες "μεμονωμένες περιπτώσεις" και ο αριθμός αυτός αυξάνει μέρα με τη μέρα -χωρίς να συνυπολογίσουμε τις ιστορίες που λένε διάφοροι για τα κατοικίδιά τους. Οπως λέει άλλωστε και ο Bekoff, όταν έχεις συγκεντρώσει αρκετές μεμονωμένες περιπτώσεις, γίνονται κάτι διαφορετικό: αποτελούν δεδομένα. Με όποιον τρόπο κι αν ερμηνεύσει κανείς το "αρκετές", το όριο έχει ξεπεραστεί προ πολλού.

Για να καταλάβει κανείς πόσο κοινά είναι στους πιθήκους τα αισθήματα τρυφερότητας, ενσυναίσθησης, ακόμα και αγάπης, φτάνει να διαβάσει το θαυμάσιο βιβλίο της Τζέιν Γκούνταλ "Through a Window". 

Για παράδειγμα, στο σημείο που περιγράφει τη ραγδαία κατάρρευση του μικρού χιμπαντζή Φλιντ μετά το θάνατο της μητέρας του, της Φλο, πρέπει να είσαι τελείως αναίσθητος για να μη συγκινηθείς. Εξίσου σοβαρά στοιχεία έχουμε και για τα αισθήματα άλλων θηλαστικών. Οχι μόνο δεν αποτελούν ανθρώπινα χαρακτηριστικά η τρυφερότητα, η συμπάθεια και η αγάπη, αλλά δεν περιορίζονται καν στα πιθηκοειδή. Είναι κοινά συναισθήματα σε όλα τα κοινωνικά θηλαστικά».

Διαβάστε περισσότερα... »

Στερεά Ύλη Στην Πραγματικότητα Δεν Υπάρχει! Τα πάντα Είναι Ενέργεια, ακόμη και εσείς!


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_rRkC6Xyb4fXTiKdhSu7s_fiJZgXgdYkX6VnzwHGSXipTlcWwVykd1iOiuiJGvyOGGVhiJSRVL1M2vIt12_TfBSgCXDz85AxstfdcRI-B2kijaHTvPMj6lNG3aUg9J3eB3w4HCcbSKyg/s1600/xeri+energeiaw.jpg


Η στερεά ύλη όπως συμβατικά την καταλαβαίνουμε δεν υπάρχει στο σύμπαν. Διότι όλα τα σωματίδια είναι απλώς δονήσεις της ενέργειας. Ακόμη και τα άτομα που σχηματίζουν τα αντικείμενα και τις ουσίες που αποκαλούμε στερεά στην πραγματικότητα αποτελούνται από 99,99999% κενό χώρο.

Αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως τον φυσικό, υλικό μας κόσμο, στην πραγματικότητα απέχει πολύ από αυτό. Αυτό έχει αποδειχθεί επανειλημμένα από πολλούς νομπελίστες φυσικούς (μεταξύ πολλών άλλων επιστημόνων από όλον τον κόσμο), μεταξύ των οποίων και ο Niels Bohr, Δανός φυσικός ο οποίος συνέβαλε σημαντικά στην κατανόηση της ατομικής δομής και της κβαντικής θεωρίας.

"Αν η κβαντομηχανική δεν σας έχει βαθύτατα συγκλονίσει, δεν την έχετε καταλάβει ακόμα. Ό, τι ονομάζουμε πραγματικό αποτελείται από πράγματα που δεν μπορεί να θεωρούνται ως πραγματικά."
 Niels Bohr

Τα πάντα είναι ενέργεια, ακόμη και εσείς. Το μόνο που είστε είναι ενέργεια, και όταν αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε τον εαυτό σας με αυτό τον τρόπο, ως ένα σχεδόν «πνευματικό» ον ανέγγιχτο από τον χώρο και το χρόνο, και χωρίς περιορισμούς από ένα φαινομενικά φυσικό σώμα, τα εμπόδια μέσα σας θα αρχίσουν να διαλύονται. Ένας πολύ καλός τρόπος για να βοηθηθείτε να επιτύχετε αυτά τα επίπεδα της αντίληψης είναι μέσω του διαλογισμού και του αυτο-στοχασμού.

Τα άτομα που απαρτίζουν το σώμα σας δονούνται συνεχώς σε πολύ γρήγορο ρυθμό ή «συχνότητα». 

Αν είστε σε μια θετική κατάσταση του νου, τότε δονείστε σε πολύ υψηλή συχνότητα και αυτό καθιστά πολύ δύσκολο για οποιαδήποτε αρνητική ενέργεια να σας διεισδύσει, αλλά εάν είστε δυστυχισμένοι ή σε κατάθλιψη και δονείστε σε πολύ χαμηλή και αργή συχνότητα, τότε είστε ανοικτοί σε όλους τους τύπους της αρνητικής ενέργειας η οποία θα χρησιμεύσει μόνο στο να σας κατεβάσει ακόμα περισσότερο.

Με βάση αυτή τη γνώση, αυτό που είμαστε ουσιαστικά, είναι ένα δονητικό ον που αποτελείται από καθαρή ενέργεια, και ως ανθρωπότητα συλλογικά, ο τρόπος που δονούμαστε δημιουργεί την πραγματικότητα γύρω μας. Βασικά το σύμπαν συγχρονίζεται με ό, τι δόνηση εκπέμπουμε. Δεν έχει σημασία αν είναι θετική ή αρνητική, το σύμπαν θα συγχρονιστεί. 

Κατά συνέπεια, η κατάσταση του κόσμου είναι αποτέλεσμα της συλλογικής ανθρώπινης συνείδησης. 

Η σημερινή κατάσταση του κόσμου είναι μια άμεση αναπαράσταση της μέσης δόνησης με την οποία η ανθρωπότητα λειτουργεί.

Ο πόλεμος, η πείνα, η φτώχεια, η βία, το μίσος, η απογοήτευση και οι συγκρούσεις βρίσκονται όλα στον κόσμο, επειδή βρίσκονται στην εσωτερική κατάσταση της ανθρωπότητας.

Ωστόσο, ανάμεσα σε όλες τις συγκρούσεις είμαστε επίσης μάρτυρες σε κάτι όμορφο που αναδύεται. 

Είμαστε μάρτυρες της ανάπτυξης, της αγάπης, της καλοσύνης, της επέκτασης, της συγχώρεσης, και της αλλαγής. Όλα προέρχονται από μια επιθυμία που αναδύεται από τα βάθη όλων μας να επιστρέψουμε στην φυσική μας κατάσταση, ώστε να μπορούμε να προχωρήσουμε προς ένα μέλλον όπου όλη η ζωή μπορεί να ευημερήσει. Αυτή είναι η ενεργητική αφύπνιση που συμβαίνει στον πλανήτη σήμερα.

Η κατανόηση του σύμπαντος δεν θα επιφέρει την αλλαγή από μόνη της. Θα μας επιτρέψει να δούμε και να κατανοήσουμε την αληθινή φύση της πραγματικότητας και του εαυτού μας, αλλά αυτό από μόνο του δεν θα αλλάξει τον κόσμο. 

Η μεταμόρφωση αρχίζει πραγματικά όταν θα αρχίσουμε να κατανοούμε τις αρχές του σύμπαντος, και στη συνέχεια να εφαρμόζουμε αυτές τις αρχές στη ζωή μας.

Η σημασία των εν λόγω πληροφοριών για μας είναι να ξυπνήσουμε και να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε όλο ενέργεια, και εκπέμπουμε τη δική μας μοναδική ενεργειακή υπογραφή. Τα αισθήματα, οι σκέψεις και τα συναισθήματα παίζουν σημαντικό ρόλο, η κβαντική φυσική μας βοηθά να δούμε τη σημασία του πώς αισθανόμαστε όλοι. Αν όλοι μας είμαστε σε μια γαλήνια και γεμάτη αγάπη κατάσταση μέσα μας, αναμφίβολα αυτό θα επηρεάσει τον εξωτερικό κόσμο γύρω μας, και θα επηρεάσει επίσης το πώς οι άλλοι αισθάνονται.

Νιώστε αγάπη και αφθονία, και θα προσελκύσετε αγάπη και αφθονία. Περνάτε τις ημέρες σας κάνοντας ό, τι σας ενθουσιάζει και σας παθιάζει, και θα εκδηλωθεί μια ζωή που σας επιτρέπει να κυνηγήσετε τον ενθουσιασμό και τα πάθη σας, όποια κι αν είναι αυτά.

Όλα αυτά συμβάλλουν άμεσα στην αλλαγή του κόσμου και λόγω της υψηλότερης ενεργειακής φύσης των δονήσεων, όπως η αγάπη, η χαρά, και συμπόνια.

Του Kasim Khan

Kate Minogianni‎ "Ξυπνώντας τον Ονειρευτή. Αλλάζοντας το Όνειρο"
Διαβάστε περισσότερα... »

Μη κρίνετε κατ' όψιν...

Διαβάστε περισσότερα... »

Μην Δηλητηριάζετε Και Μη Μολύνετε Τους Άλλους...




Σε ορισμένα μέρη λέγεται ότι αν μια γυναίκα είναι θυμωμένη ή σε κατάθλιψη, πηγαίνει αμέσως στο δωμάτιό της και το κλειδώνει έτσι ώστε να μην μολύνει τους άλλους στο νοικοκυριό.

Γνωρίζουν ότι είναι μολυσματικοί, όταν βρίσκονται σε μια τέτοια κατάσταση. 

Μην δηλητηριάζετε και μη μολύνετε τους άλλους. 

Προσεγγίστε τους άλλους και τη ζωή με χαρά. 

Αυτό δεν είναι εύκολο, αλλά θα πρέπει προσπαθήσετε.

Όταν είστε πραγματικά θυμωμένοι και μισείτε κάποιον, μην προβαίνετε σε ενέργειες. 

Σταματήστε λίγο και αναρωτηθείτε, "Γιατί θέλω να βλάψω τον εαυτό μου κι εκείνη. Τουλάχιστον ας αποσπαστώ εντελώς και ας της στείλω ένα ρεύμα χαράς." 

Αυτό θα σας εξοικονομήσει έξοδα νοσηλείας στο μέλλον.

-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Esoteric Science of Healing 
Διαβάστε περισσότερα... »

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Μπορείτε Να Ελέγξετε Την Ευτυχία Σας, Περισσότερο Από Όσο Νομίζετε




Η ευτυχία είναι από μόνη της ανταμοιβή. Έχει όμως και αλλά οφέλη. Κάνει καλό στην υγεία μας. Σύμφωνα με έρευνες οι ευτυχισμένοι άνθρωποι ζουν περισσότερο, έχουν δυνατότερο ανοσοποιητικό σύστημα και είναι πιο ανθεκτικοί στο στρες απ’ ότι οι πιο απαισιόδοξοι.




Υπάρχουν τρόποι ώστε να πλησιάσουμε ένα βήμα πιο κοντά στην ευτυχία; Για αρχή αναρωτηθείτε τι σημαίνει ευτυχία για εσάς. Ίσως να είστε πιο ευτυχισμένοι από όσο νομίζετε απλώς η ρουτίνα της καθημερινότητας δεν σας αφήνει να το αντιληφθείτε. Ψάξτε στους φίλους, στην οικογένεια, στη δουλειά σας. Δεν χρειάζεστε άδεια για να είστε ευτυχισμένοι.

Υπάρχουν όμως και κάποιες πιο πρακτικές προτάσεις που βοηθούν την πλειοψηφία των ανθρώπων να οδηγηθούν στην ευτυχία.

Αλλάξτε συνήθειες. Ελαττώστε τις συνήθειες που σας ρίχνουν ψυχολογικά και γεμίστε τα κενά τους με πράγματα που σας ευχαριστούν. Προσπαθήστε να αναθέτετε κάποιες μικροδουλειές στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειά σας και αν μπορείτε πάρτε μια οικιακή βοηθό ή baby-sitter.

Βάλτε ρεαλιστικούς στόχους. Ο φιλόσοφος Φρίντριχ Νίτσε κάποτε είπε: «Η συνταγή της ευτυχίας μου: ένα ναι, ένα όχι, μια ευθεία, ένας στόχος.». Το να έχουμε στόχους και να τους πετυχαίνουμε μας κάνει να νιώθουμε ικανοί, και νικητές. Προσπαθήστε να μοιράσετε τους στόχους σε μικρότερους. Για παράδειγμα είναι πιο εύκολο να βάλετε ως στόχο να χάσετε 3 κιλά την εβδομάδα παρά 12 κιλά τον μήνα.

Χαλαρώστε. Στους τρελούς ρυθμούς της καθημερινότητας οι στιγμές ηρεμίας φαντάζουν δυσεύρετες. Προσπαθήστε να βρείτε ακόμα και 5-10 λεπτά την ημέρα για χαλάρωση. Σίγουρα μετά θα νιώθετε πιο χαρούμενοι και ξαλαφρωμένοι.

Γυμναστείτε. Η συστηματική άσκηση ανεβάζει τη διάθεση. Προσπαθήστε να εντάξετε στο καθημερινό σας πρόγραμμα λίγη άσκηση. Μπορείτε να μετατρέψετε την άσκηση σε κοινωνική δραστηριότητα. Παίξτε μπάσκετ με τους φίλους σας, πηγαίνετε για τρέξιμο με τον σύντροφό σας, παίξτε βόλεϊ με τα παιδιά σας.




Κοινωνικοποιηθείτε. Ένα δείπνο με έναν φίλο, τα παιχνίδια με τα παιδιά σας ή μια ώρα με τον σύντροφό σας είναι βασικά συστατικά μιας χαρούμενης ζωής. Προσπαθήστε να εντάξετε στο πρόγραμμα σας τους φίλους και την οικογένειά σας κανονίζοντας συγκεκριμένα ραντεβού μαζί τους.

Κοιμηθείτε περισσότερο. Η αίσθηση κούρασης μειώνει την ικανότητα να σκεφτόμαστε ορθά, μειώνει την παραγωγικότητα, δημιουργεί προβλήματα υγείας και εμποδίζει την ικανότητα να νιώθετε ευτυχία. Προσπαθήστε να κοιμάστε 7 – 8 ώρες κάθε βράδυ.

Δείξτε ευγνωμοσύνη. Η ευγνωμοσύνη μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα ψυχολογικά. Προσπαθήστε στο τέλος της ημέρας να σημειώνεται τα θετικά γεγονότα που σας συνέβησαν μες στην ημέρα και τον άνθρωπο που σας βοήθησε σε αυτή την κατεύθυνση.

Διαβάστε περισσότερα... »

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016

Είναι ο άνθρωπος από τη φύση του κρεατοφάγο είδος;






Δείτε οπωσδήποτε εδώ και εδώ !

Ακόμη δείτε ένα λίαν ενδιαφέρον video, 



Είναι ο άνθρωπος από τη φύση του κρεατοφάγο είδος; Στο ερώτημα αυτό απαντάει το γουρούνι που πρωταγωνιστεί στο βίντεο το οποίο δημιούργησε η Μ.Κ.Ο. «Woodstock Farm Animal Sanctuary» η οποία ιδρύθηκε στις Η.Π.Α. και δραστηριοποιείται εκεί από το 2004 αναφορικά με την προστασία των παραγωγικών ζώων (φάρμας), των ζώων που καταλήγουν στο πιάτο μας.


Βλέποντας το βίντεο που είναι μεταφρασμένο στα Ελληνικά (το βρήκαμε στη σελίδα στο facebook The Dark Activists) θα καταλάβατε ότι η κατανάλωση επεξεργασμένου (μαγειρεμένου, ψημένου) κρέατος μπορεί να σας φαίνεται κάτι το συμβατό ή απολύτως φυσιολογικό για το είδος μας, αλλά τελικά δεν είναι.

Και δεν είναι γιατί το ανθρώπινο σώμα δεν είναι από τη φύση του «εξοπλισμένο» με εκείνα τα «εργαλεία»
(δόντια, νύχια, πεπτικό σύστημα) ώστε να καταφέρνει να κυνηγάει το θήραμα του ή να αντέχει από την κατανάλωση του ωμού κρέατος και να μην δηλητηριάζεται από αυτό το είδος τροφής σε αντίθεση με τα άλλα είδη που είναι σαρκοβόρα.


Ο άνθρωπος για λόγους απόλαυσης βρήκε τρόπους – εξαιτίας της ευφυίας του – να επεξεργάζεται το κρέας για να μπορεί να το φάει, όμως αυτή η τροφή έχει ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην υγεία του, στα ίδια τα ζώα, που εκτρέφονται κάτω από συνθήκες που είναι και δεν θυμίζουν απλά βασανιστήρια. Η πτηνοτροφία και η κτηνοτροφία είναι επιζήμια και για το περιβάλλον εξαιτίας των πόρων που απαιτεί αυτή τη εντατική βιομηχανία κρέατος, γαλακτοκομικών προϊόντων, αυγών, και των ρύπων που αφήνει



Διαβάστε περισσότερα... »

Ο συμπαντικός προορισμός του ανθρώπου, κατά τον Πλάτωνα





Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ότι κάθε άνθρωπος αποτελείται από το Νοητό (θεϊκό στοιχείο) και από την Ύλη. Το πρώτο, για λόγους που δεν είναι απαραίτητο να αναφερθούν εδώ, έπρεπε να αφυπνισθεί.

Η διαδικασία αυτή, αφύπνισης του εσωτερικού θείου, συμβολιζόταν μέσα από τα μυστήρια και τις τελετές της ανάστασης. Η αναγέννηση του Θείου ήταν πρωτίστως μία εσωτερική νίκη του ανθρώπου η οποία εξελισσόταν στην οδό που στο τέλος τον ένωνε με το Θείον.

Ο κοσμικός άνθρωπος για να το πετύχει αυτό, πρέπει να εναρμονιστεί (Νοητό – Ύλη) με τρόπο ανάλογο του σύμπαντος. [Ο δρόμος της φιλοσοφίας ενεργοποιούσε την φρόνηση (σωστή φορά νου) και οδηγούσε στην αλήθεια (θεία άλη ή απομάκρυνση από την λήθη)….]

Ο Πλάτων, λέει σχετικά:

«Η σωστή φροντίδα για όλα τα πράγματα είναι μία και μοναδική: να προσφέρεις στο καθένα τις οικείες τροφές και κινήσεις. Οικείες όμως και συγγενείς κινήσεις για το θεϊκό στοιχείο που υπάρχει μέσα μας είναι οι σκέψεις και οι περιφορές του σύμπαντος.

Αυτές πρέπει να ακολουθούμε όλοι. Και τους δικούς μας κύκλους, που διαστρεβλώθηκαν κατά την γέννηση μας, πρέπει να τους επαναφέρουμε στην ορθή τροχιά μαθαίνοντας την αρμονία και την ομαλή περιφορά του σύμπαντος.

Έτσι θα εξομοιώσουμε τη νόηση μας με το αντικείμενο της – ομοιότητα σύμφωνη με την πρωταρχική της φύση. Και με την εξομοίωση αυτή θα κατακτήσουμε την προδιαγεγραμμένη άριστη ζωή, έχοντας εκπληρώσει τον σκοπό που έθεσαν και θα συνεχίσουν να θέτουν πάντα στους ανθρώπους οι θεοί»

(Πλάτων, «Τίμαιος», 90c).


Διαβάστε περισσότερα... »