«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

Είναι το μηδέν άρτιος αριθμός;




Για την αντιμετώπιση της έλλειψης καυσίμων, μετά την καταιγίδα Sandy, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Michael Bloomberg εισήγαγε την πώλησή τους με δελτίο στις 8 Νοεμβρίου του 2012, με την παρακάτω ανακοίνωση:

«Οι οδηγοί στη Νέα Υόρκη που έχουν πινακίδες που λήγουν σε μονό αριθμό ή σε γράμμα ή σε άλλο χαρακτήρα, θα είναι σε θέση να αγοράζουν αέριο ή πετρέλαιο μόνο τις ημέρες με μονό αριθμό, όπως αύριο, που συμβαίνει να είναι η 9 του μηνός. 

Εκείνοι με πινακίδες που τελειώνουν σε ζυγό αριθμό, ή τον αριθμό μηδέν, θα είναι σε θέση να αγοράζουν φυσικό αέριο ή ντίζελ, μόνο τις ημέρες με ζυγό αριθμό, όπως το Σάββατο 10 Νοεμβρίου».

Η χρήση της φράσης «ζυγό αριθμό, ή τον αριθμό μηδέν» υπονοεί ότι το μηδέν δεν είναι άρτιος αριθμός. Από την άλλη πλευρά, ο δήμαρχος τοποθέτησε το μηδέν μαζί με τους ζυγούς αριθμούς, οπότε σίγουρα δεν θεωρούσε ότι είναι περιττός αριθμός.

Τελικά, τι αριθμός είναι το μηδέν: άρτιος ή περιττός;

Για τους μαθηματικούς, η απάντηση είναι εύκολη: το μηδέν είναι άρτιος αριθμός. Μάλιστα πολλοί θεωρούν ότι το μηδέν είναι ο πιο άρτιος αριθμός από όλους. Οι υπόλοιποι από εμάς ίσως να μην αισθάνονται απόλυτα σίγουροι γι' αυτό...

Σύμφωνα με τον Dr James Grime του Πανεπιστημίου του Cambridge, πειράματα στη δεκαετία του 1990 έδειξαν ότι οι άνθρωποι καθυστερούν κατά 10% περισσότερο για να αποφασίσουν κατά πόσον το μηδέν είναι μονός ή ζυγός αριθμός, από ότι για άλλους αριθμούς.

Επίσης, τα παιδιά έχουν μια ιδιαίτερη δυσκολία στο να αναγνωρίσουν αν το μηδέν είναι μονός ή ζυγός αριθμός. «Μια έρευνα σε παιδιά του δημοτικού, στη δεκαετία του 1990, έδειξε ότι περίπου το 50% πίστευε ότι το μηδέν είναι άρτιος, περίπου το 20% πίστευε ότι ήταν περιττός και το υπόλοιπο 30% πίστευε ότι δεν ήταν τίποτα από τα δύο, ή δεν ήξεραν τι να απαντήσουν», εξηγεί ο Dr Grime.

Γιατί, λοιπόν, μαθηματικά, το μηδέν είναι άρτιος αριθμός; Επειδή κάθε ακέραιος αριθμός που διαιρείται δια του δύο, με αποτέλεσμα έναν άλλο ακέραιο, είναι άρτιος. Το μηδέν περνά αυτό το τεστ γιατί μπορείτε να το διαιρέσετε δια του δύο και να πάρετε πάλι το μηδέν.

Το μηδέν έχει επίσης περιττούς αριθμούς εκατέρωθεν (-1 και 1) και έτσι περνά άλλη μια δοκιμασία για να χαρακτηριστεί ως άρτιος αριθμός.

Στην πραγματικότητα, υπάρχει ένα επιχείρημα ότι το μηδέν είναι ο πιο άρτιος αριθμός από όλους. Ένας αριθμός που είναι «διπλά άρτιος» είναι αυτός που μπορεί να διαιρεθεί από το δύο και το αποτέλεσμα μπορεί να διαιρεθεί από το δύο και πάλι (πχ. το 12). Το μηδέν μπορεί να διαιρεθεί από το δύο, όχι μόνο δύο, αλλά άπειρες φορές και το αποτέλεσμα θα είναι πάντα ένας ακέραιος αριθμός, το μηδέν.

Πάντως, ακόμη και οι μαθηματικοί χρειάστηκαν κάποιο χρόνο για να συμφωνήσουν σχετικά με το θέμα.

Καταρχήν, το μηδέν δεν αναγνωριζόταν καν ως αριθμός. Οι Βαβυλώνιοι και οι αρχαίοι Έλληνες το χρησιμοποιούσαν απλά για την διάκριση μεταξύ μικρών και μεγάλων αριθμών, πχ. 26 και 206. Πριν από αυτό, οι άνθρωποι μπορούσαν να καταλάβουν πόσο μεγάλος ήταν ένας αριθμός μόνο από τα συμφραζόμενα.

Κατά τον 13ο αιώνα, ο Ιταλός μαθηματικός Φιμπονάτσι ήταν ο πρώτος που διέδωσε τους αραβικούς αριθμούς, τους αριθμούς που χρησιμοποιούμε σήμερα, στην Ευρώπη. Αυτός ταξινόμησε το 1 ως 9 ως αριθμούς, και το 0 ως «σημάδι».

Τότε ξεκίνησε και η διαμάχη για το αν το μηδέν είναι ένας αριθμός σαν όλους τους άλλους και αν μπορεί να έχει τις ιδιότητες που έχει ένας αριθμός. Για παράδειγμα, περιττότητα ή αρτιότητα.

«Δεν ήταν παρά το 1.600 που το μηδέν έγινε πραγματικά αποδεκτός ως ένας άρτιος αριθμός, μετά από έντονες διαμάχες και συζητήσεις», λέει ο Grime.

Για περισσότερα από 1.000 χρόνια οι μαθηματικοί είχαν δυσκολίες με τον αριθμό μηδέν και οι μη μαθηματικοί είναι ακόμα και σήμερα συχνά αβέβαιοι για το πώς να τον ταξινομήσουν. 

Έτσι, ο δήμαρχος Bloomberg μάλλον είχε κάθε λόγο να διευκρινίσει στους Νεοϋορκέζους ότι τοποθετούσε το μηδέν μαζί με τους (άλλους) ζυγούς αριθμούς.

Πηγές
Διαβάστε περισσότερα... »

Τι είναι η "Υγεία"; Η φυτοθεραπευτική προσέγγιση της Υγείας


Συνοπτική εποπτική παρουσίαση σχετικής ομιλίας,

(oι εικόνες είναι από ποικίλους διαδικτυακούς τόπους και τα παρατιθέμενα  κείμενα, από την υπάρχουσα σχετική βιβλιογραφία)




Τί σημαίνει ετυμολογικά (μια προσέγγιση...) 
η λέξη "Φυτοθεραπεία";



Τί σημαίνει ετυμολογικά (μια προσέγγιση...) 
η λέξη "Θεραπεία";


Η "Υγεία" ως βιολογικό φαινόμενο, είναι χαοτική, επιστημονικά χαοτική όμως!
Χρήζει μιάς ανοικτής θεάσεως και όχι μόνο μιάς στενής
 (λίαν σημαντικής και απαραίτητης βέβαια..) 
ακαδημαϊκής αντιμετωπίσεως!
Χρειάζονται ανοικτοί ορίζοντες, ευρυμάθεια, ευρύτατη Παιδεία,
για να επιλεγεί η σωστή θεραπευτική μέθοδος και να συνταγογραφηθεί η απόλυτα ορθή αγωγή (φαρμακευτική και άλλη ενίοτε 
και συμπληρωματική-"εναλλακτική"),
με αποκλειστικό γνώμονα την αληθινή ίαση 
του λίαν τίμιου ανθρωπίνου προσώπου.  




Για να εργασθεί σωστά ο ανθρώπινος οργανισμός ως ένα αδιάσπαστο ψυχοσωματικό όλον, χρειάζεται αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία όλων. 
Δεν είναι αρκετό να ¨θεραπευθεί¨ (συμπτωματικά, παροδικά χωροχρονικά) απλά ένα όργανο, όπως δεν αρκεί ένα όργανο μιας συμφωνικής ορχήστρας να "παίζει" μόνο του καλά, πρέπει να εναρμονίζεται απόλυτα με όλα τα υπόλοιπα. 
Η αρμονική συμφωνία όλων δίδει την Υγεία.








Ό,τι ορισμοί ακολουθούν, είναι 
λίαν βασικοί, σημαντικοί και χρήσιμοι, με την ανάλογη έγκυρη ακαδημαϊκή τεκμηρίωση. 











ΠΗΓΗ: Ο ΕΝ ΤΗ ΛΕΞΕΙ ΛΟΓΟΣ - ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΑΝΝΑ


ΠΗΓΗ: Ο ΕΝ ΤΗ ΛΕΞΕΙ ΛΟΓΟΣ - ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΑΝΝΑ



ΠΗΓΗ: Ο ΕΝ ΤΗ ΛΕΞΕΙ ΛΟΓΟΣ - ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΑΝΝΑ



ΠΗΓΗ: Ο ΕΝ ΤΗ ΛΕΞΕΙ ΛΟΓΟΣ - ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΑΝΝΑ



...και μερικοί φιλοσοφικοί και όχι μόνο προβληματισμοί...

Άραγε περιγράφει "αντικειμενικά" όλα τα της υγείας, ο κάθε ορισμός της Υγείας; 

Όταν μιά έννοια την ορίζουμε... 
μήπως αυτόματα εν τινί μέτρω την περιορίζουμε;


 Υπάρχει αληθινά πλήρης ορισμός μιάς οποιονδήποτε έννοιας: 

-όταν κάθε 5-6 περίπου έτη η γνώση διπλασιάζεται, 
-όταν γνωρίζουμε ένα πολύ μικρό μέρος των συμπαντικών νόμων, 
-όταν εκ των νόμων της φύσεως, γνωρίζουμε ένα μικρό μόνον ποσοστό, αλλά και εκ των ήδη γνωστών νόμων αυτής, δεν γνωρίζουμε όλο το εύρος διακύμανσης αυτών; 
-όταν μιά έννοια πρέπει όπου είναι δυνατόν να προσεγγίζεται διεπιστημονικά, σε βάθος, πολυδιάστατα...;





Ο Αδόλφος Χίτλερ, τελικά ήταν υγιής;



Ο Περίανδρος ο Κορίνθιος ήταν αληθινά υγιής και σοφός;

Η Έλεν Κέλερ δεν ήταν υγιής;






... ακόμη μιά διαφορετική διάσταση της υγείας!






Εδώ βλέπουμε μια 
προσπάθεια βαθύτερης και ουσιαστικότερης προσεγγίσεως της έννοιας της Υγείας, απο τον  Dr Edward Bach
















Μεγάλη προσοχή στη συλλογή 
(πληθυσμός, υψόμετρο, εποχή συλλογής, ώρα συλλογής), καθώς και στον επιστημονικά σωστό βοτανικό προσδιορισμό των συλλεγομένων δρογών












ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΦΥΤΑ!






ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΦΥΤΩΝ-ΦΥΤΩΝ, ΦΥΤΩΝ-ΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ 
ΦΥΤΩΝ-ΦΑΡΜΑΚΩΝ!


Μέρος της χρησιμοποιηθείσης βιβλιογραφίας ΕΔΩ.
Διαβάστε περισσότερα... »

Ο νόμος του Zipf



Ο νόμος του Zipf πήρε το όνομά του από τον εξαιρετικά εκκεντρικό Αμερικανό γλωσσολόγο George Kingsley Zipf (1902-1950) και είναι ένας εμπειρικός νόμος που αναφέρεται στο γεγονός ότι πολλοί τύποι των δεδομένων που μελετήθηκαν και στις φυσικές και στις κοινωνικές επιστήμες, ακολουθούν μια κατανομή γνωστή ως νόμος των δυνάμεων (power law). 

Ο νόμος αναδύεται σε φαινόμενα όπου έχουμε πολλά και μικρά γεγονότα και λίγα αλλά μεγάλα γεγονότα, π.χ. έχουμε πολύ λίγους και μεγάλους σεισμούς και πολλούς μικρούς σεισμούς, έχουμε λίγους και πλούσιους και πολλούς αλλά φτωχούς, έχουμε λίγες αλλά μεγάλες πόλεις και πολλές αλλά μικρές, έχουμε λίγους αλλά πολύ δημοφιλείς ιστότοπους αλλά πολλούς που δεν τους έχει επισκεφτεί κανείς κλπ.

Ο ίδιος ο Zipf ασχολήθηκε με το να προβλέψει τη συχνότητα της εμφάνισης των λέξεων μέσα σε ένα κείμενο. Δηλώνει δε ότι «αν οι λέξεις ταξινομηθούν κατά φθίνουσα σειρά του αριθμού εμφάνισής τους σε ένα σχετικά μεγάλο κείμενο, τότε η θέση/σειρά μιας λέξης σε αυτόν τον κατάλογο όταν πολλαπλασιάζεται με τη συχνότητα εμφάνισής της είναι ίση με μια σταθερά».

Η εξίσωση για αυτή τη σχέση είναι: 

r x f = k
όπου r είναι η θέση/σειρά της λέξης, f είναι η συχνότητα και k είναι η σταθερά. 

Για παράδειγμα αν μέσα σε ένα αρκετά μεγάλο κείμενο μια λέξη που βρίσκεται στην θέση 1 (π.χ. η λέξη the) εμφανίζεται 1000 φορές, τότε η λέξη της θέσης 2 (π.χ. η λέξη of) θα εμφανίζεται περίπου 500 φορές, η λέξη της θέσης 3 (π.χ. η λέξη and) θα εμφανίζεται περίπου 300 φορές, κτλ.




Η ίδια σχέση εμφανίζεται και σε πολλές άλλες ταξινομήσεις που δεν σχετίζονται με τη γλώσσα, όπως στην πληθυσμιακή κατάταξη των πόλεων σε διάφορες χώρες, τα μεγέθη των εταιριών, τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων και ούτω καθεξής. Η εμφάνιση της κατανομής στην κατάταξη των πόλεων βάση πληθυσμού παρατηρήθηκε για πρώτη φορά από τον Felix Auerbach το 1913.

Αν και δεν είναι γνωστό γιατί ο νόμος του Zipf ισχύει (όπως συμβαίνει π.χ. για τις περισσότερες γλώσσες), ο ίδιος ο Zipf πρότεινε την αρχή της ελάχιστης προσπάθειας ως μια πιθανή εξήγηση. 

Σύμφωνα με τον ίδιο ούτε οι ομιλητές ούτε οι ακροατές, χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη γλώσσα, θέλουν να καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια από αυτήν που είναι αναγκαία για την επίτευξη της κατανόησης και η διαδικασία αυτή οδηγεί στην χρήση λέξεων που εμφανίζουν την παρατηρούμενη κατανομή Zipf. 

Αρχή της ελάχιστης προσπάθειας
Η αρχή της ελάχιστης προσπάθειας είναι μια διαδεδομένη θεωρία που καλύπτει διάφορους τομείς από την εξελικτική βιολογία έως την σχεδίαση ιστοσελίδων. Προϋποθέτει ότι τα ζώα, οι άνθρωποι, ακόμη και οι καλά σχεδιασμένες μηχανές θα επιλέξουν τον δρόμο της μικρότερης αντίστασης ή «προσπάθειας» προκειμένου να πετύχουν κάποιον στόχο τους.

Η αρχή ανακαλύφθηκε από τον Γάλλο φιλόσοφο Guillaume Ferrero (Revue Philosophique de la France et de l'Etranger, 1894) και είναι γνωστή ως «ντετερμινιστική περιγραφή της ανθρώπινης συμπεριφοράς». 

Η αρχή της ελάχιστης προσπάθειας είναι στενά συνδεδεμένη με άλλες παρόμοιες αρχές, όπως αυτές της ελάχιστης δράσης και της μέγιστης εντροπίας.

Πηγές
Διαβάστε περισσότερα... »

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

Μελαγχολικές Κυριακές...




Την γνωρίζω καλά αυτή την μελαγχολία της Κυριακής και μάλιστα του απογεύματος της. 

Ξέρεις γιατί το απόγευμα είναι πάντα πιο μελαγχολικό; 

Γιατί αισθάνεσαι μια προδοσία, για στιγμές και ώρες που χάθηκαν δίχως να ζήσεις. Λές πάει τελείωσε. Άσε δε που όταν μας μαθαίνουν πως είναι γιορτή και επιβάλλεται να είμαστε χαρούμενοι, κάπου μέσα μας αντιδράμε. 

Μια και η χαρά δεν ανθίζει στα "πρέπει". Όμως να θυμάσαι, δεν είσαι υποχρεωμένος να είσαι καλά, επειδή είναι Κυριακή ή γιορτή. 

Μην πιέζεις τον εαυτό σου να νιώσει κάτι που δεν είναι έτοιμος να βιώσει. Μην ξεχνάς ότι εάν η καρδιά σου δεν θελήσει να ζήσει και να χρωματίσει την κάθε ημέρα και ώρα και στιγμή, δε μπορεί κανένα ημερολόγιο να το πράξει. 

Άλλωστε θα έρθουν κι άλλες Κυριακές, να είσαι έτοιμος, ο Θεός δεν είναι με τα ημερολόγια αλλά με τις ανθρώπινες καρδιές...

Διαβάστε περισσότερα... »