Δείτε μερικές εικόνες που έγιναν διάσημες. το ερώτημα είναι ένα... αλήθεια η ψέμα...
Η φωτογραφία του τέρατος του Λοχ Νες
Η φωτογραφία αποτυπώθηκε υποτίθεται από έναν γυναικολόγο και τη γυναίκα του που έκαναν τις διακοπές τους, στη λίμνη τον Απρίλιο του 1934.
Δυστυχώς βέβαια για όλους τους ερευνητές που ξόδεψαν δεκαετίες ερευνώντας την περιοχή, η φωτογραφία είναι 100% πλαστή! Το τέρας δεν είναι τίποτα άλλο από παιδικό παιχνίδι και η φωτογραφία κυκλοφόρησε ως ένα είδος εκδίκησης του δημιουργού της στην εφημερίδα Daily Mail.
Και εξηγούμαστε: η εφημερίδα είχε γελοιοποιήσει έναν άντρα επ' ονόματι Wetherall, όταν απέδειξε ότι τα αποτυπώματα που είχε προσκομίσει ο «ερευνητής» και υποτίθεται ότι ήταν της Νέσι ανήκαν σε ιπποπόταμο.
Ο Wetherall και ο συνεργός του αποφάσισαν να γελοιοποιήσουν με τη σειρά τους την εφημερίδα με άλλη μια πλαστή φωτογραφία, τη συγκεκριμένη, το κράτησαν όμως κρυφό όταν προκλήθηκε παγκόσμιος σάλος με το θέμα...
Ο Ρότζερ Πάτερσον και ο κολλητός του Ρόμπερτ Γκρίμλιν αποτύπωσαν σε φωτογραφία τον περίφημο Μπίγκφουτ το 1967, με την εικόνα να παραγίνεται δημοφιλής και να πρωταγωνιστεί από τους Simpsons μέχρι και μια σειρά ακόμα από εκπομπές και ταινίες!
Η φωτογραφία του Πάτερσον
Οι δυο τους είχαν μεταβεί στον εθνικό δρυμό των Έξι Ποταμιών για να γυρίσουν ένα ντοκιμαντέρ για το τέρας και το τέρας εμφανίστηκε απροσδόκητα μπροστά τους. Τι σύμπτωση!
Πολύ αργότερα βέβαια τρεις άντρες θα έβγαιναν μπροστά και θα παραδέχονταν ότι πρόκειται για φάρσα: ο άνθρωπος που φορούσε το κοστούμι του πιθήκου, ο ειδικός των σπέσιαλ εφέ που σχεδίασε το κοστούμι και τέλος ο παραγωγός του ντοκιμαντέρ.
Πράγματι την πάτησαν πολλοί...
Η νεραϊδο-φωτογραφία
Ήταν το 1917 όταν δυο μικρά κορίτσια ισχυρίστηκαν ότι είδαν νεράιδες στον κήπο του σπιτιού τους. Η ανθρωπότητα δεν πιστεύει συνήθως τις ιστορίες των παιδιών, τα κορίτσια είχαν όμως φωτογραφικές αποδείξεις για το γεγονός. Ακόμα και ο πάντοτε σκεπτικιστής σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, ο συγγραφέας του Σέρλοκ Χολμς, είχε μαγευτεί από τις φωτογραφίες που απαθανάτισαν τον νεραϊδόκοσμο!
Ισχυρίστηκε σε περιοδικό ότι είναι 100% γνήσιες, μόνο που δεν ήταν: τα κορίτσια παραδέχτηκαν, κάπου 70 χρόνια αργότερα, ότι είχαν σκαρώσει νεραϊδό-φιγούρες από χαρτόνι και τις είχαν τοποθετήσει μπροστά από τη φωτογραφική μηχανή.
Αναφέραμε ότι ο Ντόιλ ήταν ο συγγραφέας του δαιμόνιου ντετέκτιβ Σέρλοκ Χολμς;
Οι φαντασματο-φωτογραφίες του Μάλμερ
Ο Ουίλιαμ Μάλμερ ήταν γνωστός χαράκτης του 1860 με χόμπι τη φωτογραφία. Όχι όμως μιας συνηθισμένης φωτογραφικής απεικόνισης, καθώς ο τύπος αποτύπωνε φωτογραφίες ανθρώπων με τα πνεύματα των νεκρών συγγενών τους στο φόντο!
Όσο για την πρώτη από τις 3 φωτογραφίες, η κυρία τυχαίνει να είναι η χήρα του Αβραάμ Λίνκολν, με τον ψηλό μουσάτο κύριο στον φόντο να μη χρειάζεται συστάσεις! Βέβαια, δεν είχαν πειστεί -ευτυχώς- όλοι για τη γνησιότητα των φωτογραφιών του Μάμλερ, με το δικαστήριο να καταλήγει τελικά ότι το εφέ είναι αρκετά εύκολο και γίνεται ακόμα ευκολότερο με τη διπλή έκθεση του φιλμ.
Αποδείχτηκε λοιπόν ότι οι περισσότεροι από τους «νεκρούς» ήταν ακόμα στη ζωή και είχαν μόλις ποζάρει για τον Μάμλερ...
Το αναγνωριστικό σκάφος από τον πλανήτη Αφροδίτη
Ο Τζορτζ Αντάμσκι απαθανάτισε το 1952, με τη βοήθεια τηλεσκοπίου προσαρμοσμένου στη φωτογραφική του, το αναγνωριστικό διαστημόπλοιο των κατοίκων της Αφροδίτης, με τους οποίους μάλιστα είχε έρθει αναρίθμητες φορές σε επαφή!
Παρά το γελοίο των ισχυρισμών του, ο τύπος θα έγραφε βιβλία για τις συναντήσεις του, θα έδινε διαλέξεις στα πέρατα του κόσμου, μέχρι και στη βασίλισσα της Ολλανδίας θα διηγούταν κατά πρόσωπο τις περιπέτειές του, καθώς η περίφημη φωτογραφία του αποδείκνυε το αληθές των λεγομένων του.
Κι όλα καλά μέχρι εδώ, εκτός από μια μικρή και αρκούντως ενοχλητική λεπτομέρεια: η φωτογραφία ήταν πλαστή! Ο ιπτάμενος δίσκος δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα καπέλο πορτατίφ με μερικά μπαλάκια του πινγκ-πονγκ προσαρμοσμένα πάνω του...
Η σκεψο-φωτογραφία του Τεντ Σίριος
Το μέντιουμ Τεντ Σίριος ισχυριζόταν το 1965 ότι διέθετε υπερφυσικές δυνάμεις και βάλθηκε να το αποδείξει.
Χρησιμοποιώντας μόνο το μυαλό του, μπορούσε να μεταφέρει εύκολα τις σκέψεις του στο φιλμ! Αφού τα «έτσουζε» και περιερχόταν σε μια κατάσταση έκστασης, κρατούσε μια μικρή συσκευή μπροστά στον φακό της κάμερας, αναθέτοντας σε άλλον να πατήσει το κουμπί της λήψης. Όταν εμφανίζονταν οι φωτογραφίες, αποτύπωναν το ταξίδι του μυαλού του, σε μια σειρά από θολές απεικονίσεις αυτοκινήτων, κτιρίων και ανθρώπων.
Ο ίδιος κέρδισε ασύλληπτη φήμη, εμφανίστηκε στην τηλεόραση, μέχρι και επεισόδιο των «Χ-Files», αφιερώθηκε στις δυνάμεις του!
Και βέβαια ήταν όλα μια καλοσχεδιασμένη απάτη, καθώς η συσκευή του ήταν στην πραγματικότητα ένας φακός με μια προκαθορισμένη διαφανή εικόνα πάνω του. Κατοπινά πειράματα κατάφεραν να αναπαράγουν εικόνες με το ίδιο εφέ...
Εμφάνιση φαντάσματος μέσα στις φλόγες
Όταν το δημαρχείο πολίχνης της Βρετανίας τυλίχθηκε στις φλόγες τον Νοέμβριο του 1995, ο Τόνι Ο'Ράιλι τράβηξε μια φωτογραφία του γεγονότος. Μετά την εμφάνιση, παρατήρησε έκπληκτος τη σιλουέτα ενός κοριτσιού να στέκεται καταμεσής στις φλόγες, με το φόρεμα εποχής της να οδηγεί αμέσως σε εικασίες ότι επρόκειτο για το φάντασμα μιας νεαρής κοπέλας που απανθρακώθηκε το 1667 σε φωτιά που είχε η ίδια ξεκινήσει στην πόλη!
Η ιστορία κυκλοφόρησε σε παγκόσμιο επίπεδο και αποτυπώθηκε στα πρωτοσέλιδα γνωστών εφημερίδων, όταν πολλά χρόνια αργότερα κάποιος παρατήρησε την ίδια κοπέλα σε μια παλιά φωτογραφία εποχής. Αποδείχτηκε λοιπόν ότι και πάλι η λειτουργία της διπλής έκθεσης του φιλμ είχε κάνει τα μαγικά της...
Τον Φεβρουάριο του 1942, λίγους μήνες μετά την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ, ο συναγερμός ήχησε στο Λος Άντζελες και τα αντιαεροπορικά άρχισαν να βάλουν κατά σκάφους που πλησίαζε γοργά την πόλη. Την επόμενη μέρα το πρωτοσέλιδο της τοπικής εφημερίδας ανέφερε ότι ένα ΟΥΦΟ είχε εντοπιστεί στον εναέριο χώρο του Λος Άντζελες, με την πασίγνωστη φωτογραφία να πιστοποιεί το γεγονός.
Η κυβέρνηση ισχυρίστηκε μάλιστα ότι επρόκειτο για παρεξήγηση, με την προσπάθεια συγκάλυψης να οδηγεί τον κόσμο να πιστέψει ότι πράγματι κάτι συνέβη εκείνο το βράδυ. Ήταν όντως επίθεση εξωγήινων;
Προφανώς όχι, καθώς το ΑΤΙΑ ήταν απλώς ένα αερόστατο! Η αλήθεια είναι ότι το κλίμα παραήταν τεταμένο, με τις ΗΠΑ να έχουν μόλις δεχθεί ένα ύπουλο χτύπημα από τους Ιάπωνες και την κυβέρνηση και τον στρατό να υπερβάλλουν στις αντιδράσεις τους.
Πόσο μάλλον που η εφημερίδα «πείραξε» τη φωτογραφία για να κάνει το μπαλόνι να μοιάζει περισσότερο με ιπτάμενο δίσκο.
Χρόνια αργότερα μάλιστα το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα θα αναπαραγόταν πειραματικά, αποδεικνύοντας πως ποτέ δεν συνέβη μάχη γήινων και εξωγήινων για την τιμή της Πόλης των Αγγέλων...
Ο άντρας που αιωρείται
Ο Κόλιν Έβανς ήταν ένας πνευματιστής από την Ουαλία που ισχυριζόταν ότι μπορούσε να αιωρείται, με τα πνεύματα που καλούσε να τον βοηθούν στο απόκοσμο κατόρθωμά του.
Η πραγματικότητα ήταν ωστόσο αρκούντως πιο εγκόσμια: ο Έβανς πηδούσε απλώς από την καρέκλα του και με τη βοήθεια ενός καλωδίου που είχε στο χέρι, λειτουργούσε τη φωτογραφική μηχανή, απαθανατίζοντας το έκπληκτο ύφος του πλήθους.
Το έκπληκτο ύφος του πλήθους ήταν βέβαια για το γεγονός ότι έβλεπαν έναν ξυπόλητο άντρα να πηδάει από τη θέση του στα καλά καθούμενα και όχι επειδή μπορούσε να αιωρείται! Πώς να αποτυπωθεί όμως ο λόγος της αντίδρασης στη φωτογραφία;
Στο σημαντικό γεγονός του εγκαινιασμού της Χρυσής Γέφυρας του Καναδά το 1941, τα φλας άστραφταν βροχή. Μέσα στο πλήθος λοιπόν, που είναι ντυμένο με ενδύματα του '40, διακρίνουμε έναν άντρα που φοράει μπλούζα με στάμπα «Μ», σκούρα γυαλιά και ένα φλις, κρατώντας στα χέρια του ποιος ξέρει τι γκάτζετ από το μέλλον!
Ο ταξιδιώτης του χρόνου
Στο σημαντικό γεγονός του εγκαινιασμού της Χρυσής Γέφυρας του Καναδά το 1941, τα φλας άστραφταν βροχή. Μέσα στο πλήθος λοιπόν, που είναι ντυμένο με ενδύματα του '40, διακρίνουμε έναν άντρα που φοράει μπλούζα με στάμπα «Μ», σκούρα γυαλιά και ένα φλις, κρατώντας στα χέρια του ποιος ξέρει τι γκάτζετ από το μέλλον!
Όταν μάλιστα οι Αρχές του Καναδά έδωσαν στη δημοσιότητα τη φωτογραφία, πολλοί αναγνώρισαν στον τύπο τον πρώτο ταξιδιώτη του μέλλοντος! Και για να είμαστε ειλικρινείς, μοιάζει όντως σαν τη μύγα μες στο γάλα, μιας και οι άνθρωποι στον Β' Παγκόσμιο δεν ντύνονταν έτσι, σωστά;
Λάθος! Κι αυτό γιατί ό,τι φορά ο «ταξιδιώτης» ήταν πράγματι διαθέσιμο εκείνη την εποχή. Τα γυαλιά μάλιστα είναι τα ίδια που φορά η Μπάρμπαρα Στάνγουικ στην ταινία «Double Indemnity» (1944), ενώ η απόκοσμη συσκευή ταυτοποιήθηκε και ήταν απλώς μια φωτογραφική μηχανή...
πηγή
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου