«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

Ο φυσικός θάνατος του Ιησού Χριστού (On the physical death of Jesus Christ): Επιστημονική προσέγγιση


Επιμέλεια - έρευνα - επεξεργασία
Δρ Δημήτρης Περδετζόγλου

(¨κλίκ" επάνω στις εικόνες, για μεγέθυνση)












































"ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ" ΑΠ΄ ΕΔΩ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PAPER) 



ΔΙΚΗ, ΒΑΣΑΝΙΣΜΟΣ, ΣΤΕΦΑΝΙ 

& ΣΤΑΥΡΟΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Η ΔΙΚΗ
Η δίκη του Ιησού Χριστού και η σταύρωσή του είναι η μεγαλύτερη σε διαφθορά και απάτη καταδίκη εις θάνατον ενός αθώου με το μεγαλύτερο και πιο απάνθρωπο σύστημα ποινής.

Ο Ιησούς συνελήφθη ως κοινός εγκληματίας και κλέφτης και δικάστηκε σε μια παράνομη δίκη, ελλείψει αποδείξεων και με όχι όλα τα μέλη του συμβουλίου παρόντες. Η δίκη αυτή έχει πολλές παράνομες διαδικασίες που περιγράφονται στο βιβλίο: «Η δίκη του Χριστού», του Παναγιώτη Δ. Ηλιάδη, 1982, Εκδόσεις Α. Καράβια



ΒΑΣΑΝΙΣΜΟΣ
Ο Κορνήλιος ο Ιταλός διηγείται πως τα όργανα της μαστίγωσης του Κυρίου ήσαν:

1. αλυσίδες
2. βούνευρα *
3. βέργες ακανθωτές
4. σχοινιά περιπλεγμένα με άγκιστρα στις άκρες

(*κατά το λεξικό του Γ. Μπαμπινιώτη, είναι το μαστίγιο για την κατασκευή του οποίου χρησιμοποιείται το δέρμα ή το αυχενικό νεύρο του βοδιού, δηλαδή το σκληρότερο).

Οι ραβδισμοί ήταν απεριόριστοι στην πλάτη του Ιησού και το χειρότερο από τα εργαλεία της εκτέλεσης της τιμωρίας με μαστίγωμα ήταν τα λεγόμενα «flagra» (flagello Acumicato) (Κατά Ματθαίον, Κεφ. Κζ΄ «26 τότε ἀπέλυσεν αὐτοῖς τὸν Βαραββᾶν, τὸν δὲ Ἰησοῦν φραγελλώσας παρέδωκεν ἵνα σταυρωθῇ»). Ήταν μεταλλικά κομμάτια μυτερά «scorpions» δεμένα στην άκρη του μαστιγίου που ξέσκιζαν ανελέητα τις σάρκες. Ο Οράτιος αποκαλεί το φραγγέλιο όργανο τρομερό «horribile flagellum». Σύμφωνα με το νόμο τα μαστιγώματα δεν έπρεπε να ξεπερνούν τα 40. Στη Σινδόνη φτάνουν να καταμετρηθούν μέχρι και 120 πληγές ενώ φαίνεται και ότι ο ρινικός χόνδρος είναι σπασμένος, πιθανόν από κτυπήματα που δέχθηκε στο κεφάλι (Κατά Ιωάννη, Κεφ. ιθ΄ «3 καὶ ἔλεγον· Χαῖρε ὁ βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων· καὶ ἐδίδουν αὐτῷ ῥαπίσματα»).


Οι δήμιοι ή οι στρατιώτες που τον βασάνισαν, ήσαν 60 στον αριθμό και εναλλάσσονταν όταν κουράζονταν. Με αυτή την συστηματική μέθοδο του έσκισαν τις σάρκες από όλο σχεδόν το σώμα και όχι μόνο από την πλάτη, μέχρι που φάνηκαν τα οστά του, όπως άλλωστε είχε προφητευτεί στην Παλαιά Διαθήκη (Ψαλμοί, Κεφ. κα΄ «16 ἐξηράνθη ὡσεὶ ὄστρακον ἡ ἰσχύς μου, καὶ ἡ γλῶσσά μου κεκόλληται τῷ λάρυγγί μου, καὶ εἰς χοῦν θανάτου κατήγαγές με. 17 ὅτι ἐκύκλωσάν με κύνες πολλοί, συναγωγὴ πονηρευομένων περιέσχον με, ὤρυξαν χεῖράς μου καὶ πόδας. 18 ἐξηρίθμησαν πάντα τὰ ὀστᾶ μου, αὐτοὶ δὲ κατενόησαν καὶ ἐπεῖδόν με. 19 διεμερίσαντο τὰ ἱμάτιά μου ἑαυτοῖς καὶ ἐπὶ τὸν ἱματισμόν μου ἔβαλον κλῆρον.») (Πηγή: Βιβλίο, Ο Αόρατος Πόλεμος, του Αγίου Νικόδημου του Αγιορείτη, εκδόσεις Φως 1957, σσ. 170-2, 188-9)

Η Σινδόνη του Τορίνου
καταγράφει περισσότερες από 120 πληγές. Στην δε κινηματογραφική ταινία «Τα πάθη του Χριστού», τα πάθη που καταγράφονται με πολύ καλή αναπαράσταση είναι σαφώς μικρότερα της πραγματικότητας.

ΤΟ ΑΚΑΝΘΙΝΟ ΣΤΕΦΑΝΙ


Το ακάνθινο στεφάνι «casco di spine, corona spinea» ήταν από το φυτό «lucium spinosum» ή ίσως κάποιο άλλο αγριόδενδρο (Κατά Ιωάννη, Κεφ. Ιθ΄: «2 καὶ οἱ στρατιῶται πλέξαντες στέφανον ἐξ ἀκανθῶν ἐπέθηκαν αὐτοῦ τῇ κεφαλῇ»)


ΤΟ ΞΙΔΟΝΕΡΟ ή POSCA & ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΜΥΡΝΑ

Το ξύδι και η χολή που προσπάθησαν να δώσουν στον Χριστό (Κατά Ματθαίον, Κεφ. κζ΄ «33 Καὶ ἐλθόντες εἰς τόπον λεγόμενον Γολγοθᾶ, ὅ ἐστι λεγόμενος κρανίου τόπος, 34 ἔδωκαν αὐτῷ πιεῖν ὄξος μετὰ χολῆς μεμιγμένον· καὶ γευσάμενος οὐκ ἤθελε πιεῖν») ήταν η λεγόμενη «posca» που οι Ρωμαίοι έπιναν για να τους κόβεται η δίψα , διότι το νερό της περιοχής δεν ήταν καλό στην ποιότητα.

Επικρατούσε και η συνήθεια να δίνουν οι γυναίκες στους κατάδικους μέχρι το σταυρό και ένα είδους ναρκωτικού, κρασί και σμύρνα (άρωμα από ρετσίνι μυρτιάς), το οποίο ο Χριστός δεν δέχτηκε να πιει για να μην χάσει τις αισθήσεις του και να ταλαιπωρηθεί στην σταύρωση με πλήρη συνείδηση ως πραγματικός Σωτήρας (Κατά Μάρκον, Κεφ. ια΄ «23 καὶ ἐδίδουν αὐτῷ πιεῖν ἐσμυρνισμένον οἶνον· ὁ δὲ οὐκ ἔλαβε.»)


Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Ο Ιησούς ήταν ο μόνος που μετέφερε ολόκληρο τον σταυρό και όχι το οριζόντιο τμήμα του, όπως γίνονταν γενικά εκείνη την εποχή, το λεγόμενο «Pattibulum». Έγινε κατ’ αυτόν τον τρόπο διότι τον χλεύαζαν ως βασιλιά των Ιουδαίων και τον στόλιζαν με τύπους θεατρινισμού, υποκρισίας και θεάματος. Επειδή ακριβώς ο Χριστός κουβάλησε ολόκληρο τον σταυρό γι αυτό και κατέπεσε στην διαδρομή με συνέπεια να τον βοηθήσει ο Σίμων ο Κυρηναίος (Κατά Ματθαίον, Κεφ. κζ΄ «32 Ἐξερχόμενοι δὲ εὗρον ἄνθρωπον Κυρηναῖον ὀνόματι Σίμωνα· τοῦτον ἠγγάρευσαν ἵνα ἄρῃ τὸν σταυρὸν αὐτοῦ.»)

Σύμφωνα με την περιγραφή του Τερτυλλιανού (βλ. Dan. Rops.: JESUS EN SON TEMPS.σελ. 552), ο Σταυρός του Κυρίου είχε το γνωστό σχήμα της παράδοσης «crux capitata» ή «ortodoxus» και ήταν κατά πάσα πιθανότητα από πεύκο με προεξοχή «crux imissa» πάνω απ΄ το κεφάλι (δεν ήταν δηλαδή ένα «ταφ» όπως πιστεύουν μερικοί).

Αφού τα χέρια μόνα δεν θα κρατούσαν το βάρος του σώματος, εφόσον είχαν καρφωθεί στις παλάμες σύμφωνα με την εικονογραφία, ανάμεσα στα σκέλη ήταν τοποθετημένο το «πήγμα» (sedile) και είχε σχήμα όμοιο με κέρατο ρινόκερου.

Το όργανο με το οποίο έσπαγαν τα οστά λεγόταν «Crucifragium» (κατά Ιωάννη, Κεφ. Ιθ΄ «32 ἦλθον οὖν οἱ στρατιῶται, καὶ τοῦ μὲν πρώτου κατέαξαν τὰ σκέλη καὶ τοῦ ἄλλου τοῦ συσταυρωθέντος αὐτῷ·»)

Περισσότερα για την πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.



Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ, Η ΛΟΓΧΗ, 

ΤΟ ΧΕΡΙ & Η ΙΕΡΑ ΣΙΝΔΟΝΗ ΤΟΥ ΤΟΡΙΝΟΥ
Η ΛΟΓΧΗ ΣΤΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

Κατά Ιωάννη, Κεφ, Ιθ΄: «30 ὅτε οὖν ἔλαβε τὸ ὄξος ὁ Ἰησοῦς εἶπε· Τετέλεσται, καὶ κλίνας τὴν κεφαλὴν παρέδωκε τὸ πνεῦμα. 31 Οἱ οὖν Ἰουδαῖοι, ἵνα μὴ μείνῃ ἐπὶ τοῦ σταυροῦ τὰ σώματα ἐν τῷ σαββάτῳ, ἐπεὶ παρασκευὴ ἦν· ἦν γὰρ μεγάλη ἡ ἡμέρα ἐκείνου τοῦ σαββάτου· ἠρώτησαν τὸν Πιλᾶτον ἵνα κατεαγῶσιν αὐτῶν τὰ σκέλη, καὶ ἀρθῶσιν. 32 ἦλθον οὖν οἱ στρατιῶται, καὶ τοῦ μὲν πρώτου κατέαξαν τὰ σκέλη καὶ τοῦ ἄλλου τοῦ συσταυρωθέντος αὐτῷ· 33 ἐπὶ δὲ τὸν Ἰησοῦν ἐλθόντες ὡς εἶδον αὐτὸν ἤδη τεθνηκότα, οὐ κατέαξαν αὐτοῦ τὰ σκέλη, 34 ἀλλ' εἷς τῶν στρατιωτῶν λόγχῃ αὐτοῦ τὴν πλευρὰν ἔνυξε, καὶ εὐθέως ἐξῆλθεν αἷμα καὶ ὕδωρ. 35 καὶ ὁ ἑωρακὼς μεμαρτύρηκε, καὶ ἀληθινὴ αὐτοῦ ἐστιν ἡ μαρτυρία, κἀκεῖνος οἶδεν ὅτι ἀληθῆ λέγει, ἵνα καὶ ὑμεῖς πιστεύσητε. 36 ἐγένετο γὰρ ταῦτα, ἵνα ἡ γραφὴ πληρωθῇ, Ὀστοῦν οὐ συντριβήσεται αὐτοῦ. 37 καὶ πάλιν ἑτέρα γραφὴ λέγει· Ὄψονται εἰς ὃν ἐξεκέντησαν

Ο ρωμαίος στρατιώτης λόγχισε την πλευρά του εσταυρωμένου και ήδη νεκρού Ιησού Χριστού για να διαπιστώσει τον θάνατό Του. Δεν χρειάσθηκε να σπάσουν τα πόδια του Χριστού, ώστε να σιγουρευτούν πως θα πέθαινε. Αυτό το έκαναν για εκείνους που ήθελαν να τους θανατώσουν γρήγορα και ήσαν ακόμη ζωντανοί. Ο θάνατος αυτός επέρχονταν από ακατάσχετη εσωτερική αιμορραγία και κυκλοφοριακή και καρδιακή ανεπάρκεια και υπόταση καθώς και από αναπνευστική ανεπάρκεια, δυσφορία και οίδημα λόγω δυσκολίας που θα συναντούσε το σώμα στην αναπνοή χωρίς το έργο (υποστήριξη) των ποδιών κατά την φάση της εισπνοής. Με το σπάσιμο των ποδιών, ο σωματικός θάνατος έρχονταν πιο γρήγορα διότι τα πόδια πλέον δεν υποβάσταζαν το σώμα και η καρδιοαναπνευστική ανεπάρκεια βρίσκονταν προς των θυρών. Στην περίπτωση του Ιησού Χριστού όμως, οι στρατιώτες φαίνεται πως γνώριζαν πως ήταν νεκρός γι αυτό και λόγχισαν για επιβεβαίωση.


Η ΠΛΗΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΗΣ ΣΙΝΔΟΝΗΣ, 

ΣΤΟ ΚΤΥΠΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΧΗΣ


Οριζόντιες εικόνες της Σινδόνης του Τορίνου της πλευρικής λόγχισης. Εικονίζεται μια πυκνή κηλίδα αίματος.Στην πραγματικότητα είναι η πιο πυκνή κηλίδα της Σινδόνης του Τορίνου. Βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του εικονιζόμενου σώματος, κάτω από ένα από τα μπαλώματα της βαθυκόκκινης περιοχής. Συχνά αποκαλείται ως η «πλευρική» πληγή ή πληγή της «λόγχης».

Η πληγή στα πλευρά του ανθρώπου που αναπαριστάται στην Σινδόνη του Τορίνου, παρατηρεί ο νομικός ιατρός και σινδονολόγος Baima Bollone, απέχει από ζωική αντίδραση, δηλαδή από κάθε στοιχείο εκείνων των φαινομένων που παράγονται όταν οι πληγές προξενούνται σε ζωντανούς ιστούς. Στην προκειμένη περίπτωση θα περιμέναμε να δούμε τουλάχιστον ένα ίχνος πρηξίματος στην περιφέρεια του τοπικού τραυματικού οιδήματος και ίχνη ενεργής αιμορραγίας. Η έλλειψη όλων αυτών μας οδηγεί να συμπεράνουμε πως το κτύπημα της λόγχης είχε τραυματίσει ήδη ένα εσταυρωμένο πτώμα και το αίμα που εξήλθε αυτού του τραύματος ήταν αίμα καθαρά πτωματικό. Ο Αμερικανός παθολόγος Robert Bullin, εκτός των άλλων, το συμπεραίνει από την εξέταση των αιματικών κηλίδων. Αυτές φανερώνουν πως το αίμα δεν ξεπήδησε από μια πληγή αλλά έπεσε έξω αργά, χωρίς την πίεση μιας ζωντανής καρδιάς, όπως ακριβώς βγαίνει το αίμα από ένα τρύπιο σάκο. Αυτό το συμπεραίνει από το σχήμα των κηλίδων και από την ελαφριά πηκτικότητα του.

Ολοκληρώνοντας όλα όσα ειπώθηκαν μέχρι εδώ, μπορούμε να βεβαιώσουμε πως από την αντικειμενική εξέταση της Σινδόνης, προκύπτει:

1.
πως η θέση της πληγής στα πλευρά δείχνει πως η λόγχη είχε κτυπήσει την καρδιά

2.
πως η εικόνα της Σινδόνης παρουσιάζει όλα τα χαρακτηριστικά της πτωματικής σκλήρυνσης

3. πως η πληγή στα πλευρά παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά ενός χτυπήματος ενάντια σε ένα πτώμα

4. πως το αίμα που εξήλθε από την πληγή έχει τα χαρακτηριστικά του πτωματικού αίματος

Άρα λοιπόν,
η εικόνα που παρουσιάζεται πάνω στην Σινδόνη, ανήκει σε ένα άνθρωπο που πέθανε στον Σταυρό.

Το ακόντιο εκτοξευμένο
με δύναμη, διαπερνά τα πλευρά και φτάνει μέχρι την καρδιά. Από την βαθιά πληγή βγήκε αίμα και νερό και καθιστά ορατή εκείνη την καρδιά που, μέχρι την τελευταία στιγμή των κτύπων της, είχε με γενναιότητα προσφέρει και υποφέρει για αγάπη.


ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 
ΤΟΥ ΚΤΥΠΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΛΟΓΧΗΣ



Το αίμα, κατά τον θάνατο του Ιησού, ήταν διαχωρισμένο («καὶ εὐθέως ἐξῆλθεν αἷμα καὶ ὕδωρ») στο ερυθρό του τμήμα και σε εκείνο του άχρωμου ορού, συνεπώς το αίμα δεν ανήκε σε ζωντανό οργανισμό. Ο Ιησούς Χριστός είχε πλέον πεθάνει στον σταυρό πριν η λόγχη του τρυπήσει τα πλευρά.
Πράσινο: ο 'λεκές' στην Σινδόνη του Τορίνου

Μαύρες τελείες: το αιμοπερικάρδιον


Το αιμοπερικάρδιο είναι εξωτερική μεμβράνη της καρδιάς γεμάτη με ορό «ύδωρ». Εξ’ αιτίας της πίεσης που εξασκείται μέσα στις κοιλότητες, όταν το υπέρπυκνο αίμα (λόγω αφυδάτωσης από τα τραύματα, τα μαστιγώματα και την ταλαιπωρία) προσπαθεί να διοχετευτεί στις αρτηρίες με δυσκολία και πιέζει τα τοιχώματα διανοίγοντάς τα, τότε με ώσμωση «φιλτράρει» τον ορό από τις διάφορες αρτηρίες .

Η λόγχη διατρύπησε ίσως:

α. το ήπαρ (πυκνός ιστός που δίνει και έξοδο στο αίμα από τα χιλιάδες αιμοφόρα αγγεία και ίσως δίνει και αυτό ΥΔΩΡ λόγο γεμίσματος των εξωτερικών του μεμβρανών της περιτονιακής κοιλότητας) ή τον αιμοθώρακα (μεμβράνη γεμάτη αίμα που καλύπτει τους πνεύμονες).

β. την καρδιά (περικάρδιον γεμάτο ορό και μυοκάρδιον, γεμάτο αίμα ,εξ’ ου και έξοδος ύδατος και αίματος / ορού και αίματος). Πιθανόν όμως το αίμα να εξήλθε με την διάτρηση κάποιου χώρου πλήρες σε αίμα (π.χ. αιμοθώρακα), ένεκα συγκέντρωσής του σε αυτά κατά την διάρκεια του βασανισμού και της μαστίγωσης.


Η ΚΑΡΔΙΑ ΩΣ ΤΕΛΙΚΟΣ ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ
Τελικός αποδέκτης Σταυρώσεως: Η καρδιά του Ιησού Χριστού.

Η καρδιά του Ιησού Χριστού σταμάτησε από την ταλαιπωρία που υπέστη. Ο Ιησούς στον σταυρό πρήσθηκε, όπως όλοι οι εσταυρωμένοι, η καρδιά του δεν άντεξε πλέον και έπαψε να κτυπά. Ο θάνατος προήλθε από καρδιακή ανεπάρκεια. Όχι από αναπνευστική ανεπάρκεια (μηχανική ασφυξία) διότι μέχρι τέλους ο σταυρωμένος διατηρούσε ακέραιες τις αισθήσεις του, από εγκεφαλική πλευρά, δηλαδή δεν έπαθε εγκεφαλική συμφόρηση, δυσφορία ή ανοσία εφόσον ο εγκέφαλος οξυγονώνονταν κανονικά. Απόδειξη προς αυτό είναι πως παρ’ όλο το μαρτύρια πριν και κατά την σταύρωση στον σταυρό, μπορούσε να συνομιλήσει ακριβώς λίγο πριν πεθάνει Κατά Ιωάννη, Κεφ. ιθ΄ «25 Οἱ μὲν οὖν στρατιῶται ταῦτα ἐποίησαν. εἱστήκεισαν δὲ παρὰ τῷ σταυρῷ τοῦ Ἰησοῦ ἡ μήτηρ αὐτοῦ καὶ ἡ ἀδελφὴ τῆς μητρὸς αὐτοῦ, Μαρία ἡ τοῦ Κλωπᾶ καὶ Μαρία ἡ Μαγδαληνή. 26 Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρί αὐτοῦ· Γύναι, ἴδε ὁ υἱός σου, 27 εἶτα λέγει τῷ μαθητῇ· Ἰδοὺ ἡ μήτηρ σου. καὶ ἀπ' ἐκείνης τῆς ὥρας ἔλαβεν ὁ μαθητὴς αὐτὴν εἰς τὰ ἴδια.» και ο.π. «30… Τετέλεσται, καὶ κλίνας τὴν κεφαλὴν παρέδωκε τὸ πνεῦμα»

Στις ορθόδοξες εικόνες, η κοιλιακή χώρα του θεανθρώπου παρίσταται «φουσκωμένη», πρησμένη. Αυτό εξηγεί κατά μερικούς ερευνητές ότι υπέστη καρδιακή προσβολή / συγκοπή (collapsus) και είναι μάλλον ένα από τα σημάδια εμφράγματος. Την καρδιακή συγκοπή, την επιταχύνει και η λεγόμενη αιματίδρωση (θρόμβοι αίματος, globus sanguinis) που υπέστη στο όρος των ελαιών όταν προσευχόταν πριν τον συλλάβουν ο Χριστός, Κατά Λουκά, Κεφ. Κβ΄ «44 καὶ γενόμενος ἐν ἀγωνίᾳ ἐκτενέστερον προσηύχετο. ἐγένετο δὲ ὁ ἱδρὼς αὐτοῦ ὡσεὶ θρόμβοι αἵματος καταβαίνοντες ἐπὶ τὴν γῆν». Το αίμα του έγινε υπέρπυκνο αργότερα και από τα πολλά μαστιγώματα Κατά Ιωάννην, Κεφ. ιθ΄ «1 Τότε οὖν ἔλαβεν ὁ Πιλᾶτος τὸν Ἰησοῦν καὶ ἐμαστίγωσε». Επίσης έμεινε νηστικός για δώδεκα περίπου ώρες.



ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

Η πληγή στο χέρι του ανθρώπου 
της Ιερής Σινδόνης του Τορίνου


Αν καρφώθηκαν οι καρποί του και όχι οι παλάμες του (γεγονός που φαίνεται στη Σινδόνη από την κλίση του αίματος και τη θέση της πληγής), τότε χρησιμοποιήθηκε μια περιοχή ανάμεσα στα 8 οστά του καρπού. Φαίνεται ότι στη Σινδόνη ο αντίχειρας του χεριού έχει ατροφήσει και κλείνει προς τα μέσα διότι ίσως πειράχθηκε το κινητικό / αισθητήριο νεύρο του χεριού. Στην πραγματικότητα μια προσεκτικότερη μελέτη βγάζει διαφορετικά συμπεράσματα που συμφωνούν και με τις δυο θεωρίες και εξηγούν τις Χριστιανικές εικόνες που θέλουν τα καρφιά στην παλάμη, διότι το αίμα βγαίνει μεν από την περιοχή του καρπού, αλλά είναι άγνωστο σε ποιο σημείο εισέρχεται το καρφί στην σάρκα.


Η είσοδος του καρφιού στην περιοχή Ζ (κόκκινο χρώμα) εξηγεί πληρέστερα την παράλυση του κινητικού / αισθητήριου νεύρου, όπως απεικονίζεται αυτή στην Σινδόνη του Τορίνου. Η μελέτη είναι του ιατροδικαστή Pierre Barbet.

Οι προηγούμενες έρευνες ήθελαν το καρφί να μπαίνει στην περιοχή του DESTOT, αλλά δεν εξηγείται κατά αυτόν τον τρόπο η παράλυση του κινητικού / αισθητήριου νεύρου που κάνει τον αντίχειρα να μην φαίνεται στην σινδόνη. Η λύση βρίσκεται αν δεχτεί κανείς το σημείο εισόδου του καρφιού στον χώρο Z (με κόκκινο στην εικόνα), λίγο πιο πάνω από την παλάμη ή σε περιοχή ανάμεσα στα τέσσερα οστά του καρπού. Επικρατέστερη λοιπόν είναι η άποψη που επισημαίνει την περιοχή εισόδου του καρφιού στην άνω περιοχή της παλάμης και όχι ακριβώς του καρπού.

ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ




ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΕΔΩ (και για την Δίκη Του Χριστού):


-http://www.creativeyouthideas.com/resources/crucifixion_of_christ.pdf
-http://www.munichurch.de/sermons/2010-03-28_On%20The%20Physical%20Death%20of%20Jesus%20Christ.pdf
-http://www.apologeticspress.org/apcontent.aspx?category=13&article=145
-http://www.christianity-science.gr/files/Thanatos-Tafi_Xristou.pdf
-http://jrs.sagepub.com/content/99/4/185.full.pdf
-http://www.iamtheway.com/theology/The_Crucifixion.pdf
-http://www.bibleteacher.org/med.htm
-http://www.christianity-science.gr/files/Enallaktika_Senaria_Anastasis.pdf
-http://www.bbc.edu/journal/volume6_1/resurrection-part1-gromacki.pdf
-http://www.teachinghearts.org/dre03propchristnotes.html
-http://www.libraryoftheology.com/writings/atonement/Jesus_died_of_a_broken_heart.pdf
-http://mdharrismd.com/2012/04/06/on-the-physical-death-of-jesus-christ/
-http://people.bethel.edu/~pferris/ot103/Jesus_Crucifixion.pdf
-http://www.schwegler.us/bulletin_articles/Physical%20Death%20of%20Jesus.pdf
-http://www.libraryoftheology.com/writings/atonement/Jesus_died_of_a_broken_heart.pdf
-http://www.cmq.org.uk/CMQ/2013/Feb/medicine-of-crucifixion.pdf
-http://www.godandscience.org/apologetics/deathjesus.pdf
-http://www.letgodbetrue.com/pdf/cross-of-christ.pdf
-http://sguthrie.net/resurrection.htm
-http://pastorjedisabers.com/relic.htm
-http://www.consciouslivingfoundation.org/ebooks/13/CLF-Trial&DeathOfJesusChrist-JamesStalker.pdf
-http://www.omhksea.org/2011/04/science-analyzes-the-crucifixion-and-the-resurrection-of-christ/
-http://www.leaderu.com/orgs/probe/docs/resurrec.html
-http://www.christianpost.com/news/is-there-scientific-evidence-for-the-resurrection-of-jesus-christ-72677/
-http://www.pinehurstbaptist.org/Userfiles/Evangelism-and-Apologetics/Evidence-for-the-Resurrection.pdf
-http://www.icr.org/article/769/
-http://stavroulasblog.blogspot.gr/2012/03/1.html
-http://www.dartmouthapologia.org/articles/show/110
-http://www.xenos.org/classes/papers/doubt.htm
-http://www.scriptureinsights.com/Resurrected-1.html
-http://homepages.gac.edu/~celledge/Resurrection.pdf
-http://www.shroud.com/pdfs/rogers.pdf
-http://www.ericsteinhart.com/FLESH/theories.pdf
-http://www.oodegr.com/oode/grafi/kd/diki_xristou1.htm
-http://www.axortagos.gr/iparxoun-martiries-apodeikseis-gia-tin-anastasi-tou-xristou.html
-http://www.agioritikovima.gr/diafora/theologikos-log/diafora/21134-i-diki-tou-chri
-http://www.axortagos.gr/gerontas-paisios-gia-tin-anastasi-tou-xristou_2.html
-http://www.oikad.gr/10E9393A.el.aspx
-http://www.agioritikovima.gr/diafora/theologikos-log/diafora/21284-uparchoun-apode
-http://www.gotquestions.org/Greek/Greek-why-believe-resurrection.html
-http://www.egolpion.net/anastasis_xristou.el.aspx
-http://dakepekoz.blogspot.gr/2013/05/blog-post_8747.html


Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


-http://averoph.wordpress.com/2013/05/02/%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%E2%80%8F/
-http://www.zoiforos.gr/pnevmatiki-zoi/megales-eortes/despotikes/stavrosi/item/2877-%CE%B7-%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D-%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B7
-http://www.nomika-nea.gr/post/?id=448
-http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2012/04/blog-post_6609.html
-http://www.kalyterotera.gr/2013/04/blog-post_987.html
-http://www.inews.gr/115/i-diki-tou-christou.htm
-http://www.istoria.gr/apr04/content04.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια: