«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Αλτάνη: "Φρόνησις, η πρώτη αρχή - ιδιότης της εσωτερικής αναζήτησις"





"Σύντροφος ηρωϊκός της Ψυχής, η Φ ρ ό ν η σ ι ς, ακολουθεί τα ίχνη καθώς αυτή προηγείται κατά τας ενδόν περιπλάνησις, είτε η Ψυχή κετευθύνεται στα Τάρταρα, είτε στον Όλυμπο.

Φ ρ ό ν η σ ι ς καλείται η φορά, η σύμφωνος με την Ροήν και είναι όνησις/ωφέλεια της Ν ο ή σ ε ω ς, λέγει περιληπτικώς ο Σωκράτης...

Φ ρ ό ν η σ ι ς είναι η Ροή την οποία οικιοθελώς και ενσυνειδήτως, ακολουθεί ο θνητός εις στον βίον του,
έχων εντρυφήσει από τα Αρχαία Κείμενα και γνωρίσει ποιές είναι οι προϋποθέσεις οι οποίες του εξασφαλίζουν την Φ ο ρ ά προς την Ν ό η σ ι ν η οποία θα του είναι ωφέλιμος.

Φ ρ ό ν η σ ι ς είναι το διαβατήριο προς τα κάτω χθόνια και υποχθόνια βασίλεια.

Άνευ αυτής δεν είναι εφικτή η κάθοδος της Ψυχής εις τον Άδην. Αφού γίνει αποδεκτή και περάσει από το Τρυφώνιον Άντρον,αργότερον ίσως ανέλθει εις το αμέσως ανώτερον ηρωικόν στάδιον των Άθλων.


Η απευθείας άνοδος εις το απόλυτον του Θείου είναι Ο υ τ ο π ία =ο ου -τόπος, για τον φαντασιόπληκτον θνητόν.

Εν τούτοις άνευ ορισμού και γνώσεως είναι αδύνατον ο Έλλην να πραγματοποιήση έστω και ένα βήμα προς την ψυχικήν του ανέλιξην.

Η ουσία της φ ρ ο ν ή σ ε ως είναι το "πρώτον κυνούν"το βυθίζον εις την Διάνοιαν εις τα Βασιλεία του Άδου δια την αναγνώριση των ατελών και των ελλατωμάτων τους.

Η πρώτη αρχή /ιδιότης επί της οποίας θα στηριχθή η εσωτερικής αναζήτησις, είναι η Φ Ρ Ο Ν Η Σ Ι Σ.

Μητήρ της Αθηνάς (Σοφίας) είναι η Μήτις (Φρόνησις) και Πατήρ ο Ζεύς (Νους)

Φ ρ ό ν η σ ι ς / Ν ό η σ ι ς / Σ ο φ ί α είναι η κλιμακωτή άνοδος των αξιών ,οι οποίες καθοδηγούν τον Έλληνα εις την Πορείαν του βίου.

Η Αθηνά κυοφορείται εντός της κοιλίας της μητρός της, την οποίαν κατέπιεν ο Ζεύς,προκειμένου ο Νους του Διός να αφομιώσει την σημασίαν της Φ ρ ο ν ή σ ε ω ς/Μήτιδος ,ιδιότητα την οποίαν κατέχει η πρώτη του σύζυγος.

Η Φ ρ ό ν η σ ι ς θα διαμορφώσει την Ν ό η σ ι ν δηλαδή τον Ορθόν λογισμόν του Νού, τον οποίον διαθέτει ο Ζεύς εντός της κεφαλής του.


Διπλή κύησις απαιτείται δια να γεννηθή η Αθηνά(Σοφία)

Η μεν πρώτη πραγματοποιείται εντός της φ ρ ο ν ή σ ε ω ς / κοιλίας της Μήτιδος, μητρός της, η δε δευτέρα εντός της Νοήσεως/κεφαλής του Διός/Νου, πατρός της.

Συνεπώς η πρώτη φροντίς του Νου είναι η φ ρ ό ν η σ ι ς, τουτεστιν η πρακτική, καθημερινή, συνετή ενασχόλησις περι των αμέσων αναγκών του βίου, τας οποίας πρέπει να επιληφθή ο νους του κάθε θνητού ,δια να πραγματοποιήση τον σκοπόν της ενσαρκώσεως του.

Δια τον λόγον αυτόν η Μήτις είναι η πρώτη σύζυγος του Διός.

Φ ρό ν η σ ι ς / Μήτις, είναι η προ πάσης ενεργείας επίγνωσις της αισθητής πραγματικότητος.

Είναι η πρώτη κυοφορία των σκέψεων εις την κοιλίαν του όντος δια την επιβίωσην του.

Νόησις/Ζεύς,
είναι η επεξεργασία των σκέψεων, οι οποίες προέκυψαν εκ της εμπειρίας του καθημερινού βίου.


Σοφία / Αθηνά, είναι η πάνοπλος γέννησις της Ν ο ή σ ε ω ς του ή θ ο υ ς, δια τηνεπίτευξην της ευδαιμονίας κατά τον Πλάτων.
"

ΑΛΤΑΝΗ-ΑΡΡΗΤΟΙ ΛΟΓΟΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια: