«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Περί αναστημένου σώματος: Θα υπάρχει διαφορά ανάμεσα στους απλούς χριστιανούς και στους αγίους;



Ἡ ἀνάσταση θά εἶναι γιά ΟΛΟΥΣ ἡ ἴδια. Ὄχι μόνο γιά τούς πιστούς, ἀλλά καί γιά ὅσους δέν ἀποδέχτηκαν τό λυτρωτικό μήνυμα τοῦ Χριστοῦ.


Ὅλοι θά λάβουν ἄφθαρτο σῶμα (ὄχι ἄυλο. Τό ἀναστημένο σῶμα θά εἶναι ὅπως αὐτό πού εἶχε ὁ Κύριος μετά τήν ἀνάσταση). Τό γενικότερο θέμα, ὅπως τίθεται, ἐπανέρχεται σέ διάφορα σημεῖα τῆς Καινῆς Διαθήκης. Σύμφωνα μέ τήν ἀποστολική διδασκαλία, τήν ὁποία ἀσφαλῶς ἀκολουθοῦν οἱ πατέρες, ἡ ἀνάσταση θά γίνει ἀστραπιαία. 

Τήν ἴδια στιγμή τό σῶμα τῶν ἐν ζωῆ πιστῶν θά μεταβληθεῖ. Πουθενά δέ γίνεται διάκριση ἀνάμεσα στούς «ἁπλούς Χριστιανούς» καί στούς «ἁγίους». (Ἐξάλλου στή γλώσσα τῆς Καινῆς Διαθήκης ὅλοι οἱ βαπτισμένοι πιστοί ὀνομάζονται «ἅγιοι», γιατί μέ τό βάπτισμά τούς εἶναι ἀφιερωμένοι στό Θεό. Αὐτή εἶναι ἡ σημασία τοῦ ἐπιθέτου «ἅγιος»).

Ἡ ἀνάσταση παρουσιάζεται ὡς γεγονός πού ἀφορᾶ ὅλη τήν Ἐκκλησία, τούς πιστούς στή γῆ ἀλλά καί τούς κεκοιμημένους ἁγίους. (βλ. σχετικά Α΄ Κορ 15,47-58· Α΄ Θεσ 4,15-17· Ἑβρ 11,32-40· Ἀπ 6,9-11)
Μέχρι τή στιγμή τῆς ἀνάστασης, οἱ κεκοιμημένοι –και φυσικά καί οἱ ἅγιοι- προγεύονται τή μέλλουσα κατάσταση,
ἐνῶ τό σῶμα τους περιμένει κι αὐτό τήν κοινή ἀνάσταση. Δέ βρίσκονται δηλαδή στόν παράδεισο, ἀλλά τόν περιμένουν, καί ἐξ αἰτίας αὐτῆς τῆς βεβαιότητας τόν ζοῦν ἤδη ἀπό τήν παρούσα ζωή. (Αὐτή ἡ βεβαιότητα τῆς ἐν Χριστῶ ζωῆς ὀνομάζεται ἀπό τόν ἀπόστολο Παύλο «ἀρραβώνας». Βλ. χαρακτηριστικά τα Β΄ Κορ 1,20-22. 5,4-10· Ἐφ 1,12-14).


Στήν Ἀποκάλυψη παρουσιάζονται νά δοξολογοῦν τό Θεό γύρω ἀπό τό θρόνο του (Ἀπ 7,13-17). Ἐπίσης, προσεύχονται γιά τούς πιστούς τῆς γῆς, παρακολουθοῦν τόν πνευματικό τους ἀγώνα καί τούς συμπαραστέκονται μέ ὅποιον τρόπο τούς ἐπιτρέψει ὁ Θεός (βλ. π.χ. στήν Παλαιά Διαθήκη Β΄ Βασ. 2,12-15).

Σχετικά μέ τήν κατάσταση τῆς ἀναμονῆς τῆς μέλλουσας κατάστασης καί τῆς πρόγευσής της,
ὁ ἁγ. Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος παραθέτει ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα ἀπό τήν καθημερινότητα τῆς ἐποχῆς του: Ἡ θριαμβευτική ἐπιστροφή ἑνός βασιλιά, πού γυρνᾶ νικητής ἀπό τή μάχη, προκαλεῖ τή χαρά ἐκείνων πού στό διάστημα τῆς ἀπουσίας του διακρίθηκαν σέ σπουδαία ἔργα γιά τή χώρα καί μέ ἀνυπόμονη χαρά περιμένουν καί τήν ἐπίσημη βράβευσή τους. 

Ἀντίθετα, ὅσοι τελοῦν ὑπό κράτηση γιά ἐγκληματικές πράξεις καταλαμβάνονται ἀπό ἀνυπόφορη λύπη, παρότι δέν ἔχουν ἀκόμη καταδικαστεῖ ἐπισήμως.


Για τις “Ορθόδοξες Απαντήσεις” Σοφία Χασιώτη, θεολόγος.


Δεν υπάρχουν σχόλια: