«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Ο εικονικός κόσμος «Second Life» και η χρήση του στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στη σύγχρονη εποχή η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Το περιοδικό «Time» σε συνεργασία με την Qualcomm (πηγή: time.com) εξέτασε και ανάλυσε δείγμα 4.700 ανθρώπων online και 300 μέσω τηλεφώνου σε οχτώ χώρες του κόσμου, μεταξύ 29 Ιουνίου και 28 Ιουλίου με αντικείμενο έρευνας : «Πώς και πόσο επηρεάζει η τεχνολογία τη ζωή μας;» Μερικά από τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, αποκαλύπτοντας πόσο στενή σχέση έχουμε όλοι με την τεχνολογία.

Ενδεικτικά:

Ένας στους τέσσερις ανθρώπους, κοιτάζουν το κινητό τους τουλάχιστον μία φορά κάθε μισή ώρα.

Τα 3/4 των νέων μεταξύ 25-29 κοιμούνται με τα κινητά δίπλα τους.


Το 19% των Αμερικανών δήλωσε ότι θα άντεχε χωρίς κινητό για μία εβδομάδα, ενώ το 34% μόνο για μερικές ώρες!


Το 17% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι κοιτάει το κινητό κατά τη διάρκεια κάθε γεύματος τουλάχιστον μία φορά, ανεξάρτητα με ποια παρέα βρίσκεται.


Το 47% των Ινδών δήλωσε ότι κοιτάει το κινητό κατά τη διάρκεια μιας ταινίας. Το 10% των Άγγλων συμφώνησε.


Το 32% δήλωσε ότι προτιμάει να απαντά με SMS. Το 22% δήλωσε ότι προτιμάει να μην απαντάει στις κλήσεις αμέσως αλλά να απαντά αργότερα μέσω SMS ή e-mail.


Το 76% των νέων μεταξύ 25-29 έχει χρησιμοποιήσει το κινητό του για να φλερτάρει. Το αντίστοιχο ποσοστό στις ηλικίες 65+ είναι 16%.


Το 65% των γονιών πιστεύει ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές τούς βοηθούν να γίνουν καλύτεροι γονείς!

Πλέον πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανισμοί και επιχειρήσεις ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν την μέθοδο της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη βοήθεια ήχου και γραπτής οnline συνομιλίας. Ο όρος MUVE (Multi – User Virtual Environment) αναφέρεται σε ένα εικονικό περιβάλλον. Ένα τέτοιο περιβάλλον είναι και το Second Life (SL) το οποίο είναι ένα project που ξεκίνησε το Μάρτιο του 2002 από την Linden Lab. Πρόκειται για έναν τρισδιάστατο (3D) ψηφιακό κόσμο στον οποίο ζουν και αλληλεπιδρούν περισσότερο από ένα εκατομμύριο ψηφιακοί κάτοικοι (Avatars). Σε αυτό το εικονικό περιβάλλον οι χρήστες δημιουργώντας μία διαδικτυακή προσωπικότητα, μπορούν να ταξιδέψουν ανά τον κόσμο, να αναπτύξουν κοινωνικές σχέσεις, να ανταλλάξουν ψηφιακά αντικείμενα και υπηρεσίες.

Κατά πόσο αυτός ο εικονικός κόσμος θα μπορούσε να αποτελέσει μέσο εκπαίδευσης;

Ήδη πολλοί αξιόλογοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί έχουν το δικό τους χώρο στην πλατφόρμα Second Life (SL) και προσφέρουν μαθήματα από απόσταση. Φανταστείτε αντικείμενα μίας σχολής αρχαιολογίας τα οποία διδάσκονται σε ένα εικονικό περιβάλλον που προσομοιάζει την Ακρόπολη ή τις πυραμίδες της Αιγύπτου.

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας είναι εντυπωσιακά αφού οι εκπαιδευόμενοι αναπτύσσουν έντονα την αίσθηση της «κοινότητας» και της συνεργασίας με άλλους συμφοιτητές τους. Επιπρόσθετα πολλά μουσεία και βιβλιοθήκες χρησιμοποιούν το second life (SL) για να προβάλλουν τις υπηρεσίες τους.

Συντάσσοντας το άρθρο, μου ήρθε στο μυαλό ένα γνωμικό του ιδρυτή της Apple, Steve Jobs : “Innovation distinguishes between a leader and a follower”.

Δείτε στο παρακάτω video μερικές από τις δυνατότητες του Second life και την πιθανή χρήση του στην εκπαίδευση και οι διαπιστώσεις δικές σας…..


Dimitrios Natsis
Μaster of Education in Distance Education (Med)

Δεν υπάρχουν σχόλια: