Φανταστείτε τον εαυτό σας σε κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή της ζωής σας, κατά την οποία νιώσατε κόπωση από την «υπερβολική δόση» πληροφοριών (για παράδειγμα στην απόκτηση ενός τίτλου σπουδών ή την παρακολούθηση ενός μαθήματος).
Πολλές φορές ο καταιγισμός πληροφοριών, οδηγεί στο σύνδρομο «Έβερεστ», ένας όρος που χρησιμοποιείται συχνά στον τομέα της εκπαιδευτικής πληροφορικής (educational computing).
Τις περισσότερες φορές το σύνδρομο «Έβερεστ»είναι προϊόν λάθος εκπαιδευτικού σχεδιασμού (instructional design). Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στο «στήσιμο» ενός μαθήματος και στη μεθοδολογία που θα χρησιμοποιηθεί είτε πρόκειται για διαδικτυακό μάθημα (online course) είτε για διδασκαλία με φυσική παρουσία του μαθητή (“brick and mortar” school).
Η μαζική χρήση τεχνολογικών εργαλείων, πληροφοριών και πηγών από το Διαδίκτυο δημιουργούν ακριβώς αυτό το σύμπτωμα του «Έβερεστ».
Μία επιπλέον έννοια του συνδρόμου «Έβερεστ» είναι η τάση των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν τεχνολογία στις αίθουσες τους και ποιο συγκεκριμένα το διαδίκτυο (internet), με μόνο λόγο αυτόν της ύπαρξης τoυς, όπως ακριβώς ένας ορειβάτης επιθυμεί διακαώς να σκαρφαλώσει στο Έβερεστ.
Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στη σημερινή εποχή που η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πολλά στη διαδικασία της μάθησης υπάρχουν ακόμη τεχνοφοβικοί εκπαιδευτικοί. Αλήθεια εσείς τι θα προτιμούσατε;
Δημήτριος Νατσής
E-learning Consultant (M.Ed)
ΠΗΓΗ: http://mathsandothers.wordpress.com/2013/04/24/%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF-%CE%AD%CE%B2%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%83%CF%84-the-everest-syndrome/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου