Ενδιάθετων λογισμών κατάθεσις...
απο τον Δημήτρη Περδετζόγλου
Σκεπτόμενος την υποδούλωση της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ελλάδος και το δυσοίωνο μέλλον αυτής, ενεθυμήθην έναν παλαιό φιλοσοφούντα πολιτικό, τον Γκάντι και την στάση του έναντι της πατρίδας του, εν καιρώ κατοχής.
Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης, χωρίς τη χρήση βίας έναντι των καταπιεστών. Έγινε ευρύτερα γνωστός με την προσωνυμία "Μαχάτμα", που φέρεται να του απέδωσε στα 1915, ο Ινδός νομπελίστας ποιητής και φιλόσοφος Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και στα σανσκριτικά σημαίνει το «Μέγα Εγώ» ή «Μεγάλη Ψυχή» και ειδικά στην ινδική φιλοσοφία την «κοσμική ψυχή». Ο ιδιαίτερος αυτός τίτλος, απονεμόταν μόνο σε εξέχουσες προσωπικότητες.
Σταχυολογώ μερικά μόνον απο τα αποφθέγματά του, προς προβληματισμόν όλων...
1. «Πρέπει εσύ να αποτελείς την αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο»
2. «Ο αδύναμος δεν μπορεί ποτέ να συγχωρήσει. Η συγχώρεση είναι το χαρακτηριστικό του ισχυρού»
3. «Είναι ανόητο να είσαι πολύ σίγουρος για την σοφία σου. Είναι υγιές να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι και οι ισχυρότεροι μπορεί να αποδυναμωθούν και οι σοφότεροι μπορεί να σφάλλουν»
3. «Είναι ανόητο να είσαι πολύ σίγουρος για την σοφία σου. Είναι υγιές να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι και οι ισχυρότεροι μπορεί να αποδυναμωθούν και οι σοφότεροι μπορεί να σφάλλουν»
4. «Πρώτα θα σε αγνοήσουν, μετά θα γελάσουν με σένα, μετά θα σε πολεμήσουν, και τότε κέρδισες»
5. «Βλέπω μόνο τις αρετές των ανθρώπων. Αφού δεν είμαι αλάθητος, δεν θα αναλύσω τα λάθη των άλλων»
5. «Βλέπω μόνο τις αρετές των ανθρώπων. Αφού δεν είμαι αλάθητος, δεν θα αναλύσω τα λάθη των άλλων»
Οι ρήσεις του παροιμιώδεις. Μεταξύ των άλλων επρέσβευεν ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να έχουν:
- Πλούτον άνευ μόχθου
- Απόλαυσιν άνευ συναισθήματος
- Εμπόριον άνευ ήθους
- Γνώσιν άνευ χαρακτήρος
- Επιστήμη άνευ ανθρωπισμού
- Λατρείαν άνευ θυσίας
- Πολιτικήν άνευ αρχών
Έρρωσθε.
Έσσεται ήμαρ!
- Εμπόριον άνευ ήθους
- Γνώσιν άνευ χαρακτήρος
- Επιστήμη άνευ ανθρωπισμού
- Λατρείαν άνευ θυσίας
- Πολιτικήν άνευ αρχών
Έρρωσθε.
Έσσεται ήμαρ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου