«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015

Η χρήση της ανθρώπινης δύναμης (Αντισθένης)





Ο αρχαίος φιλόσοφος Αντισθένης μαζί με τους μαθητές του βάδιζαν προς τηνφιλοσοφική σχολή του. Μέχρι να φθάσουν τον ρωτά ένας μαθητής του:

- Δάσκαλε ποιο θα είναι το σημερινό μας μάθημα;

- Η χρήση της ανθρώπινης δύναμης, του απαντά ο φιλόσοφος.

Ο μαθητής μικρός σε ηλικία δεν κατάλαβε τι ήθελε να πει ο φιλόσοφος. Έφθασανστη σχολή και κάθισαν όλοι περιμένοντας τον Αντισθένη να αρχίσει τηνδιδασκαλία. Ο φιλόσοφος αφού τους είδε όλους σιωπηλούς άρχισε:

-Για μία και μοναδική φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας αποφάσισαν να συγκεντρωθούν όλα τα ζώα που υπάρχουν στη φύση. Ο λόγος ήταν γιατί μεταξύ τους υπήρχαν ανισότητες και αδικίες. Επομένως έπρεπε να πάρουν απόφαση για το πως θα πορευόντουσαν στη ζωή τους. 

Αφού μαζεύτηκαν όλα σε μία αχανή πεδιάδα όρισαν πρόεδρο της συνέλευσης την κουκουβάγια. Ανεβαίνει αυτή στο βήμα και λέει: ποιο ζώο θέλει να λάβει τον λόγο; Κοιτάζει γύρω της και βλέπει σηκωμένο το χέρι του λαγού. Εμπρός λαγέ του λέει πες μας την άποψη σου.

Σηκώνεται ο λαγός και λέει το εξής καταπληκτικό: θέλω όλα τα ζώα να έχουμε μεταξύ μας ίσα δικαιώματα!

Τα ζώα κοιτάζονται σαστισμένα. Ξεσπούν αμέσως σε χειροκροτήματα, ζητωκραυγές, επευφημίες και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Μετά από αρκετή ώρα όταν κόπασαν οι χαρές ρωτά η κουκουβάγια τη συνέλευση : έχει κάποιο ζώο διαφορετική άποψη; Κοιτάζονται όλα αναμεταξύ τους και δεν διαφωνούσε κανένα.

Ξαφνικά στο βάθος βλέπει η κουκουβάγια ένα χέρι σηκωμένο. Δεν διέκρινε ποιο ζώο ήταν και του είπε: σήκω επάνω να μας πεις την άποψή σου. Σηκώνεται επάνω το ζώο και βλέπουν όλοι ότι ήταν το λιοντάρι. Πάγωσαν τα ζώα. Το ρωτά η κουκουβάγια:
για πες μας λιοντάρι την δική σου άποψη. Απαντά αυτό:

-Όποιο ζώο θέλει να έχει ίσα δικαιώματα μαζί μου, να έρθει να τα υπερασπιστεί με νύχια και δόντια όμοια με τα δικά μου.

Σάστισαν όλα τα ζώα. Νεκρική σιγή επικρατούσε. Το πρώτο ζώο που απεχώρησεήταν η αλεπού. Σιγά σιγά άρχισαν να αποχωρούν και τα άλλα μέχρι που έληξε άδοξα η συνέλευση. 

Έκτοτε δεν ξαναέγινε ποτέ. Τα ζώα κατάλαβαν ότι μπορούσαν να ζουν σεβόμενα τους κανόνες της φύσης. Γι αυτό έγιναν ομάδες και η κάθε ομάδα όρισε τον αρχηγό της, ο οποίος είχε την ικανότητα να τα προστατεύει.

Ο Αντισθένης κοιτά τους μαθητές του και τους λέει: σκεφθείτε το σημερινό μάθημα και τις απορίες σας θα τις αναλύσουμε αύριο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: