Δειλινοί και Εωθινοί Περίπατοι
ενδελεχούς φιλοσοφίας πολιτικής και ρητορικής
Ο Αριστοτέλης ήταν ο φιλόσοφος που διετύπωσε την θεωρία της ύπαρξης του πέμπτου στοιχείου της φύσης. Συγκεκριμένα οι Έλληνες φιλόσοφοι από την Ιωνία θεωρούσαν ότι στην φύση υπάρχουν τέσσερα στοιχεία ή ουσίες.
Γή, ύδωρ, πύρ και αήρ. Ο Αριστοτέλης πρόσθεσε στην τετράδα τον αιθέρα ο οποίος θα αποτελέσει την πέμπτη ουσία την πεμπτουσία.
Το στοιχείο αυτό παρουσιάζει κάποιες ιδιαιτερότητες, είναι αγέννητο, αγήρατο, άφθαρτο, αϊδιο, αναυξές και αναλλοίωτο. Επιπλέον εντοπίζεται στον "άνω τόπο" όπου κατοικεί η Θεότητα. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
Τα 4 στοιχεία
Roman copy in marble of a Greek bronze bust of Aristotle by Lysippus, c. 330 BCE.
"ARISTOTLE"
near the ceiling of the Great Hall in the Library of Congress.
Αποφθέγματα
Ἔστιν οὖν τραγῳδία μίμησις πράξεως σπουδαίας καὶ τελείας.
Περί Ποιητικής
Πάντες ἄνθρωποι τοῦ εἰδέναι ὀρέγονται φύσει.
Όλοι οι άνθρωποι από τη φύση τους επιθυμούν την γνώση.
Μεταφυσικά – Βιβλίο Α
Φύσει μέν ἐστιν ἄνθρωπος ζῷον πολιτικόν.
Ο άνθρωπος είναι από τη φύση του πολιτικό ον.
Πολιτικά Γ
Αριστοτέλης και Πλάτων
Platão e Aristóteles na Escola de Atenas (1509-1510), fresco de Rafael Sanzio, na Stanza della Segnatura, nos Museus Vaticanos
O Πλάτωνας (αριστερά) και ο Αριστοτέλης (δεξιά), λεπτομέρεια της Σχολής των Αθηνών του Ραφαήλ.
Η χειρονομία του Αριστοτέλη προς τη γη αντιπροσωπεύει την αντίληψή του σχετικά με την απόκτηση της γνώσης μέσω της εμπειρικής παρατήρησης και των αισθήσεων. Στον αντίποδα ο Πλάτωνας δείχνει προς τον ουρανό, στον οποίο εδράζονται σύμφωνα με τον ίδιο οι Ιδέες.
Em 335 a.C. Aristóteles funda sua própria escola em Atenas, em uma área de exercício público dedicado ao deus Apolo Lykeios, daí o nome Liceu.15
A escola de Aristóteles, afresco de Gustav Adolph Spangenberg, 1883-1888
Η Σχολή
Aristotle with a bust of Homer, by Rembrandt.
Αριστοτέλης και Όμηρος
Juan Carlos Savater,
Aristóteles, Hª de la filosofía sin temor ni temblor
Εντελέχεια:
ενέργεια σύνδεσης!
H ουσία, εκείνο που κάνει ένα πράγμα
να είναι αυτό που είναι,
δεν είναι κάτι δεδομένο, κάτι έτοιμο,
που προϋπάρχει του πράγματος.
Απεναντίας είναι το αποτέλεσμα μιας σύνθετης διαδικασίας.
Η διαδικασία που χρειάζεται να ακολουθηθεί προκείμενου ένα πράγμα, αποκτώντας την ουσία του, να εισέλθει στην σφαίρα της πραγματικότητας, καθορίζεται από τέσσερις αιτίες: την ύλη, την μορφή, την ενέργεια και τον σκοπό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου