«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014

Από 6 ετών οι ευφυΐες της ελληνικής Mensa



Συντηρητική η Ελλάδα στην αναγνώριση χαρισματικών παιδιών

Από το 1986 που δημιουργήθηκε μέχρι σήμερα, η ελληνική Mensa έχει 1.500 μέλη ηλικίας από 6 έως 80 ετών.
Βέβαια, σημασία δεν έχει απλώς η ύπαρξη ευφυΐας. Σημασία έχει να αναγνωριστεί και να αξιοποιηθεί αυτή η ευφυΐα. Σε αυτό το επίπεδο η Ελλάδα είναι πολύ συντηρητική, τονίζει μιλώντας στο TheTOC ο πρόεδρος της ελληνικής Mensa, Χρήστος Αποστολίδης.

«
Στην Ελλάδα είμαστε πολύ συντηρητικοί αναφορικά με την αναγνώριση και αξιοποίηση των ευφυών ανθρώπων οπότε παρόλο που έχουμε αντίστοιχες δυνατότητες με άλλες ανεπτυγμένες χώρες δεν τις αξιοποιούμε ανάλογα».

Οι εκπαιδευτικές ανάγκες αυτών των παιδιών είναι διαφορετικές
και χρειάζονται προσαρμοσμένη μεταχείριση ακόμα και σε τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων





- Πώς μπορεί να καταλάβει κάποιος ότι το παιδί του είναι χαρισματικό;

Το χαρισματικό παιδί έχει δημιουργικό τρόπο σκέψης και συναισθηματική σταθερότητα που προκύπτει από τα υψηλά επίπεδα αυτογνωσίας του. Επίσης, δεν επιδέχεται ετεροπροσδιορισμού από εξωτερικούς παράγοντες, αλλά αυτοπροσδιορίζεται και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην χρειάζεται παρακίνηση για να ακολουθήσει τη φυσική του ροπή.

Τα χαρισματικά παιδιά έχουν επιδόσεις άνω του μετρίου, αφαιρετική σκέψη, δημιουργικότητα, άνεση στο λόγο, ευελιξία, πρωτοτυπία ιδεών, έχουν ανεπτυγμένο λεξιλόγιο για την ηλικία τους, αντιλαμβάνονται και ανακαλούν με ευκολία γεγονότα και πληροφορίες, θέλουν να ανακαλύπτουν τον τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα, βαριούνται εύκολα με ασκήσεις ρουτίνας, είναι τελειομανή και ανικανοποίητα από τα αποτελέσματα τους, ενδιαφέρονται για πολλά προβλήματα «ενηλίκων» όπως η θρησκεία, η πολιτική δίνουν ασυνήθιστες και μοναδικές απαντήσεις, έχουν ηγετικά Χαρακτηριστικά και μεγάλη αυτοπεποίθηση.

Οι εκπαιδευτικές ανάγκες αυτών των παιδιών είναι διαφορετικές και χρειάζονται προσαρμοσμένη μεταχείριση ακόμα και σε τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων. Η αναγνώριση των δυνατοτήτων τους πρέπει να γίνεται το συντομότερο δυνατό έτσι ώστε να μάθουν να τις διαχειρίζονται και να φτάσουν να τις αξιοποιούν.


- Γιατί δεν δέχεστε άτομα νεώτερα των 10 ετών στην διαδικασία των εξετάσεων;

Το τεστ της Mensa είναι σταθμισμένο σε παιδιά από 10 ετών και πάνω. Οι νόρμες δηλαδή περιγράφουν στατιστικά πως η επίδοση του παιδιού σε σχέση με την ηλικία του σταθμίζουν την αντιληπτική του ικανότητα. Αυτό σημαίνει ότι αν δώσει το τεστ ένα ευφυές παιδί που είναι μικρότερο από δέκα ετών, οι επιδόσεις του δεν θα αντιπροσωπεύουν τις πραγματικές του ικανότητες.





Έχουμε συνολικά 8 μέλη με ηλικία μικρότερη των 10 ετών

Το τεστ θα υποεκτιμήσει την ευφυΐα του, με αποτέλεσμα τόσο το ίδιο το παιδί όσο και οι γονείς του να αποκτήσουν μια λανθασμένη εικόνα για τη νοημοσύνη του παιδιού. Για τα παιδιά από 6,5 μέχρι και 10 πραγματοποιούνται εξατομικευμένα ψυχομετρικά τεστ (WISC) τα οποία έχουν τον ίδιο σκοπό και είναι αποδεκτά επίσης για την εισαγωγή στην ελληνική Mensa. 

Τέλος για τα παιδιά κάτω των 6,5 οι γονείς μπορούν να απευθυνθούν στην αναπτυξιολογική κλινική του Αγλαΐα Κυριακού και στην κυρία Θωμαΐδου με την οποία συνεργαζόμαστε, για την στάθμιση του νοητικού πηλίκου του παιδιού του. Έχουμε συνολικά 8 μέλη με ηλικία μικρότερη των 10 ετών.




- Ποιό είναι το σχόλιό σας για περιπτώσεις παιδιών όπως το τρίχρονο κορίτσι από την Αριζόνα των ΗΠΑ που έγινε δεκτό στη Μένσα, ως το νεότερο μέλος της;

Όταν η υψηλή ευφυΐα εξωτερικεύεται μέσα από τα επιτεύγματα των παιδιών θα ήταν αφελές να πούμε ότι δεν την βλέπουμε. Ένα παιδί τριών χρονών που μπορεί να μάθει Ισπανικά μόνο του προφανώς και μπορεί να προσπελάσει πληροφορίες με πολύ αποδοτικότερο τρόπο από ότι άλλα παιδιά στην ηλικία του. Όταν ένας έφηβος στα 18 του μιλάει 11 ξένες γλώσσες αντικειμενικά έχει επιδόσεις σημαντικά άνω του μετρίου. 

Εκεί που υπάρχουν αντιρρήσεις είναι από τη μια στη δημοσιοποίηση τέτοιων περιπτώσεων που το μόνο αποτέλεσμα που έχουν, είναι να βλάψουν το παιδί και την ομαλή ενηλικίωσή του, και από την άλλη να μην περνάμε στο άλλο άκρο και να συγκρίνουμε τα παιδιά αυτά με τον Αϊνστάιν για παράδειγμα, γιατί υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στις υψηλές νοητικές δυνατότητες και στο να αλλάξεις ριζικά την αντίληψη για το σύμπαν.

Να μην περνάμε στο άλλο άκρο και να συγκρίνουμε τα χαρισματικά παιδιά με τον Αϊνστάιν για παράδειγμα, γιατί υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στις υψηλές νοητικές δυνατότητες και στο να αλλάξεις ριζικά την αντίληψη για το σύμπαν

Είναι ζητούμενο τα παιδιά να μετουσιώσουν τις δυνατότητες αυτές σε ικανότητες και να συνεισφέρουν στην ανθρωπότητα. Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας θα είναι το μέτρο σύγκρισης με τον κάθε Αϊνστάιν.


- Ποιές είναι οι δραστηριότητες που ενισχύουν την ευφυΐα (παιδιών και ενηλίκων);

Το σημαντικότερο είναι να παρέχουμε ένα πεδίο ελεύθερης έκφρασης στον ευφυή άνθρωπο για να μπορέσει να κυνηγήσει τις ανησυχίες του.

Η ενασχόληση με τις τέχνες και τις επιστήμες δίνει διανοητικά ερεθίσματα
και επιτρέπει στα παιδιά και στους ενήλικες να αξιοποιούν το δυναμικό τους στο κομμάτι της ευφυΐας. Το παιχνίδι, είτε πρόκειται για σκάκι και μπριτζ, είτε πρόκειται για γρίφους λογικής, sudoku και παιχνίδια στρατηγικής, συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση της νοημοσύνης.

Μοναδική προϋπόθεση για να γίνει κανείς μέλος της MENSA πρέπει το νοητικό του πηλίκο (I.Q.) να τον κατατάσσει στο ανώτερο 2% του πληθυσμού


- Ποιές είναι οι προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος μέλος της Mensa;

Μοναδική προϋπόθεση για να γίνει κανείς μέλος της MENSA πρέπει το νοητικό του πηλίκο (I.Q.) να τον κατατάσσει στο ανώτερο 2% του πληθυσμού. Το τεστ το οποίο διεξάγει η Mensa αποτελείται μόνο από σχηματικές παραστάσεις, δεν χρειάζεται πρότερες γνώσεις ενώ δεν περιέχει λεκτικό κομμάτι ώστε να αποφεύγεται οποιαδήποτε προκατάληψη που να έχει σχέση με το μορφωτικό επίπεδο ή την κουλτούρα στην οποία μεγάλωσε κάθε εξεταζόμενος. Αποτελείται από λογικές πράξεις που εφαρμόζονται επάνω σε σχήματα.

Παρέχουμε μία μορφή του τεστ για αυτούς που είναι άνω των δεκατεσσάρων ετών με 45 ερωτήσεις και μια άλλη μορφή για τα παιδιά ηλικίας δέκα έως δεκατεσσάρων ετών με 25 ερωτήσεις. Τα τεστ διορθώνονται από ειδικά διαπιστευμένο ψυχολόγο, που πληροί τις προϋποθέσεις της διεθνούς Mensa.



Μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα της mensa: www.mensa.org.gr.
Αν καταφέρετε να λύσετε αυτό το τεστ εύκολα σε 30'',
 έχετε δείκτη πάνω από το μέσον όρο (100)


Αν λύσετε αυτό το τεστ εύκολα σε 30'', έχετε δείκτη πάνω από 120 και έχετε πιθανότητες να ενταχθείτε στη Mensa





Χρήστος Αποστολίδης, Πρόεδρος Mensa Ελλάδας



πηγή-thetoc.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: