«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Η ταπεινοφροσύνη


"Φόρεσε τον μανδύα της ταπεινοφροσύνης ως ένδυμα, κάθε φορά που βγάζεις το ένδυμα της ταπεινοφροσύνης, τυφλώνεσαι ως προς το πραγματικό Φως και θα σου παίρνει καιρό για να μπορέσεις να ξαναδείς".


Ο Κύριος συνέχισε να μιλά,
παρ΄ότι δεν μπορούσα να δω, η ελπίδα ήταν μέσα μου και είχα την ελπίδα, να πάρω πίσω την όρασή μου.


"Για κάθε μάθημα μάθε ότι υπάρχει ο εύκολος και ο δύσκολος δρόμος. Μπορείς να ζητήσεις ταπεινότητα. Η υπερηφάνεια προκάλεσε την πρώτη πτώση από τη Χάρη, καθώς και τις περισσότερες πτώσεις, από την εποχή του Δαυίδ, που ο γιος του ο Σολομών παραπονιόταν ότι δεν μπορούσε να γλυτώσει με τίποτα την παιδεία του πατέρα του. 

Αν και ο Σολομών πίστευε ότι δεν είχε σωστή μεταχείριση, ο πατέρας του ο Δαυίδ δεν ήταν άδικος, γνώριζε ότι ο γιος του Σολομών είχε κληθεί να είναι βασιλιάς. Εκείνοι που υφίστανται τη μεγαλύτερη παιδεία, είναι αυτοί που έχουν κληθεί να περπατήσουν σε μεγαλύτερη εξουσία. Ο ταπεινός δεν μπορεί να νιώσει ντροπή. 

Μόνο όταν κινείσαι με υπερηφάνεια νιώθεις ντροπή. Η ντροπή είναι μια προειδοποίηση ότι έχεις απομακρυνθεί από τη Σοφία. Δεν μπορεί η ντροπή να ελέγχει τις πράξεις σου. Σε κάθε περίπτωση να ταπεινώνεσαι, μη καυχάσαι για τις δυνάμεις σου, αλλά για τις αδυναμίες σου. Αν μιλάς ανοικτά περισσότερο για τις αδυναμίες σου προκειμένου να βοηθήσεις άλλους, θα μπορώ να φανερώνω ανοικτά τις νίκες σου. 

Γιατί όποιος υψώνει τον εαυτό του, θα ταπεινωθεί, και όποιος ταπεινώνει τον εαυτό του θα υψωθεί. Έπειτα όταν οι δοκιμασίες θα υψώνονται πάνω από σένα, θα αυξηθείς ακόμα περισσότερο για να υπερισχύσεις πάνω στους εχθρούς και τις δοκιμασίες".

Αρχίζω να βλέπω ξανά τον προορισμό μου,
σκεφτόμουν ότι θα μπορώ να ζητώ στήριξη από τους άλλους αδελφούς, άλλα η αφιέρωσή μου και η εμπιστοσύνη μου θα είναι στον Κύριο, και όχι στην όρασή μου και στους άλλους. Αμέσως τα μάτια μου φωτίστηκαν ακόμα περισσότερο. 

Συνειδητοποίησα μόλις, ότι αν η μεταμέλειά μου, μετατραπεί μέσω της Χάρης που ο Κύριος θα μου κάνει, σε σταθερή απόφαση, η κάθε δοκιμασία θα είναι πιο εύκολη. Όλη η Αλήθεια κι όλη η Σοφία είναι από Σένα Κύριε, όταν μένω αρκετά ταπεινός σ' ακούω να μου μιλάς μέσα από τη Δόξα Σου, κι έχω ήδη αναγνωρίσει το κάλεσμα, οι επιγνώσεις, η σπουδή και η μαθητεία μόλις είχαν αρχίσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: