«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Τα Εισόδια της Θεοτόκου




Ἔνδον τρέφει σε Γαβριὴλ ναοῦ, Κόρη,

Ἥξει δὲ μικρὸν καὶ τὸ Χαῖρέ σοι λέξων.
Βῆ ἱερὸν Μαρίη τέμενος παρὰ εἰκάδι πρώτῃ.

Βιογραφία
Η ευσεβής Άννα σύζυγος του Ιωακείμ, πέρασε τη ζωή της χωρίς να μπορέσει να τεκνοποιήσει, καθώς ήταν στείρα. Μαζί με τον Ιωακείμ προσευχόταν θερμά στον Θεό να την αξιώσει να φέρει στον κόσμο ένα παιδί, με την υπόσχεση ότι θα αφιέρωνε το τέκνο της σε Αυτόν. 

Πράγματι, ο Πανάγαθος Θεός όχι μόνο της χάρισε ένα παιδί, αλλά την αξίωσε να φέρει στον κόσμο τη γυναίκα που θα γεννούσε το Μεσσία, το Σωτήρα μας Ιησού Χριστό. Όταν η Παναγία έγινε τριών χρόνων, σύμφωνα με την παράδοση, η Άννα και ο Ιωακείμ, κρατώντας την υπόσχεσή τους, την οδήγησαν στο Ναό και την παρέδωσαν στον αρχιερέα Ζαχαρία. 

Ο αρχιερέας παρέλαβε την Παρθένο Μαρία και την οδήγησε στα Άγια των Αγίων, όπου δεν έμπαινε κανείς εκτός από τον ίδιο, επειδή γνώριζε έπειτα από αποκάλυψη του Θεού το μελλοντικό ρόλο της Αγίας κόρης στην ενανθρώπιση του Κυρίου. Στα ενδότερα του Ναού η Παρθένος Μαρία έμεινε δώδεκα χρόνια. Όλο αυτό το διάστημα ο αρχάγγελος Γαβριήλ προμήθευε την Παναγία με τροφή ουράνια. Εξήλθε από τα Άγια των Αγίων, όταν έφθασε η ώρα του Θείου Ευαγγελισμού.


Ἀπολυτίκιον (Κατέβασμα)
Ἦχος δ’.
Σήμερον τῆς εὐδοκίας Θεοῦ τὸ προοίμιον, καὶ τῆς τῶν ἀνθρώπων σωτηρίας ἡ προκήρυξις ἐν Ναῷ τοῦ Θεοῦ, τρανῶς ἡ Παρθένος δείκνυται, καὶ τὸν Χριστὸν τοῖς πᾶσι προκαταγγέλλεται. Αὐτῇ καὶ ἡμεῖς μεγαλοφώνως βοήσωμεν, Χαῖρε τῆς οἰκονομίας τοῦ Κτίστου ἡ ἐκπλήρωσις.

Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθεὶς.
Ὁ καθαρώτατος ναὸς τοῦ Σωτῆρος, ἡ πολυτίμητος παστὰς καὶ Παρθένος, τὸ Ἱερὸν θησαύρισμα τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ, σήμερον εἰσάγεται, ἐν τῷ οἴκῳ Κυρίου, τὴν χάριν συνεισάγουσα, τὴν ἐν Πνεύματι θείῳ· ἣν ἀνυμνοῦσιν Ἄγγελοι Θεοῦ· Αὕτη ὑπάρχει σκηνὴ ἐπουράνιος.

Ὁ Οἶκος
Τῶν ἀπορρήτων τοῦ Θεοῦ καὶ θείων μυστηρίων, ὁρῶν ἐν τῇ Παρθένῳ, τὴν χάριν δηλουμένην, καὶ πληρουμένην ἐμφανῶς, χαίρω, καὶ τὸν τρόπον ἐννοεῖν ἀμηχανῶ τόν ξένον καὶ ἀπόρρητον, πῶς ἐκλελεγμένη ἡ ἄχραντος, μόνη ἀνεδείχθη ὑπὲρ ἅπασαν τὴν κτίσιν, τὴν ὁρατὴν καὶ τὴν νοουμένην. Διό, ἀνευφημεῖν βουλόμενος ταύτην, καταπλήττομαι σφοδρῶς νοῦν τε καὶ λόγον, ὅμως δὲ τολμῶν, κηρύττω καὶ μεγαλύνω· Αὕτη ὑπάρχει σκηνὴ ἐπουράνιος.



Οπτικοακουστικό Υλικό

media





Διάφορα Αρχεία




Αγιογραφίες / Φωτογραφίες


















πηγή-saint.gr


Λαογραφία
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου για τους αγρότες, που την ονομάζουν, «της Παναγιάς της Αρχισπορίτισσας», της «Μεσοσπορίτισσας» ή της «Ξεσπορίτισσας», ανάλογα σε ποιο στάδιο βρίσκεται η σπορά. 

Λέγεται και «Πολυσπορίτισσα», επειδή την ημέρα αυτή συνηθίζουν να βράζουν σπόρους από τα γεωργικά τους προϊόντα, που άλλα τρώγουν και άλλα προσφέρουν για τα «χρόνια πολλά» και την ευδοκίμηση της σποράς. Σπόρους πηγαίνουν για ευλογία και στην εκκλησία.

Συνηθίζονται και μετεωρολογικές προβλέψεις.
Όπως λέγουν «την ημέρα αυτή βασιλεύει η Πούλια, και όπως θα κάμει αυτή τη μέρα, θα κάμει και τις κατοπινές σαράντα μέρες».


πηγή-sansimera.gr


ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ 
«Ἡ ὡραία, καλὴ καὶ σιωπηλὴ Θεοτόκος νὰ πρεσβεύει καὶ νὰ μᾶς βάλει κι ἐμᾶς στὸν ναό».


Γράφει: ὁ Μοναχὸς Μωυσῆς, Ἁγιορείτης
ἐφημ. «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», 17.11.13

. Κατόπιν τῆς γεννήσεως τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, οἱ ἅγιοι προπάτορες,
Ἰωακεὶμ καὶ Ἄννα, οἱ γονεῖς τῆς Θεοτόκου, κατὰ τὴν ὑπόσχεσή τους, προσέφεραν στὸν ναὸ τὴν Παναγία σὲ ἡλικία μόλις τριῶν χρόνων.

. Τὴν παρέδωσαν πρόθυμα στὸν ἀρχιερέα. Ἀπὸ μικρὴ καταλάβαινε ὅλα ὅσα τῆς συνέβαιναν. Φανέρωσε ὅτι δὲν ὁδηγήθηκε στὸν ναὸ ἀπὸ ἄλλους, ἀλλὰ πῆγε ἡ ἴδια, μόνη καὶ ἐλεύθερη. Ἀγάπησε ἀπὸ μικρὴ τὸν Θεό. Εἰσῆλθε στὰ ἅγια τῶν ἁγίων ἀπὸ θεῖο ἔρωτα. Ἐκεῖ ἔμπαινε μόνο ὁ ἀρχιερέας μόνο μία φορὰ τὸ ἔτος. Ὁ φωτισμένος ἀρχιερέας μὲ θεϊκὴ προσταγὴ ἐπέτρεψε στὴν Παναγία νὰ μείνει στὰ ἅγια τῶν ἁγίων. Ἔμεινε ἐκεῖ μὲ προσευχὴ καὶ ἀφιέρωση δώδεκα ἔτη.

. Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, σὲ ὡραιότατο λόγο του, φωτισμένος μᾶς φανερώνει τὴ ζωὴ τῆς Παναγίας. Μόνιμη ἐργασία της ἦταν ἡ θεία θεωρία. Τὴν ὑπηρετοῦσαν ἄγγελοι Θεοῦ καὶ ὅλη της ἡ ζωὴ ἦταν ἀγγελική. Σιωπηλή, σεμνή, σοβαρὴ στὰ ἅγια τῶν ἁγίων μὲ τὴν ἀρέμβαστη καὶ συνεχῆ προσευχή της. Ἄνοιξε ἔτσι νέα ὁδὸ γιὰ τὸν οὐρανό, ποὺ ὀνομάζεται εὔλαλη σιωπή, θεϊκὴ σιγή, θεία σιωπή. Εἶχε παραδώσει ὁλόκληρη τὴ ζωὴ στὸν πανοικτίρμονα Θεό. Ἀπὸ τὸ κατ’ εἰκόνα πῆγε στὸ καθ’ ὁμοίωση καὶ τὸν Θεὸ ὁμοίωσε μὲ τὸν ἄνθρωπο.

. Ὅταν ἡ Θεοτόκος ἔγινε δεκαπέντε χρόνων, ὁ σώφρωνας Ἰωσήφ, κατὰ τὴ θεία Πρόνοια,
πῆρε ἀπὸ τὸν Προφήτη Ζαχαρία τὴν Παναγία γιὰ νὰ τὴ φυλάξει, ἔτσι ὥστε νὰ προετοιμαστεῖ ἡ πραγματοποίηση τοῦ μεγάλου μυστηρίου τῆς σαρκώσεως τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ. Μετὰ τὴν παραλαβὴ ἀπὸ τὸν Ἰωσὴφ πραγματοποιήθηκε ὁ Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου ἀπὸ τὸν ἀρχάγγελο Γαβριήλ.

. Εἶναι ἕνα θαῦμα πῶς μία μικρὴ παιδούλα μένει ἐπὶ δώδεκα χρόνια στὸν ναό. Δίχως τοὺς σεβαστοὺς γονεῖς της, τοὺς ἀγαπητοὺς συνομήλικους φίλους της, παρέες, παιχνίδια καὶ περιπάτους. Ὅλα τὰ ἀντικαθιστοῦσε ἡ προσευχή. Ἀπορίας ἄξιο τὸ γενόμενο. Τί νὰ πεῖ κανείς; Τί νὰ θαυμάσει; Εἰσέρχεται ἡ μικρὴ Παναγία στὸν ναὸ καὶ μένει ἐκεῖ ἀτάραχη, εἰρηνική, γαληνιαία, ἡσύχια. 

Ὁ ναὸς γίνεται εὐχάριστη κατοικία. Ὁ ἀρχιερέας σοφὸς διδάσκαλος. Σήμερα δὲν πηγαίνουμε οὔτε γιὰ λίγο στὸν ναό. Ὁ ἄνθρωπος βαριέται τὴν πνευματικὴ ζωή. Οἱ ἄνθρωποι ἀσχολοῦνται μὲ ξένα, ἀλλότρια καὶ κοσμικά. Ἡ ὡραία, καλὴ καὶ σιωπηλὴ Θεοτόκος νὰ πρεσβεύει καὶ νὰ μᾶς βάλει κι ἐμᾶς στὸν ναό.
πηγή-christianvivliografia


ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
-

Δεν υπάρχουν σχόλια: