«-Γέροντα, κάποια παιδιά με ρώτησαν γιατί βάφουμε κόκκινα αυγά.
-Τα παιδιά να μην τα αφήνετε να σκαλώνουν σε κάτι τέτοια, γιατί τα ενδιαφέροντά τους θα στρέφονται συνέχεια εκεί και δεν θα πηγαίνουν σε κάτι βαθύτερο.
Πέστε τους μόνον ότι το κόκκινο αυγό , όπως είναι στρογγυλό, συμβολίζει τη γη που βάφτηκε με το Αίμα του Χριστού και λυτρώθηκε όλος ο κόσμος από την αμαρτία.»
Τα λόγια αυτά του Γέροντος Παϊσίου διάβασα και σκέφτηκα:
Άραγε, τι θα έλεγε ο Γέροντας για τα λαγουδάκια και τα κοτοπουλάκια, με τα οποία έχει συσχετιστεί το Πάσχα; Όλα αυτά τα ξενόφερτα στοιχεία, σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση με το βαθύτερο νόημα των εορτών
Τις μέρες αυτές τα παιδιά φέρνουν καθημερινά από το σχολείο τέτοιες κατασκευές. Κανένα όμως δεν έφερε μια ζωγραφιά με την Ανάσταση του Λαζάρου, τον Μυστικό δείπνο, έναν στολισμένο Σταυρό… (Το ίδιο συμβαίνει και τα Χριστούγεννα, όπου επικρατεί ο Αη-Βασίλης και το δέντρο.
Μένει, λοιπόν σε εμάς τους γονείς αυτό το έργο: Να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να καταλάβουν το νόημα των εορτών. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τις διηγήσεις και τις κατασκευές, επομένως να μερικοί τρόποι:
*Κάθε μέρα της Μ. Εβδομάδος (ξεκινώντας από το Σάββατο του Λαζάρου) αντί άλλο παραμύθι, μπορούμε να διαβάζουμε την αντίστοιχη ευαγγελική περικοπή σε μετάφραση και να την συζητούμε με τα παιδιά.
-Τα παιδιά να μην τα αφήνετε να σκαλώνουν σε κάτι τέτοια, γιατί τα ενδιαφέροντά τους θα στρέφονται συνέχεια εκεί και δεν θα πηγαίνουν σε κάτι βαθύτερο.
Πέστε τους μόνον ότι το κόκκινο αυγό , όπως είναι στρογγυλό, συμβολίζει τη γη που βάφτηκε με το Αίμα του Χριστού και λυτρώθηκε όλος ο κόσμος από την αμαρτία.»
(Λόγοι Γ. Παϊσίου, τόμος ΣΤ, σ.203)
Τα λόγια αυτά του Γέροντος Παϊσίου διάβασα και σκέφτηκα:
Άραγε, τι θα έλεγε ο Γέροντας για τα λαγουδάκια και τα κοτοπουλάκια, με τα οποία έχει συσχετιστεί το Πάσχα; Όλα αυτά τα ξενόφερτα στοιχεία, σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση με το βαθύτερο νόημα των εορτών
Τις μέρες αυτές τα παιδιά φέρνουν καθημερινά από το σχολείο τέτοιες κατασκευές. Κανένα όμως δεν έφερε μια ζωγραφιά με την Ανάσταση του Λαζάρου, τον Μυστικό δείπνο, έναν στολισμένο Σταυρό… (Το ίδιο συμβαίνει και τα Χριστούγεννα, όπου επικρατεί ο Αη-Βασίλης και το δέντρο.
Μένει, λοιπόν σε εμάς τους γονείς αυτό το έργο: Να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να καταλάβουν το νόημα των εορτών. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τις διηγήσεις και τις κατασκευές, επομένως να μερικοί τρόποι:
*Κάθε μέρα της Μ. Εβδομάδος (ξεκινώντας από το Σάββατο του Λαζάρου) αντί άλλο παραμύθι, μπορούμε να διαβάζουμε την αντίστοιχη ευαγγελική περικοπή σε μετάφραση και να την συζητούμε με τα παιδιά.
*Και ας μην ξεχάσουμε και τους συνανθρώπους μας, που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από εμάς. Μαζί με τα παιδιά, ετοιμάζουμε ένα δέμα αγάπης, με λίγα τρόφιμα, ρούχα που δεν χρειαζόμαστε… και τα παραδίδουμε στην ενορία μας. Είναι μια έμπρακτη διδασκαλία της αγάπης και της φιλανθρωπίας.
«Αν ζήσουμε με ευλάβεια και κατάνυξη την Μεγάλη Εβδομάδα, Θα ζήσουμε με πνευματική αγαλλίαση και θεία ευφροσύνη την Αγία Ανάσταση», είπε πάλι ο Γέροντας.
ΠΗΓΗ (ΕΠΙΛΟΓΗ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου