«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2015

Δέκα λόγοι του Δημοκρίτου





1. Στοβαίος 2, 8, 16: «Του Δημόκριτου: «Οι άνθρωποι έπλασαν το είδωλο της τύχης, για να δικαιολογήσουν τη μωρία τους. Γιατί σπάνια η τύχη αντιμάχεται τη φρόνηση, τα περισσότερα όμως πράγματα στη ζωή τα κατευθύνει η συνετή οξυδέρκεια»...».

2. (DK 68 B172) Στοβαίος 2, 9, 1: «Του Δημόκριτου: Από εκείνες τις πηγές, απ’ τις οποίες προκύπτουν για μας τα καλά, απ’ αυτές τις ίδιες θα μπορούσαμε να αποκομίσουμε και τα κακά. Όμως, θα μπορούσαμε και να τα αποφύγουμε: τη μια στιγμή το βαθύ νερό είναι χρήσιμο σε πολλά πράγματα, ύστερα πάλι γίνεται κακό. Γιατί υπάρχει ο κίνδυνος του πνιγμού. Βρέθηκε, λοιπόν, τρόπος αποφυγής του κινδύνου, η διδασκαλία της κολύμβησης»...».

3. (DK 68 B176) Στοβαίος 2, 9, 5: «Η τύχη είναι γενναιόδωρη, αλλά αβέβαιη, ενώ η φύση αυτάρκης. Γι’ αυτό και νικά με τις μικρότερες, αλλά βέβαιες δυνάμεις της, τις μεγαλύτερες που δίνει η ελπίδα».

4. (DK 68 B269) Στοβαίος 4, 10, 28: «Του Δημόκριτου: η τόλμη είναι η αρχή της πράξης, ενώ η τύχη είναι κυρίαρχη του τέλους».

5. (DK 68 B108) Δημοκρ. γνῶμαι 75 (=Στοβαίος 4, 34, 58): «Τα αγαθά έρχονται με κόπο σ’ αυτούς που τα επιζητούν, ενώ τα κακά έρχονται και σ’ αυτούς που δεν τα επιζητούν».

6. (DK 68 B89) Δημοκρ. γνῶμαι 55: «Εχθρός δεν είναι εκείνος που μας αδικεί, αλλά εκείνος που θέλει να μας αδικήσει».

7. (DK 68 B68) Δημοκρ. γνῶμαι 33: «Ο άνθρωπος είναι άξιος ή ανάξιος όχι μόνο με βάση τα όσα κάνει, αλλά και με όσα σκέφτεται (να κάνει)».

8. Αντ. Μελ. 1, 70 (P.G. 136, 981 D): «Και ο καλός κυβερνήτης ορισμένες φορές ναυαγεί και ο σπουδαίος άντρας ατυχεί.» .

9. (DK 68 B173) Στοβαίος 2, 9, 2 : «Στους ανθρώπους απ’ τα καλά μπορεί να προκύψουν κακά, όταν κάποιος δε γνωρίζει να τα καθοδηγεί και να τα κυβερνά μ’ ευκολία. Δεν είναι σωστό, βέβαια, αυτού του είδους τα καλά να τα κρίνει κανείς με βάση τους ανίκανους, αλλά με βάση τους ικανούς ανθρώπους. Οι ικανοί, αν κανείς τους το θελήσει, μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ως προστασία από τα κακά».

10. (DK 68 B182) Στοβαίος 2, 31, 66: «Η μάθηση επιτυγχάνει τα καλά πράγματα κοπιάζοντας, ενώ τα αισχρά τα καρπώνεται η αμάθεια αυτόματα και δίχως κόπο. Άλλωστε η αμάθεια πολλές φορές εμποδίζει έναν άνθρωπο, παρά τη θέλησή του, να είναι καλός. Τόσο μεγάλη δύναμη έχει η φύση».

Δεν υπάρχουν σχόλια: