«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Παρασκευή 15 Αυγούστου 2014

Η ταυτόχρονη Ανάστασις και Ανάληψις της Υπεραγίας Θεοτόκου




Η ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΨΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Του Πανοσιολ. Αρχιμ Αρσένιου Κατερέλου 


Ἡ σημερινή ἑορτή περιλαμβάνει τήν Κοίμηση - ταφή τῆς Παναγίας καί τήν ὁλόσωμον Μετάστασιν Αὐτῆς στήν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ.

Στήν Κοίμηση τῆς Παναγίας, ἐπειδή ἔλειπε ὁ Θωμᾶς, ἄνοιξαν οἱ Ἀπόστολοι τόν τάφο Της, μετά ἀπό τρεῖς ἡμέρες, καί διεπίστωσαν ὅτι ἔλειπε τό ἄχραντο σῶμα Της. Τότε ἐννόησαν ὅτι ἡ Παναγία εἶχε ἀναστηθῆ.

Ἐκτός ἀπό τήν ἱστορική, ὑπάρχει καί προφητική πολλαπλῆ κατοχύρωσις τῆς ἀναστάσεως τῆς Παναγίας, π.χ. ὁ Προφητάναξ Δαυΐδ λέγει: «Ἀνάστηθι Κύριε εἰς τήν ἀνάπαυσίν σου, σύ καί ἡ κιβωτός τοῦ ἁγιάσματός σου». ''Κιβωτός τοῦ ἁγιάσματος'' εἶναι ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος.

Οἱ Ἅγιοι Πατέρες στηριζόμενοι στήν ἱστορική καί προφητική κατοχύρωσι, διεσαφήνισαν γραπτῶς ὅτι στήν Παναγία ἔχομε ταυτόχρονη Ἀνάστασι καί Ἀνάληψι. Αὐτή ἡ διδασκαλία, ἀποτελεῖ μυστικό δόγμα τῆς Ἐκκλησίας. Δέν εἶναι ὑποδεέστερο ἀπό τά ἄλλα δόγματα καί μάλιστα εἶχε τήν ''πολυτέλεια'' νά μήν ἀμφισβητηθῆ. Γι᾽ αὐτό καί δέν χρειάσθηκε νά ὑπάρξη ἀπόφασις οἰκουμενικῆς συνόδου.

Ὅλα τά τῆς Θεοτόκου εἶναι σεσιγημένα στήν Ἁγία Γραφή. Ἐνῶ εἶχε τόν πρῶτο λόγο, γιατί μέσα Της εἶχε τόν ἐνυπόστατο Λόγο, ἡ Παναγία δέν ἐδίδαξε τίποτε.

Ἡ Παναγία εἶναι ὁ μόνος ἄνθρωπος πού δέν εὑρίσκεται ἁπλᾶ στόν Παράδεισο, ὅπως ὅλοι οἱ Ἅγιοι, ἀλλά εὑρίσκεται στήν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν, διότι ἔχει ἤδη πάρει τό ἄφθαρτο τελικό σῶμα.

Ὁ Χριστός, ὡς Θεάνθρωπος, ἀνεστήθη αὐτεξουσίως. Ἡ Παναγία ἀνεστήθη ἀπό τόν Θεό μέ ἄκτιστο τριαδολογική ἐνέργεια. Ὅμως, ἦτο ἁπλός ἄνθρωπος, ὁπότε ἡ ἰδική Της ἀνάστασις εἶναι πιό κοντά σέ μᾶς. Εἶναι ἡ πρώτη ἐκπλήρωσις-ἐγγύησις τῆς προφητείας τοῦ Χριστοῦ, ὅτι ὅλοι μας θά ἀναστηθοῦμε. Μ᾽ αὐτήν τήν ἔννοια ἡ ἰδική Της Ἀνάστασις πρέπει νά μᾶς χαροποιῆ ''πιό πολύ'' καί ἀπό αὐτήν τήν Ἀνάστασι τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.


Δεν υπάρχουν σχόλια: