Η ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΨΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Του Πανοσιολ. Αρχιμ Αρσένιου Κατερέλου
Ἡ σημερινή ἑορτή περιλαμβάνει τήν Κοίμηση - ταφή τῆς Παναγίας καί τήν ὁλόσωμον Μετάστασιν Αὐτῆς στήν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ.
Στήν Κοίμηση τῆς Παναγίας, ἐπειδή ἔλειπε ὁ Θωμᾶς, ἄνοιξαν οἱ Ἀπόστολοι τόν τάφο Της, μετά ἀπό τρεῖς ἡμέρες, καί διεπίστωσαν ὅτι ἔλειπε τό ἄχραντο σῶμα Της. Τότε ἐννόησαν ὅτι ἡ Παναγία εἶχε ἀναστηθῆ.
Ἐκτός ἀπό τήν ἱστορική, ὑπάρχει καί προφητική πολλαπλῆ κατοχύρωσις τῆς ἀναστάσεως τῆς Παναγίας, π.χ. ὁ Προφητάναξ Δαυΐδ λέγει: «Ἀνάστηθι Κύριε εἰς τήν ἀνάπαυσίν σου, σύ καί ἡ κιβωτός τοῦ ἁγιάσματός σου». ''Κιβωτός τοῦ ἁγιάσματος'' εἶναι ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος.
Οἱ Ἅγιοι Πατέρες στηριζόμενοι στήν ἱστορική καί προφητική κατοχύρωσι, διεσαφήνισαν γραπτῶς ὅτι στήν Παναγία ἔχομε ταυτόχρονη Ἀνάστασι καί Ἀνάληψι. Αὐτή ἡ διδασκαλία, ἀποτελεῖ μυστικό δόγμα τῆς Ἐκκλησίας. Δέν εἶναι ὑποδεέστερο ἀπό τά ἄλλα δόγματα καί μάλιστα εἶχε τήν ''πολυτέλεια'' νά μήν ἀμφισβητηθῆ. Γι᾽ αὐτό καί δέν χρειάσθηκε νά ὑπάρξη ἀπόφασις οἰκουμενικῆς συνόδου.
Ὅλα τά τῆς Θεοτόκου εἶναι σεσιγημένα στήν Ἁγία Γραφή. Ἐνῶ εἶχε τόν πρῶτο λόγο, γιατί μέσα Της εἶχε τόν ἐνυπόστατο Λόγο, ἡ Παναγία δέν ἐδίδαξε τίποτε.
Ἡ Παναγία εἶναι ὁ μόνος ἄνθρωπος πού δέν εὑρίσκεται ἁπλᾶ στόν Παράδεισο, ὅπως ὅλοι οἱ Ἅγιοι, ἀλλά εὑρίσκεται στήν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν, διότι ἔχει ἤδη πάρει τό ἄφθαρτο τελικό σῶμα.
Ὁ Χριστός, ὡς Θεάνθρωπος, ἀνεστήθη αὐτεξουσίως. Ἡ Παναγία ἀνεστήθη ἀπό τόν Θεό μέ ἄκτιστο τριαδολογική ἐνέργεια. Ὅμως, ἦτο ἁπλός ἄνθρωπος, ὁπότε ἡ ἰδική Της ἀνάστασις εἶναι πιό κοντά σέ μᾶς. Εἶναι ἡ πρώτη ἐκπλήρωσις-ἐγγύησις τῆς προφητείας τοῦ Χριστοῦ, ὅτι ὅλοι μας θά ἀναστηθοῦμε. Μ᾽ αὐτήν τήν ἔννοια ἡ ἰδική Της Ἀνάστασις πρέπει νά μᾶς χαροποιῆ ''πιό πολύ'' καί ἀπό αὐτήν τήν Ἀνάστασι τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου