«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2014

Η ελευθερία είναι μεγάλο δώρο, αλλά και φρικτό!



 
 
Δυο μοναχοί συνομιλούσαν για τη σωτηρία. Ο ένας έλεγε:

- Η ψυχή μου δεν μπορεί να συμβιβαστεί με τη σκέψη ότι κάποιος θα χαθεί αιώνια. Νομίζω πως ο Κύριος θα βρει τρόπο να τους σώσει όλους.

Ο άλλος απάντησε:

- Οι άγιοι Πατέρες λένε ότι ο Θεός μπορούσε να δημιουργήσει τον άνθρωπο χωρίς τη συνέργειά του, αλλά να τον σώσει χωρίς τη συμφωνία και τη συνέργεια του ιδίου του ανθρώπου είναι αδύνατο. Η σωτηρία και η απώλεια βρίσκονται στην ελευθερία του ανθρώπου.

Ο πρώτος:

- Νομίζω ότι ο Θεός με το πλήθος της αγάπης Του θα υπερβεί την αντίσταση του κτίσματος, χωρίς να καταλύσει την ελευθερία του.
 
Ο δεύτερος:

- Μου φαίνεται πως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ελευθερία του ανθρώπου είναι δυνητικά τόσο μεγάλη, που και στο επίπεδο του αιώνιου Είναι, μπορεί να προσδιοριστεί αρνητικά απέναντι στο Θεό. Όσοι δεν το γνωρίζουν αυτό ή το λησμονούν, τρέφονται με «ωριγενικό γάλα».

- Αλλά πραγματικά, αυτό είναι μωρία!

- Ναι, μωρία.

Τί λοιπόν να κάνουμε;

- Ο Θεός θέλει να σωθούν όλοι, και εμείς πρέπει να σκεφτόμαστε τη σωτηρία όλων και να προσευχόμαστε για όλους. Αλλά ούτε η αποκάλυψη ούτε η πείρα μας μας δίνουν βάση να ισχυριστούμε ότι όλοι θα σωθούν. 
 
Η ελευθερία είναι μεγάλο δώρο, αλλά φρικτό.
 
Διαβάστε περισσότερα... »

Η διατροφική αξία της χωριάτικης σαλάτας




 
Η χωριάτικη σαλάτα είναι ένα αγαπημένο πιάτο που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του καλοκαιρινού μας μενού.

Είτε το προτιμήσουμε ως συνοδευτικό ή ως κύριο πιάτο, παραμένει μια επιλογή υψηλής διατροφικής αξίας που προέρχεται από βασικά συστατικά της ελληνικής γης και της μεσογειακής πυραμίδας διατροφής.

Η βάση της χωριάτικης σαλάτας είναι η ντομάτα, η οποία είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C που ενισχύει την άμυνα του οργανισμού, η βιταμίνη A που είναι απαραίτητη μεταξύ άλλων για την όραση και η βιταμίνη Ε που έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Επιπλέον, είναι πλούσια σε λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό συστατικό που φαίνεται ότι ασκεί προστατευτική δράση ενάντια στον καρκίνο και ειδικότερα του προστάτη και του παγκρέατος. 
 
Από την άλλη, περιέχει σημαντική ποσότητα καλίου, το οποίο συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Το αγγούρι, είναι το δεύτερο απαραίτητο συστατικό της χωριάτικης σαλάτας. Αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό, συμβάλλοντας έτσι στην αναπλήρωση υγρών που είναι απαραίτητη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ παράλληλα έχει πολύ χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο, γεγονός που προσδίδει μεγαλύτερη «ελευθερία» στην κατανάλωσή του.
 
Επιπλέον, εάν καταναλωθεί με τη φλούδα, παρέχει μικρή ποσότητα φυτικών ινών που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου, βιταμίνης Α και καλίου. Ακόμη, περιέχει μια κατηγορία ουσιών που ονομάζονται λιγνάνες, για τις οποίες πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι πιθανόν να έχουν προστατευτικό ρόλο έναντι διαφόρων μορφών καρκίνου.

Η περιεκτικότητα της χωριάτικης σαλάτας σε αντιοξειδωτικά συστατικά ενισχύεται ακόμη περισσότερο με την προσθήκη πιπεριάς, που είναι πλούσια σε βιταμίνη C και καροτενοειδή, κρεμμυδιού, το οποίο περιέχει σημαντική ποσότητα φλαβονοειδών καθώς και ρίγανης, η οποία περιέχει συστατικά με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Φυσικά, από τη χωριάτικη σαλάτα, δε θα μπορούσε να λείπει το «χρυσό» συστατικό της μεσογειακής διατροφής, δηλαδή το ελαιόλαδο, καθώς και οι ελιές. Πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε και πολυφαινόλες προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στην υγεία, μεταξύ των οποίων η μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, παχυσαρκίας, μεταβολικού συνδρόμου, σακχαρώδη διαβήτη και υπέρτασης. 
 
Ωστόσο, λόγω της αυξημένης ενεργειακής τους πυκνότητας, θα πρέπει να προστίθενται σε περιορισμένη ποσότητα, ώστε να μην «απογειώσουν» το θερμιδικό περιεχόμενο της σαλάτας.

Τέλος, πηγή πρωτεΐνης στη χωριάτικη σαλάτα είναι η φέτα
 
Πέραν της πρωτεΐνης, παρέχει επίσης ασβέστιο και φώσφορο, ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα για την υγεία των οστών. 
 
Ωστόσο, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα προϊόν ζωικής προέλευσης, το οποίο περιέχει κορεσμένα λιπαρά οξέα, που σχετίζονται με αύξηση του κινδύνου καρδιαγγειακών νοσημάτων. Επιπλέον, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε νάτριο θα πρέπει να καταναλώνεται με προσοχή, ιδιαίτερα από άτομα που έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση.

Εναλλακτικά, το ανθότυρο, η ανάλατη μυζήθρα ή τα λευκά τυριά με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι καλές επιλογές, που μπορούν να αντικαταστήσουν τη φέτα, μειώνοντας το περιεχόμενο της σαλάτας σε θερμίδες, λιπαρά και νάτριο.


Πηγή: neadiatrofis.gr
Διαβάστε περισσότερα... »

34 χρήσεις του ελαιολάδου.. εκτός κουζίνας!




 
Όλοι γνωρίζουμε τα οφέλη για την υγεία από το μαγείρεμα με παρθένο ελαιόλαδο. 
 
Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι η υιοθέτηση μιας μεσογειακής διατροφής με ελαιόλαδο βοηθά στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου, ενώ μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο "New England Journal of Medicine (NEJM)" διαπίστωσε ότι η κατανάλωση περισσότερων από τέσσερις κουταλιές της σούπας ελαιολάδου την ημέρα μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο να πάθετε καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Αυτό που ίσως δεν ξέρετε είναι τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ελαιόλαδο, εκτός… κατσαρόλας για επιπλέον… θαύματα!

1. Καθαρίζει το γράσο από τα χέρια.

Τρίψτε λίγο ελαιόλαδο και αλάτι στα χέρια σας για να αφαιρέσετε επίμονους λεκέδες από γράσο.

2. Αφαιρεί τσίχλα από τα παπούτσια.

Αν έχει κολλήσει τσίχλα στα παπούτσια σας, βουτήξτε μία λεπτή πετσέτα σε λίγο ελαιόλαδο. Στη συνέχεια κρατήστε το με πίεση, για μερικά λεπτά, στο σημείο του παπουτσιού που έχει κολλήσει η τσίχλα. Η κόλλα της τσίχλας θα αρχίσει να φθείρεται και έτσι θα μπορείτε να την τραβήξετε πιο εύκολα.

3. Διατηρεί τα κουζινικά σε καλή κατάσταση.


Τρίψτε με ελαιόλαδο κουζινικά είδη όπως ξύλα κοπής, μπολ για σαλάτες και μαντεμένιες κατσαρόλες για να τα κάνετε να δείχνουν σαν καινούργια.

4. Ξεκολλάει τα αυτοκόλλητα των παιδιών.

Ρίξτε λίγο ελαιόλαδο πάνω στο αυτοκόλλητο (όπου κι αν το έχει κολλήσει το παιδί) και αφήστε το εκεί για μερικά δευτερόλεπτα, πριν αρχίσετε να το ξεκολλάτε.

5. Μπορεί να χρησιμεύσει σε μία αυτοσχέδια λάμπα!

Σε μία διακοπή ρεύματος που χρειάζεστε άμεσα φως, γεμίστε ένα μπολ με ελαιόλαδο, βάλτε μέσα τη μία άκρη από ένα φυτίλι (μπορεί να είναι κομμάτι 100% βαμβακερού σπάγκου) και ανάψτε την άλλη.

6. Αποτρέπει το κόλλημα.

Καλύψτε με ελαιόλαδο κουτάλια ή δοσομετρητές πριν τα φέρετε σε επαφή με τροφές που κολλάνε, όπως το μέλι.

7. «Χαλαρώνει» τα φερμουάρ.

«Περάστε» τα μεταλλικά φερμουάρ σας, από πάνω μέχρι κάτω, με ελαιόλαδο για να ανοιγοκλείνουν πιο εύκολα.

8. Δίνει λάμψη στα φυτά εσωτερικού χώρου.
Αν έχετε φυτά εσωτερικά χώρου, τρίψτε απαλά τα φύλα τους με ένα πανί πάνω στο οποίο έχετε ρίξει λίγο ελαιόλαδο και θα τα δείτε να γυαλίζουν και να δείχνουν πιο υγιή!

9. Γυαλίζει τα έπιπλα.

Ρίξτε λίγο ελαιόλαδο σε χαρτί κουζίνας και τρίψτε με αυτό τα ξύλινα έπιπλα για να γυαλίσουν.

10. Διώχνει τους τυφλοπόντικες από τον κήπο.

Αν ζείτε σε αγροτικές περιοχές είναι πολύ πιθανό να έχετε τακτικές επισκέψεις από τυφλοπόντικες στους κήπους σας. Για να τους κρατήσετε σε απόσταση, μουλιάστε ένα πανί σε ελαιόλαδο και «χώστε» το στις τρύπες από όπου μπαινοβγαίνουν. Οι τυφλοπόντικες δεν αντέχουν τη μυρωδιά του ελαιόλαδου.

11. Ανανεώνει τα δερμάτινα είδη.

Απλώστε λίγο ελαιόλαδο σε παλιά δερμάτινα τζάκετς ή και σε τσάντες και θα τα κάνετε να δείχνουν σαν καινούργια!

12. Αποτρέπει το θάμπωμα.

Τρίψτε ελαιόλαδο σε ανοξείδωτες επιφάνειες και μπρούτζινα αντικείμενα, σκουπίστε τα με στεγνό ύφασμα και θα λάμψουν αμέσως!

13. Καθαρίζει τα εργαλεία του κήπου.

Ρίξτε λίγο ελαιόλαδο σε χαρτί κουζίνας και καθαρίστε με αυτό τα εργαλεία της κηπουρικής. Θα απομακρύνει άμεσα το χώμα και τις βρωμιές και θα τα γυαλίσει.

14. Καταπολεμά την τριχόπτωση των γατών.

Φήμες λένε πως αν προσθέτετε μερικές σταγόνες ελαιόλαδο στο φαγητό της γάτας σας, η απώλεια του τριχώματός της θα είναι πολύ μικρότερη, ενώ η γούνα της θα αρχίσει να δείχνει πολύ πιο λαμπερή.

15. Ανακουφίζει τις πατούσες των σκύλων.

Ειδικά το καλοκαίρι που τα σκυλιά πατούν σε καυτό, από τη ζέστη, έδαφος, λίγο ελαιόλαδο είναι ό,τι πρέπει για να ανακουφίζονται οι πατούσες τους.

16. Γυαλίζει τα παπούτσια.

Όπως και με τα δερμάτινα, έτσι και με τα παπούτσια το ελαιόλαδο προσφέρει λάμψη! Σκουπίστε τα μετά με ένα απαλό, στεγνό πανί.

17. Γυαλίζει τα πατώματα.

Τρίψτε λίγο ελαιόλαδο στα ξύλινα πατώματα με ένα μαλακό, στεγνό πανί. Στη συνέχεια σκουπίστε καλά και πολλές φορές την επιφάνεια με ένα άλλο στεγνό πανί, μέχρι να σταματήσει να γλιστρά.

18. Αποτελεί συστατικό για σαπούνι.

Αν θέλετε να φτιάξετε μόνοι σας σαπούνι στο σπίτι, το ελαιόλαδο αποτελεί εξαιρετικά απαλό, καταπραϋντικό και εντελώς φυσικό συστατικό.

19. Μειώνει τα τριξίματα.

Λίγo λάδι στους μεντεσέδες θα σας δώσει τη λύση στα ενοχλητικά τριξίματα.

20. Γυαλίζει τα ανοξείδωτα.

Διώξτε τις δαχτυλιές από τις ανοξείδωτες συσκευές τρίβοντάς τες με ένα πανάκι, στο οποίο έχετε ρίξει λίγο ελαιόλαδο.

21. Αφαιρεί την μπογιά από το δέρμα.

Απλώστε λίγο λάδι στην επιδερμίδα όπου υπάρχει μπογιά και τρίψτε ελαφρά.

22. Απομακρύνει το μακιγιάζ.

Προσθέστε μερικές σταγόνες ελαιόλαδο σε ένα βαμβάκι και σκουπίστε απαλά το δέρμα. Στη συνέχεια, ξεπλύνετε καλά.

23. Μαλακώνει το δέρμα.

Αν δεν έχετε έλαια μπάνιου, προσθέστε 1 ή 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο στο νερό της μπανιέρας και το δέρμα σας θα γίνει πιο μαλακό από ποτέ.

24. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί αφρού ή κρέμας ξυρίσματος.
Αντί για αφρό ή κρέμα, απλώστε ελαιόλαδο και ξυριστείτε όπως συνήθως.

25. Αφαιρεί τις γρατσουνιές.
Βρέξτε ένα μαλακό πανί με λίγο ελαιόλαδο και σκουπίστε τα έπιπλα, τα δερμάτινα υποδήματα και τις τσάντες για ένα όμορφο και καλογυαλισμένο φινίρισμα που αφαιρεί γρατσουνιές.

26. Μαλακώνει τα πετσάκια στα νύχια.

Κάντε μασάζ στα πετσάκια για να μαλακώσουν και μετά κάντε κανονικά το μανικιούρ σας.

27. Ξεκολλάει το φερμουάρ.

Βάλτε σε μια μπατονέτα λίγο λάδι και εφαρμόστε το στο κολλημένο φερμουάρ, στη συνέχεια τραβήξτε απαλά προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να χαλαρώσει.

28. Εξολοθρεύει τις ψείρες.

Εφαρμόστε ένα φλιτζάνι ελαιόλαδο στα μαλλιά και αφήστε το για τουλάχιστον 40 λεπτά. Το λάδι πνίγει τις ψείρες. Σαπουνίστε τα μαλλιά και ξεπλύνετέ τα δυο τρεις φορές.

29. Θεραπεύει την ακμή.

Κάντε μια πάστα από 3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο και 4 κουταλιές της σούπας αλάτι. Εφαρμόστε την στα σπυράκια και αφήστε τη να μείνει για μερικά λεπτά. Ξεπλύνετε καλά.

30. Αφαιρεί το λιωμένο κερί από τα κηροπήγια.

Τρίψτε με ένα λεπτό πανί εμποτισμένο σε ελαιόλαδο εκεί όπου υπάρχει κερί. Περιμένετε λίγο και έπειτα ξύστε προσεκτικά.

31. Μαλακώνει τα μαλλιά.

Ειδικά μετά το καλοκαίρι που τα μαλλιά είναι αφυδατωμένα, το ελαιόλαδο αποτελεί άριστη μάσκα. Απλώστε αρκετό στα μαλλιά, τυλίξτε τα με μια πετσέτα και αφήστε τα για 30 λεπτά. Στη συνέχεια, πλύνετε με σαμπουάν, ως συνήθως.

32. Περιορίζει το ροχαλητό.
Φάτε μια κουταλιά της σούπας λάδι πριν τον ύπνο, αφού λιπαίνει τους μυς του λαιμού και τις αμυγδαλές.

33. Θεραπεύει τις σκασμένες φτέρνες.

Τρίψτε πρώτα τις φτέρνες με μια ελαφρόπετρα και απλώστε στη συνέχεια μια γενναιόδωρη ποσότητα ελαιολάδου. Βάλτε κάλτσες και αφήστε το μέχρι το πρωί να δράσει όση ώρα κοιμάστε.

34. Θεραπεύει τα νύχια.

Ζεστάνετε λίγο λάδι, αφήστε το να κρυώσει, ρίξτε μερικές σταγόνες λεμόνι και κάνετε μασάζ με το μείγμα στα νύχια. Μην ξεβγάλετε.
Διαβάστε περισσότερα... »

Τα πάντα είναι... ένα!



Ένα φύλλο για όλες τις εποχές | Φωτογραφία της ημέρας 

Η χρήστης του Reddit -coolcoolcool- βρήκε αυτό το εκπληκτικό φύλλο κάπου στη Minnesota, τα χρώματα του οποίου δείχνουν τον κύκλο ζωής του και κατά σύμπτωση συμβολίζουν την αλλαγή των εποχών.

 
πηγή-otherside.gr
Διαβάστε περισσότερα... »

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Δέκα λέξεις, οδηγός στο ταξίδι της ζωής μας





Ο Λέο Μπουσκάλια μέσα από το βιβλίο του «Να ζεις, ν’ αγαπάς, να μαθαίνεις», μας δίνει 10 λέξεις οδηγό για να μας συντροφεύουν στο ταξίδι της ζωής μας.


1. ΟΡΘΗ ΓΝΩΣΗ, για να μας δώσει τα απαραίτητα εργαλεία για το ταξίδι.

2. ΣΟΦΙΑ, για να χρησιμοποιήσουμε τη συσσωρευμένη γνώση του παρελθόντος, με τρόπο που θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε την παρουσία μας, το «τώρα».

3. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, για να δεχόμαστε τους άλλους που έχουν ίσως διαφορετικό τρόπο από το δικό μας, με λεπτότητα και κατανόηση, καθώς προχωράμε μαζί τους ή αναμεσά τους ή γύρω τους στο δρόμο της ζωής μας.

4. ΑΡΜΟΝΙΑ, για να μπορούμε να δεχόμαστε τη φυσική ροή της ζωής.

5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, για να συνειδητοποιήσουμε και να αναγνωρίσουμε νέες λύσεις και άγνωστα μονοπάτια στο δρόμο μας.



6. ΔΥΝΑΜΗ, για να αντισταθούμε στο φόβο και να προχωρήσουμε μπροστά, παρά την αβεβαιότητα, χωρίς εγγυήσεις ή πληρωμή.

7. ΓΑΛΗΝΗ, για να στεκόμαστε γερά στα πόδια μας.

8. ΧΑΡΑ, για να είμαστε πάντα γεμάτοι τραγούδια, γέλια και χορούς.

9. ΑΓΑΠΗ, ο σίγουρος οδηγός προς το υψηλότερο επίπεδο συνειδητότητας που είναι ικανός να φτάσει ο άνθρωπος.

10. ΕΝΟΤΗΤΑ, κι αυτό μας ξαναφέρνει εκεί απ’όπου ξεκινήσαμε, τη θέση όπου είμαστε ένα με τον εαυτό μας και με όλα τα άλλα πράγματα.

 
Διαβάστε περισσότερα... »

Στα μαθηματικά υπάρχει Θεός



Ευρωπαίοι μαθηματικοί απέδειξαν έπειτα από 40 χρόνια, τη θεωρία περί της ύπαρξης του Θεού του Γκέντελ με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή.


Υπάρχει Θεός; Το ερώτημα αυτό απασχολεί τους φιλοσόφους και τους θεολόγους εδώ και δεκάδες αιώνες. 

Ξαφνικά, πριν από λίγους μήνες, εμφανίστηκε η είδηση ότι δύο ευρωπαίοι μαθηματικοί, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και τη σχετική θεωρία του αυστριακού μαθηματικού Κουρτ Γκέντελ, κατάφεραν να αποδείξουν μαθηματικά την ύπαρξη του Θεού! 

Το τι ακριβώς απέδειξαν και με ποιον τρόπο, σχετίζεται άμεσα με την κατανόηση της Μαθηματικής Λογικής και των κανόνων που τη διέπουν.


Το θεώρημα του Θεού

Λίγο πριν από τον θάνατό του, ο μεγάλος αυστριακός μαθηματικός Κουρτ Γκέντελ (Kurt Gödel), δημοσιοποίησε μια μαθηματική απόδειξη για την ύπαρξη του Θεού την οποία επεξεργαζόταν επί 30 χρόνια. 

Η απόδειξη αυτή βασίζεται στη σύγχρονη αξιωματική θεμελίωση των Μαθηματικών, η οποία με τη σειρά της αποτελεί συνέχεια της αρχαιοελληνικής μαθηματικής παράδοσης και της Γεωμετρίας του Ευκλείδη. 

Σε αυτόν τον τρόπο θεμελίωσης ξεκινάμε με τη διατύπωση αξιωμάτων, δηλαδή υποθέσεων που δεν αποδεικνύονται αλλά φαίνονται προφανείς. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των αξιωμάτων και της Μαθηματικής Λογικής, μπορούμε να αποδείξουμε θεωρήματα και να οικοδομήσουμε μια ολόκληρη θεωρία. 

Για παράδειγμα, ένα από τα πέντε αξιώματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας είναι το ότι όλες οι ορθές γωνίες είναι ίσες μεταξύ τους. Ο Γκέντελ προσπάθησε να «αποδείξει» την ύπαρξη του Θεού ως ένα θεώρημα, ξεκινώντας από ένα σύνολο πέντε αξιωμάτων που φαίνονται «προφανή» στο πλαίσιο της Μαθηματικής Λογικής.

Η «απόδειξη» αυτή φάνηκε εξαρχής ότι είχε δύο αδύνατα σημεία. 

Πρώτον, είναι άραγε τα αξιώματα όντως προφανή και, δεύτερον, είναι άραγε συμβατά μεταξύ τους ώστε να μην έχουν κρυφές ασυνέπειες; 

Για το πρώτο, δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα, αφού τα αξιώματα στα Μαθηματικά μπορεί να φαίνονται «λογικά», αλλά κατά τα άλλα είναι αυθαίρετα, οπότε ο Θεός υπάρχει, αν τα αξιώματα αυτά αληθεύουν. 

Το δεύτερο όμως αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας για πάνω από 40 χρόνια, επειδή έπρεπε να αποδειχθεί ότι τα πέντε αυτά αξιώματα, δεν περιέχουν κρυφές αντιφάσεις και άρα είναι αυτοσυνεπή.

Το κατόρθωμα των δύο ευρωπαίων μαθηματικών, του Γερμανού Κρίστοφ Μπεντζμίλερ (Christoph Benzmüller) και του Αυστριακού Μπρούνο Βολτσενλόγκελ Παλέο (Bruno Woltzenlogel Paleo), ήταν ότι κατάφεραν να αναπαραστήσουν τα αξιώματα του Γκέντελ και τους συλλογισμούς του με μαθηματικά σύμβολα. 

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια εξειδικευμένου λογισμικού που χειρίζεται έννοιες λογικής σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, μπόρεσαν αφενός μεν να διαπιστώσουν ότι τα αξιώματα δεν περιέχουν κρυφές αντιφάσεις και αφετέρου να επιβεβαιώσουν την απόδειξη του θεωρήματος.


Ιδέα με αρχαίες βάσεις

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, πέρα από το καθαρά μαθηματικό μέρος, η βάση της απόδειξης του Γκέντελ περί της υπάρξεως του Θεού δεν ήταν εντελώς καινούργια αφού έμοιαζε με το επιχείρημα του άγγλου θεολόγου και φιλοσόφου του 11ου αιώνα Ανσέλμου του Καντέρμπουρι, το οποίο, με τη σειρά του, βασίζεται στη μέθοδο της «εις άτοπον απαγωγής» των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων και μαθηματικών. 

Ο συλλογισμός του Ανσέλμου ήταν ο εξής:

1. Ο Θεός είναι η υπέρτατη ύπαρξη.

2. Η ιδέα του Θεού υπάρχει στη σκέψη μας.

3. Μια ύπαρξη που υπάρχει τόσο στη σκέψη, όσο και στην πραγματικότητα, είναι ανώτερη από μια ύπαρξη που υπάρχει μόνο στη σκέψη.

4. Αν ο Θεός υπήρχε μόνο στη σκέψη μας, τότε θα μπορούσαμε να συλλάβουμε την ιδέα μιας ανώτερης ύπαρξης, η οποία υπάρχει και στην πραγματικότητα.

5. Αλλά δεν μπορούμε να φανταστούμε μια ύπαρξη ανώτερη από τον Θεό.

6. Αρα ο Θεός υπάρχει στην πραγματικότητα. 



 Η βασική συνεισφορά του Γκέντελ ήταν η μαθηματική περιγραφή του παραπάνω συλλογισμού και ειδικά των σημείων 3 και 4. Εκεί χρησιμοποίησε την έννοια της πιθανής αλήθειας μιας πρότασης, η οποία επεκτείνει την αριστοτελική λογική που δέχεται ότι μια πρόταση είναι είτε αληθής είτε ψευδής.

1+1 κάνουν 2;
Ο Γκέντελ έγινε διάσημος σε νεαρή ηλικία όταν διατύπωσε το περίφημο «θεώρημα της μη πληρότητας». Συνέπεια του θεωρήματος αυτού είναι ότι, στο πλαίσιο της «Απλής Αριθμητικής» των ακεραίων αριθμών, η οποία βασίζεται σε αξιώματα όπως το γνωστό «1+1=2», υπάρχουν προτάσεις που δεν είναι δυνατόν να διαπιστώσουμε αν αληθεύουν ή όχι βασιζόμενοι μόνο στα αξιώματα αυτά.

Οι προτάσεις αυτές χαρακτηρίζονται από μια αυτοαναφορά και το πιο γνωστό ανάλογό τους στο πλαίσιο της απλής λογικής είναι το παράδοξο του αρχαίου έλληνα φιλοσόφου Ευβουλίδη, σύμφωνα με το οποίο «αν κάποιος παραδεχθεί ότι ψεύδεται, αυτό που λέει είναι αλήθεια ή ψέμα;». Η πρόταση αυτή οδηγεί σε φαύλο κύκλο, αφού αν η πρόταση είναι αληθής συμπεραίνουμε ότι ο συνομιλητής μας ψεύδεται ενώ αν η πρόταση είναι ψευδής συμπεραίνουμε ότι ο συνομιλητής μας λέει την αλήθεια.

Το θεώρημα της μη πληρότητας του Γκέντελ είχε σοβαρότατες συνέπειες στη θεμελίωση των Μαθηματικών με βάση την αξιωματική μέθοδο, η οποία στη δεκαετία του 1920 φαινόταν ότι θα κατάφερνε να ενοποιήσει όλους τους κλάδους αυτής της επιστήμης σε ένα ενιαίο οικοδόμημα. 

Παράλληλα όμως υπήρξε ο λόγος που του προσφέρθηκε το 1940 μια θέση στο Ινστιτούτο Προχωρημένων Σπουδών του Πρίνστον, όπου και παρέμεινε ως καθηγητής ως τον θάνατό του το 1978. Η συνεισφορά του Γκέντελ στη θεμελίωση της Μαθηματικής Λογικής αναγνωρίστηκε επανειλημμένως, με σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου το βραβείο Αϊνστάιν του Ινστιτούτου που του απονεμήθηκε το 1951 από τον ίδιο τον Αϊνστάιν, ο οποίος ήταν συνάδελφός του σε αυτό το ίδρυμα και στενός φίλος του. .

Χάρης Βάρβογλης καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ

 πηγή-physics4u
Διαβάστε περισσότερα... »

Οι Σφίγγες στην αρχαία Ελληνική Μυθολογία (αποσυμβολισμός)





 
Κόρη τῆς Ἔχιδνας καὶ τοῦ Τυφῶνος καὶ προϊὸν αἰμομιξίας, ἡ Σφίγξ ἀποτελεῖ τὸ τερατῶδες πρότυπο τῶν ἀδυναμιῶν καὶ τῶν ὑπερβολῶν τοῦ ἑαυτοῦ μας. Εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ πιὸ σύνθετα σύμβολα τῆς Ἑλληνικῆς μυθολογίας, καθὼς παρουσιάζει τέσσερις μορφές:

α) Κεφαλὴ παρθένου (δηλ. νεαροῦ κοριτσιοῦ)

 
β) Στῆθος καὶ φτερὰ πτηνοῦ

 
γ) Σῶμα λέοντος

 
δ) Οὐρὰ ὄφεως

 
Ὁ ἀριθμὸς 4 εἶναι ὁ ἀριθμὸς τῶν τεσσάρων στοιχείων ποὺ συγκροτοῦν τὸν ὁρατὸ κόσμο, μόνο ποὺ στὴν περίπτωση τῆς Σφιγγός βρίσκονται σὲ πλήρη ἀστάθεια.

α) Κεφαλὴ παρθένου-στοιχεῖο ὕδατος


Ἡ ὀμορφιὰ τῆς κεφαλῆς εἶναι ἐπικίνδυνη καὶ ἀναξιόπιστη, διότι ἐξαπατᾶ ἐκείνον ποὺ βλέπει τὴν Σφίγγα καὶ τὸν ἐμποδίζει νὰ δεῖ τὴν δολιότητα καὶ τὴν διαστροφὴ ποὺ κρύβει τὸ ὑπόλοιπο σῶμα της. 


Ἡ κεφαλὴ τῆς Σφιγγὸς συνδυάζεται μὲ τὸ στοιχεῖο τοῦ ὕδατος, διότι ἡ ὀμορφιά της διεγείρει συναισθήματα, ποὺ παρασύρουν τὴν ψυχὴ σὲ λανθασμένες ἐκτιμήσεις. Ἄλλωστε καὶ τὸ νερὸ ἔχει αὐτὴν τὴν ἰδιότητα νὰ δημιουργεῖ λανθασμένες ἐκτιμήσεις γιὰ τὰ ἀντικείμενα ποὺ βρίσκονται ἐντός του, καθὼς παραμορφώνει τὸ μέγεθός τους καὶ τὴ μορφή τους.

Συνεπῶς, κεφαλὴ παρθένου καὶ ὕδωρ συμβολίζουν τὴν ἐξαπάτηση, καθὼς καὶ τὴν εὔκολη διολίσθηση σὲ προσδοκίες καὶ φαντασιώσεις χωρὶς ἀντίκρισμα. 







 

β) Στῆθος καὶ φτερὰ πτηνοῦ-στοιχεῖο ἀέρος
Τὸ στῆθος τῆς Σφιγγὸς εἶναι συνήθως στῆθος πτηνοῦ καὶ ὄχι γυναίκας. Εἶναι καλυμμένο μὲ φτερὰ καὶ μοιάζει προτεταμένο καὶ ντυμένο θυμίζοντας γυναικεῖο στῆθος καὶ διεγείροντας μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τὴν φαντασία μὲ τὴν προοπτικὴ μιᾶς ἡδονικῆς ἀπόλαυσης. Ἡ προσμονὴ τῆς ἀπόλαυσης παραμένει στὴν ψυχὴ ὡς ἀνεκπλήρωτος πόθος, γεμίζοντάς την μὲ ἄγχος γιὰ τὴν ἀπόκτηση ἑνὸς ἀνέφικτου πράγματος.

Τὰ φτερὰ ὠθοῦν αὐτὴν τὴν φαντασίωση σὲ πιθανές, ἀληθοφανεῖς καὶ μὴ πραγματικὲς «πτήσεις». Τὰ φτερὰ λόγῳ τοῦ μικροῦ τους μεγέθους δὲν μποροῦν νὰ βοηθήσουν τὴν Σφίγγα νὰ πετάξει. Συμβολίζουν ὄχι τὴν ἰκανότητα γιὰ ἀνάταση, ἀλλὰ ἁπλῶς τὴν ἀνεκπλήρωτη ἐπιθυμία, καθὼς καὶ τὰ δεσμὰ τῶν φαντασιώσεων (κυρίως τοῦ γενετήσιου ἐνστίκτου).

Τὸ προτεταμένο στῆθος τῆς Σφιγγός συμβολίζει τὴν λαγνεία, ἡ ὁποία παρασύρει τὸν θνητὸ ἄνθρωπο σὲ φανταστικὲς ἐρωτικὲς περιπτύξεις ποὺ δὲν πρόκειται νὰ πραγματοποιηθοῦν. Τὰ φτερὰ δηλώνουν ἐπίσης τὴν ταχύτητα τῶν λογισμῶν, παρόμοια μὲ τὴν ταχύτητα τῆς πνοῆ τοῦ ἀέρος. 


Οἱ σκέψεις εἶναι ἀόρατες καὶ ἄρρητες, ὅπως ἀκριβῶς ὁ ἀήρ. Τὸ μικρὸ μέγεθος τῶν φτερῶν, λοιπόν, συμβολίζει τοὺς ἀσήμαντους καὶ φθοροποιοὺς λογισμοὺς ποὺ γεννᾶ ἡ Σφίγξ μὲ ἀποτέλεσμα νὰ κρατοῦν τὸν ἄνθρωπο καθηλωμένο στὰ φθαρτὰ, γήινα καὶ ἀσήμαντα πράγματα. 





γ) Σῶμα λέοντος-στοιχεῖο γῆς

Τὸ σῶμα λέοντος συμβολίζει τὴν ἀνεξέλεγκτη βασιλικὴ ἰσχύν, ἡ ὁποία ὁδηγεῖ στὴν καταδυνάστευση τῶν ἄλλων ὄντων ποὺ τυχαίνει νὰ βρίσκονται στὸ περιβάλλον του. Κανονικὰ ὁ λέων ἀντιστοιχεῖ στὸ στοιχεῖο τοῦ πυρός, καθὼς ἡ βασιλικὴ ἐξουσία ἔχει τὴν ἔδρα της στὸν ἀστερισμὸ τοῦ Λέοντος ποὺ θεωρεῖται πύρινο ζώδιο. Ὅμως ἡ Σφίγξ ἔχει μόνο τὸ σῶμα τοῦ λέοντος καὶ ὄχι τὴν κεφαλὴ καὶ τὸ στῆθος του, στὸ ὁποῖο κανονικὰ ἑδράζεται τὸ πῦρ. 

Συνεπῶς τὸ σῶμα τοῦ λέοντος ἀπὸ μόνο τους δὲν μπορεῖ νὰ φέρει τὸ στοιχεῖο τοῦ πυρός, ἀλλὰ τὸ στοιχεῖο τῆς γῆς, καθὼς τὰ τέσσερα πόδια του στηρίζονται σὲ θέση ἰσχύος πάνω στὸ ἔδαφος. Σῶμα λέοντος καὶ στοιχεῖο γῆς δηλώνουν ἀπὸ κοινοῦ τὴν δυνατὴ ἐπιθυμία γιὰ ἐπικράτηση ἔναντι τῶν ἄλλων, τὴν δίψα γιὰ ἐξουσία καὶ τὴν καταδυνάστευση τῶν προσώπων τοῦ περιβάλλοντος. 






δ) Οὐρὰ ὄφεως-στοιχεῖο πυρὸς

Ἡ οὐρὰ τὴς Σφιγγὸς καταλήγει σὲ κεφάλι ὄφεως. Ὁ ὄφις συμβολίζει τὴν δύναμη τῶν ἐλεγχόμενων λογισμὼν, ὅμως στὴν περίπτωση τῆς Σφιγγός, ἐπειδὴ βρίκεται στὴν οὐρά της, συμβολίζει τὴν δόλια σκέψη ποὺ ὑπολογίζει τὰ πάντα μὲ βάση τὸ προσωπικό της συμφέρον, καὶ μάλιστα εἰς βάρος τῶν ἄλλων ἀνθρώπων. 

Ἐπίσης ἐνῶ τὸ σύμβολο τοῦ ὄφεως ἀντιστοιχεῖ κανονικὰ στὸ στοιχεῖο τῆς γῆς, στὴν περίπτωση τῆς Σφιγγὸς ἀντιστοιχεῖ στὸ στοιχεῖο τοῦ πυρός. Ἡ Σφίγξ κατευθύνεται ἀπὸ τὸν ἀρρωστημένο λογισμὸ τοῦ ὄφεως ποὺ βρίκεται στὴν οὐρά της καὶ ὄχι στὴν κεφαλή της.
 
Συνολικά, τὸ σύμβολο τῆς Σφιγγός δηλώνει ὅλα ὅσα εἶναι καταστρεπτικὰ γιὰ τὸν βίο τοῦ ἀνθρώπου:

α) ἐξαπάτηση (κεφαλὴ παρθένου)

 
β) ἀνεκπλήρωτες προσδοκίες (στῆθος προτεταμένο, συνήθως πτηνοῦ)

 
γ) μικρότητα (φτερὰ πτηνοῦ)

 
δ) δολιότητα (οὐρὰ ὄφεως)

 
Πηγή: Ἀλτάνη, Ἑλληνικὸς Διαλογισμός, τόμ. 1, σ. 96-107.
Διαβάστε περισσότερα... »

Σε πολλούς, υπάρχει μία σύγχυση για το τι είναι ένας Άγιος






Τα κριτήρια είναι λαθεμένα και η εικόνα που έχουν στο νου τους είναι κακέκτυπη. Γι’ αυτό χρειάζονται κάποιες διασαφηνίσεις.

Πρώτα απ’ όλα πολλοί νομίζουν πως άγιος είναι ένας μεγάλος άνθρωπος, που διέπρεψε σε κάποιον τομέα. Έτσι τον τοποθετούν δίπλα σε τόσους «μεγάλους» που διέπρεψαν κάπου, έκαναν έντονη την παρουσία τους, σφράγισαν την εποχή τους κι έγραψαν ιστορία. 
 
Όμως η εκκλησία έχει άλλα κριτήρια και γι” αυτό υπάρχει μία τεράστια διαφορά, ένα χάσμα μέγα. Άλλο άγιος, άλλο μεγάλος. Ο άγιος είναι πέρα για πέρα αληθινός άνθρωπος. Δεν φοβάται κανένα, γιατί όλους τους αγαπάει και «η αγάπη έξω βάλλει τον φόβον». Ο μεγάλος, ο φημισμένος, φοβάται τους πάντες, γιατί δεν αγαπάει. 
 
Ο άγιος, ακόμη, δεν φοβάται κανένα γιατί δεν έχει να κρύψει τίποτα, ενώ ο μεγάλος έχει να κρύψει πολλά. Ο άγιος όσο κοντύτερα κοιτάζεται, τόσο περισσότερο κερδίζει. Οι σπουδαίοι και οι τρανοί του κόσμου τούτου, δεν ανέχονται το πλησίασμα, το κοίταγμα από κοντά. Φανερώνουν πράγματα, που τους γκρεμίζουν απ” τα ψηλώματα, που έστησαν οι ίδιοι για τον εαυτό τους.

Οι άγιοι λοιπόν, δεν είναι μεγάλοι; Για τα κριτήρια του κόσμου, όχι. Για την εκκλησία, ναι. Για τον κόσμο μεγάλος σημαίνει τον ικανό που μπορεί να συνθλίψει, να πληγώσει, να κτυπήσει τον άλλο, να πατήσει επί πτωμάτων για να ανέβει. 
 
Μεγάλος για την εκκλησία είναι ο άγιος, δηλαδή, ο ελάχιστος, ο ευαίσθητος, ο ταπεινός, ο αγαπών, που δέχτηκε τη χάρη του Θεού και είναι ανίκανος να κάνει το κακό στον άλλον, ανίκανος να τον πληγώσει. Και ικανός να υποφέρει, να υπομένει, να σταυρώνεται, να πεθαίνει αυτός, για να ζουν, να προκόβουν, να χαίρονται και να σώζονται οι άλλοι. Είναι αυτοί που θυσιάζονται για όλους τους άλλους, για το σώμα του Χριστού, την Εκκλησία.

Ακόμη, πολλοί έχουν την εντύπωση ότι άγιος είναι ο αναμάρτητος, ο αλάθητος. Κι εδώ υπάρχει σύγχυση. Οι μεγάλοι και οι τρανοί του κόσμου τούτου, είναι, ή μάλλον κατάφεραν να φαίνονται αλάθητοι και αναμάρτητοι. Σε κάθε λάθος τους, σε κάθε αποτυχία τους, καταβάλουν προσπάθεια να πείσουν τους πάντες ότι αυτό είναι το σωστό. Φοβούνται την παραδοχή του λάθους για να μην γκρεμιστεί το είδωλό τους, για να μη χαλάσει το «ίματζ» που με τόσο επιμέλεια έφτιαξαν κι έτσι εκπέσουν στα μάτια των άλλων. 
 
Γι’ αυτό και συνεχώς απομακρύνονται και κρατούν «αποστάσεις ασφαλείας» από τους άλλους. Ο άγιος όμως δεν φοβάται κάτι τέτοιο. Γνωρίζει πολύ καλά ότι άγιος δεν σημαίνει αναμάρτητος, αλάθητος, αλλά μετανοών. Γι’ αυτό και οι άγιοι δεν ντρέπονταν να αποκαλύψουν τον αμαρτωλό εαυτό τους, δεν δίσταζαν να μιλήσουν για τις πτώσεις και τα λάθη τους. Αυτό έδινε κουράγιο στους αδελφούς τους και βοηθούσε στο πλησίασμα μεταξύ τους.

Με τα κοσμικά κριτήρια πολλοί θεωρούν πως άγιος είναι ο φτασμένος, ο πετυχημένος, ο δοξασμένος κατά κόσμον, όπως όλοι οι «μεγάλοι» και φημισμένοι. Όλοι θαυμάζουν τον «μεγάλο», δηλαδή αυτόν που έχει χρήμα, ανέσεις, διπλώματα, θέσεις, αξιώματα, κοινωνική επιφάνεια, δόξα. Όμως τι σχέση έχουν όλα αυτά με τον άγιο; 
 
Για κάθε άγιο πλούτος του είναι η πτωχεία, άνεση η κακοπάθεια, θέση και αξίωμα η Ουσιαστική διακονία, δόξα του η ταπείνωση και η περιφρόνηση από τους μεγάλους. Με άλλα λόγια, κάθε άγιος ήταν ένας σταυρωμένος, διωγμένος, περιφρονημένος, δηλαδή αποτυχημένος κοινωνικά. Δεν έφερε πάνω του κοσμικά παράσημα, αλλά «τα στίγματα του Κυρίου Ιησού». 
 
 http://xristianos.gr/forum
Διαβάστε περισσότερα... »

Βιο-μπαταρία που φορτίζει με τον ιδρώτα



 
 
Ένα τατουάζ ικανό να παράγει πολύτιμη ηλεκτρική ενέργεια από ιδρώτα παρουσίασαν αμερικανοί επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, στο Σαν Ντιέγκο, στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας.

Η πολλά υποσχόμενη βιο-μπαταρία θα μπορούσε μελλοντικά να φορτίζει «έξυπνα» κινητά και ρολόγια ή συσκευές παρακολούθησης των καρδιακών παλμών και άλλων ζωτικών δεικτών των ασθενών.

Η ιδέα ενός «ενεργειακού ανθρώπου» δεν είναι καινούργια. Υπάρχουσες τεχνολογίες βασίζονται στην πιεζοηλεκτρική παραγωγή ενέργειας, στην εκμετάλλευση δηλαδή της φυσικής κίνησης του σώματος, ενώ άλλες χρησιμοποιούν εμφυτεύσιμες μικροκυψέλες βιοκαυσίμων για την παραγωγή ενέργειας π.χ. από τη ροή του αίματος.

«Πρόκειται για την πρώτη συσκευή που εκμεταλλεύεται τον ιδρώτα», εξηγεί η δρ Γουενζάο Ζιά. «Για την ώρα η παραγόμενη ενέργεια είναι λίγη και αγγίζει μόλις λίγα μικροβάτ. Εργαζόμαστε όμως πυρετωδώς ώστε να την αυξήσουμε σε σημείο που να είναι αρκετή για την φόρτιση μικρών ηλεκτρονικών συσκευών».

Οι λεπτομέρειες γύρω από την ενδιαφέρουσα νέα βιο-μπαταρία δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο «Angewandte Chemie».

Στόχος των αμερικανών επιστημόνων ήταν αρχικά η δημιουργία μιας φορετής συσκευής μέτρησης των επιπέδων του γαλακτικού οξέος, το οποίο παράγεται από τους μυς και διαχέεται στο αίμα και στον ιδρώτα του ασκούμενου. 
 
Ως γνωστόν, κατά την προπόνησή τους, οι αθλητές παρακολουθούν τα επίπεδα γαλακτικού οξέος στον οργανισμό τους ώστε να αξιολογούν τα επίπεδα της φυσικής τους κατάστασης. Ωστόσο, κάτι τέτοιο πραγματοποιείται συνήθως μέσω της δειγματοληψίας αίματος.

Έχοντας αυτό υπόψη, οι ερευνητές αποφάσισαν να εκτυπώσουν έναν αισθητήρα ανίχνευσης γαλακτικού οξέος επάνω σε χαρτί προσωρινού τατουάζ.

«Εχω κάνει κι εγώ το συγκεκριμένο τατουάζ και για την ακρίβεια δεν το αισθάνεσαι καν. Είναι πραγματικά σαν τατουάζ», λέει η δρ Ζιά.

«Το τατουάζ που ανιχνεύει το γαλακτικό οξύ δεν απευθύνεται μόνο σε αθλητές. Οι περισσότεροι άνθρωποι που ασκούνται επιθυμούν να γνωρίζουν πώς μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της προπόνησής τους. Μπορούμε να μετρήσουμε τους παλμούς της καρδιάς μας, ωστόσο αν συνδυάσουμε τη συγκεκριμένη μέτρηση με τα χημικά στοιχεία του οργανισμού μας, μπορούμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα γύρω από την φυσική μας κατάσταση», προσθέτει η ειδικός.




 
Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι ερευνητές μετέτρεψαν τον αισθητήρα γαλακτικού οξέος σε μια «ιδρωμένη» βιο-μπαταρία. Συγκεκριμένα, προσέθεσαν ένα ένζυμο το οποίο αφαιρεί τα ηλεκτρόνια από το γαλακτικό οξύ δημιουργώντας έτσι ένα αδύναμο ηλεκτρικό ρεύμα.

Δοκιμές έδειξαν ότι οι εθελοντές που είχαν το high-tech τατουάζ την ώρα που έκαναν ποδήλατο, ήταν σε θέση να παράγουν μέχρι και 70 μικροβάτ ηλεκτρικής ενέργειας ανά τετραγωνικό εκατοστό δέρματος. Μάλιστα, τα άτομα που ήταν λιγότερο σε «φόρμα» φάνηκε να παράγουν περισσότερη ενέργεια.

«Πιστεύουμε ότι αυτό συνέβη ακριβώς επειδή τα άτομα που δεν γυμνάζονταν συχνά, κουράζονταν πιο εύκολα με αποτέλεσμα να παράγουν περισσότερο γαλακτικό οξύ», εξηγεί η δρ Ζιά. «Αντίθετα, ένα γυμνασμένο άτομο θα πρέπει να ασκηθεί πολύ πιο σκληρά προκειμένου να “γεμίσει” τη μπαταρία».

Σύμφωνα με τους επιστήμονες οι βιο-μπαταρίες, συνοδεύονται από αρκετά προνόμια. Ανάμεσα σε αυτά είναι το γεγονός ότι γεμίζουν πολύ ταχύτερα από μια συμβατική επαναφορτιζόμενη μπαταρία, ενώ δεν αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της έκρηξης ή της διαρροής τοξικών χημικών ουσιών.

«Και φυσικά βασίζονται σε μια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας: εμάς», καταλήγει η δρ Ζιά.
Διαβάστε περισσότερα... »

Τί είναι φιλότιμο;



Πώς να εξηγήσεις το νόημα μιας λέξης σε ανθρώπους που μιλούν άλλες γλώσσες, αλλά τα λεξικά τους δεν την περιλαμβάνουν;  

Σε ένα βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου, 29 διαπρεπείς Έλληνες της Αμερικής καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες να εξηγήσουν στους αγγλόφωνους τι θα πει... φιλότιμο!

«Το φιλότιμο είναι να ζεις για κάτι ανώτερο από τον εαυτό σου», εξηγεί η Αριάνα Χάφινγκτον, συμπληρώνοντας πως ακούει τη λέξη αυτή σε όλη της τη ζωή. 


«Είναι η τέλεια λέξη», υποστηρίζει ο παρουσιαστής ειδήσεων του τηλεοπτικού δικτύου ABC Τζορτζ Στεφανόπουλος. «Μια λέξη που συνοψίζει έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής» λέει ο εκδότης και διευθυντής του ομογενειακού «Εθνικού Κήρυκα» Αντώνης Διαμτάρης. 

Για τον πρωτοπρεσβύτερο Αλεξ Σκαρλούτσο, το φιλότιμο συνοψίζεται στη θυσία των 300 στις Θερμοπύλες, ενώ ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος τονίζει ότι η λέξη συμπυκνώνει πολλά, διαφορετικά νοήματα.



Διαβάστε περισσότερα... »

Οι δυσκολίες της ζωής και ο κόκκος του καφέ






Μια νεαρή γυναίκα πήγε στη μητέρα της και της μίλησε για τη ζωή της και πως τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα για εκείνη. Δεν ήξερε πως να φτιάξει τα πράγματα και ήθελε να εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια, να τα παρατήσει.

Είχε κουραστεί να προσπαθεί και να παλεύει. Της φαινόταν πως μόλις λυνόταν ένα πρόβλημα, ένα άλλο νέο προέκυπτε.

Η μητέρα της, την πήγε στην κουζίνα. Γέμισε τρία δοχεία με νερό και έβαλε το καθένα σε δυνατή φωτιά. Σε λίγο το νερό στα δοχεία άρχισε να βράζει.

Στο πρώτο δοχείο έβαλε καρότα, στο δεύτερο έβαλε αυγά και στο τελευταίο έβαλε κόκκους καφέ. Τα άφησε λίγο να βράσουν χωρίς να πει ούτε μία λέξη. 
 
Περίπου σε είκοσι λεπτά, έκλεισε τα μάτια της κουζίνας.

Έβγαλε τα καρότα έξω από το νερό και τα έβαλε σε ένα μπωλ.

Έβγαλε τα αυγά έξω από το νερό και τα έβαλε σε ένα μπωλ.

Μετά, έβγαλε τον καφέ έξω και τον έβαλε σε ένα φλυτζάνι.

Γυρνώντας στην κόρη της,
την ρώτησε:

«Πες μου τι βλέπεις;»


«Καρότα, αυγά και καφέ», της απάντησε η κόρη της.




Η μητέρα της, την έφερε πιο κοντά και της ζήτησε να αγγίξει τα καρότα.

Το έκανε και παρατήρησε ότι ήταν μαλακά. 

 
Μετά η μητέρα ζήτησε από την κόρη της να πάρει ένα αυγό και να το σπάσει. Αφού έβγαλε τα τσόφλια, παρατήρησε ότι το αυγό ήταν σφιχτό.

Στο τέλος, η μητέρα ζήτησε από την κόρη της να πιεί μια γουλιά από τον καφέ. Η κόρη χαμογέλασε καθώς μύρισε το πλούσιο άρωμά του.

Μετά η κόρη ρώτησε: «τι σημαίνουν όλα αυτά μητέρα;»

Η μητέρα της, της εξήγησε ότι το καθένα από αυτά τα διαφορετικά αντικείμενα, είχε αντιμετωπίσει τις ίδιες συνθήκες, δηλαδή βραστό νερό.

Το καθένα όμως αντέδρασε διαφορετικά.

Το καρότο αρχικά μπήκε μέσα στο νερό δυνατό και σκληρό.

Εντούτοις, εφόσον τοποθετήθηκε στο βραστό νερό, μαλάκωσε και έγινε αδύναμο. 

 
Το αυγό ήταν εύθραυστο. Το λεπτό εξωτερικό του περίβλημα είχε προστατέψει το υγρό εσωτερικό του, αλλά μετά την τοποθέτησή του σε βραστό νερό, το εσωτερικό του σκλήρυνε. 


 




Όμως οι κόκκοι του καφέ ήταν μοναδικοί. Μετά την τοποθέτησή τους σε βραστό νερό, άλλαξαν το νερό.

«Ποιά από αυτά είσαι εσύ;», ρώτησε την κόρη της.

«Όταν η δυσκολία χτυπάει την πόρτα σου, πως ανταποκρίνεσαι; Είσαι καρότο, αυγό ή κόκκος καφέ

Σκέψου το λίγο: τι από αυτά είσαι εσύ;

Είσαι το καρότο που φαίνεται δυνατό, αλλά με τον πόνο και τις δυσκολίες λυγίζεις και μαλακώνεις και χάνεις τη δύναμή σου;

Είσαι το αυγό που ξεκινάει με μαλακή καρδιά, αλλά αλλάζει με τη θερμότητα;

Μήπως έχεις «υγρό» πνεύμα, αλλά μετά από έναν θάνατο, έναν χωρισμό, μια οικονομική δυσκολία ή μια άλλη δοκιμασία σκλήρυνες ;

Μήπως το περίβλημά σου μοιάζει το ίδιο, αλλά μέσα σου έχεις πίκρα και σκληράδα, με σκληρό πνεύμα και σκληρή καρδιά;

Ή μήπως είσαι σαν τον κόκκο του καφέ;


Ο κόκκος στην πραγματικότητα, αλλάζει το καυτό νερό, δηλαδή τις ίδιες συνθήκες που προκαλούν τον πόνο. Όταν το νερό ζεσταίνεται, απελευθερώνει το άρωμα και τη γεύση του.





Εάν είσαι σαν τους κόκκους του καφέ, όταν τα πράγματα δεν είναι στα καλύτερά τους, εσύ γίνεσαι καλύτερος και αλλάζεις την κατάσταση γύρω σου.

Όταν δεν είναι και η καλύτερη στιγμή και οι δοκιμασίες σε συναντούν, ανυψώνεις τον εαυτό σου σε άλλο επίπεδο; Πως αντιμετωπίζεις τις αντιξοότητες; Είσαι καρότο, αυγό ή κόκκος καφέ;

Ελπίζω να έχεις αρκετή ευτυχία για να σε κάνει γλυκό, αρκετές δοκιμασίες για να σε κάνουν δυνατό, αρκετή λύπη για να παραμείνεις ανθρώπινος και αρκετή ελπίδα για να σε κάνει ευτυχισμένο. Οι ευτυχέστεροι των ανθρώπων δεν έχουν απαραιτήτως τα καλύτερα από όλα.

Απλώς κάνουν το καλύτερο που μπορούν με αυτά που τους συμβαίνουν στη διαδρομή τους. Το λαμπρότερο μέλλον πάντοτε θα βασίζεται σε ένα ξεχασμένο παρελθόν.

Δεν μπορείς να προχωρήσεις στη ζωή μέχρι ν’ αφήσεις πίσω τις αποτυχίες σου και τους πόνους σου.

Όταν γεννήθηκες έκλαιγες και όλοι γύρω σου χαμογελούσαν. 
 
Ζήσε τη ζωή σου έτσι ώστε στο τέλος εσύ να είσαι αυτός που θα χαμογελά και όλοι γύρω σου θα κλαίνε.!
Διαβάστε περισσότερα... »

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Ν. Λυγερός: Τελειότητα και πληρότητα

        

Πολύ συχνά θεωρούμε ότι αυτός που είναι ευτυχισμένος, είναι αυτός που είναι πλήρης. 

Τα μαθηματικά έχουν λύσει αυτό το πρόβλημα από το 1931, δεν υπάρχει πληρότητα. Είναι μάλιστα το θεώρημα της μη πληρότητας.  

Το άλλο που λέμε πολύ συχνά είναι ότι "εμείς είμαστε άνθρωποι και δεν είμαστε τέλειοι". Μα δεν λέει κανένας ότι είμαστε τέλειοι, αλλά γιατί να θεωρήσουμε ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να παράγουν τελειότητα; 

Άρα σίγουρα ο Αρχιμήδης δεν ήταν τέλειος, αλλά ότι βρήκε το π, αυτό είναι τέλειο και δεν μπορούμε να πούμε τίποτα άλλο. Η ιδέα λοιπόν είναι όταν συνειδητοποιούμε ότι δεν είμαστε τίποτα, μπορούμε όμως να παράγουμε ένα έργο. Πώς; Ποιο είναι το σχήμα; Το σχήμα είναι πάρα πολύ απλό, έχει σχέση με το ψηφιδωτό. 

Όταν έχετε μια ψηφίδα μόνη της είναι μονόχρωμη. Όταν βάλετε πολλές ψηφίδες μονόχρωμες, όλες δημιουργούν ένα ψηφιδωτό το οποίο είναι πολύχρωμο. Άμα ρωτήσετε σε κάθε ψηφίδα ποιος έχει πολυχρωμία; Κανένας. Είναι μόνο και μόνο λόγω τοποθέτησης μέσα στον χώρο, και στο χρόνο στην συνέχεια, που δημιουργείται κάτι που είναι πολύχρωμο. Το οποίο δεν υπήρχε στην οντότητα σε επίπεδο μονάδας. 

Αυτό σημαίνει τι. Είναι ακριβώς όπως το έκανε και ο Leibniz όταν μίλαγε για τη μοναδολογία. Η μονάδα μερικές φορές είναι τόσο σημαντική που δεν καταλαβαίνουμε κάτι πάρα πολύ απλό, ότι μπορεί η δυάδα, η τριάδα κλπ., να έχουν ιδιότητες που δεν μπορεί να έχει η μονάδα. Άρα όταν δίνουμε μεγάλη σημασία στην μονάδα και θεωρούμε ότι αυτό είναι η πανάκεια, είναι σίγουρα μερικές ιδιότητες που δεν υπάρχουν πια και δεν έχουν νόημα.

http://lygeros.org/articles?n=15990&l=gr
Διαβάστε περισσότερα... »

Ν. Λυγερός: Γενικές αξίες και γενικόλογες αρχές. Έχουν όλοι δίκαιο;




Όταν ακούμε, «ο καθένας λέει την αλήθεια του», «δεν υπάρχει μία αλήθεια», «κάθε άποψη σεβαστή», έχουμε να κάνουμε με γενικόλογες αρχές, που εκδίδει η κοινωνία για να ακολουθήσει το δόγμα της ρητορικής. Όταν όμως το αποδεχόμαστε, είμαστε θύμα του δόγματος και στη συνέχεια συνεργός αυτού του ανόητου θεσμού που καταδίκασε τον Σωκράτη. 

Έτσι αν κάθε άποψη είναι σεβαστή, τότε αυτό ισχύει και για την άποψη του άσχετου. Κατά συνέπεια, να μην έχουμε πρόβλημα, ακόμα κι όταν δεν μας συμφέρει, αφού στην ουσία όλα είναι επιτρεπτά. 

Βλέπουμε ότι με αυτές τις γενικόλογες αρχές μπορούμε γρήγορα να καταλήξουμε σε καταστροφικά παραδείγματα, όσον αφορά στις επιπτώσεις τους. 

Το ίδιο συμβαίνει βέβαια όχι μόνο στη φιλοσοφία, αλλά και στα μαθηματικά και τις επιστήμες. Πριν μερικά χρόνια, έλεγαν ότι οι θέσεις του μεθανίου σε μοριακό επίπεδο εξηγούνται με κλασικό τρόπο και μόνο το 2006 ανακαλύφθηκε το γεγονός ότι η μοναδική και ουσιαστική επιρροή προέρχεται από την κβαντομηχανική.

Ένα άλλο παράδειγμα, ακόμα πιο απλό, είναι οι θέσεις των τεσσάρων ατόμων υδρογόνου στο μόριο του μεθανίου. Όλοι λένε ότι βρίσκονται στο κέντρο των εδρών τετραέδρου, γιατί όλοι βέβαια ξεχνούν ότι το τετράεδρο είναι το μόνο από τα πλατωνικά σχήματα που είναι αυτοδυϊκό. 

Όσον αφορά στις πολύτιμες πέτρες, όλοι λένε ότι το ζαφείρι και το ρουμπίνι είναι διαφορετικά, ενώ επί της ουσίας είναι ακριβώς η ίδια πέτρα.  

Το θέμα λοιπόν είναι η αξία των πληροφοριών που μεταδίδουμε και κατά πόσο είμαστε γνώστες ότι υπάρχουν πραγματικά ή απλώς τις έχουμε ακούσει από κάποιον δίχως να τις διασταυρώσουμε με τη δική μας μελέτη. 

Με άλλα λόγια, γιατί να μην ακολουθούμε μια προσέγγιση που είχε ο Αρχιμήδης και στη συνέχεια ο Leonardo Da Vinci; 

Μερικές φορές η απάντηση είναι απλή και έχει σχέση με την εξειδίκευση που δεν γνωρίζει ολιστικά νοητικά σχήματα.
 
http://www.lygeros.org/articles?n=12665&l=gr
Διαβάστε περισσότερα... »

Το τσάϊ της Πάρνηθας [Sideritis raeseri Boiss. et Heldr. ssp. attica (Heldr.) Pap. et Kok.]




 
Το τσάι της Πάρνηθας (Sideritis raeseri subsp. attica) είναι ένα αρωματικό φυτό ενδημικό της Αττικής. Λόγω της σπανιότητάς του, περιλαμβάνεται στο Βιβλίο Ερυθρών Δεδομένων των Σπάνιων & Απειλούμενων Φυτών της Ελλάδας (2009).
 
Υπενθυμίζεται ότι στον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας, δεν επιτρέπεται η κοπή φυτών.





Διαβάστε περισσότερα... »

Ο σχηματισμός των χηνών και των ανθρώπων




Την επόμενη φορά που θα δείτε χήνες να πετούν σε σχηματισμό V προς τον νότο για να περάσουν τον χειμώνα, ίσως σας περάσει από το μυαλό η εξήγηση που η επιστήμη δίνει για την αιτία που πετούν με αυτόν τον τρόπο. 

Όταν η κάθε χήνα χτυπά τα φτερά της, δημιουργεί ανοδικό ρεύμα για εκείνη που ακολουθεί αμέσως μετά. Με το να πετούν λοιπόν σε σχηματισμό V, ολόκληρο το σμήνος προσθέτει τουλάχιστον 71% μεγαλύτερη πτητική εμβέλεια συγκριτικά με το αν πετούσαν η κάθε μια μόνη της.

Κατά τον ίδιο τρόπο, οι άνθρωποι που ακολουθούν κοινή κατεύθυνση και διαθέτουν την αίσθηση της κοινότητας φτάνουν στον προορισμό τους πιο γρήγορα κι εύκολα, διότι ο ένας βοηθά τον άλλο.

Αν μια χήνα βγει έξω από τον σχηματισμό, αμέσως καταλαβαίνει τη δυσκολία να προχωρήσει μόνη της και επιστρέφει για να επωφεληθεί από το ανοδικό ρεύμα που δημιουργεί η χήνα που βρίσκεται μπροστά.

Αν κι εμείς λειτουργήσουμε όπως μια χήνα, θα μένουμε κατά κάποιο τρόπο «σε σχηματισμό» με όσους ανθρώπους κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με εμάς. Είναι σημαντικό επομένως, να βρούμε τους ανθρώπους με τους οποίους συχνοτιζόμαστε και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας μαζί τους. 







 
Όταν μια χήνα κουραστεί, πηγαίνει στο πίσω μέρος του σχηματισμού και κάποια άλλη έρχεται μπροστά.

Με τον τρόπο αυτό, οι δύσκολες κι απαιτητικές εργασίες αναλαμβάνονται εκ περιτροπής, όπως ακριβώς συμβαίνει και στους ανθρώπους.

Οι χήνες που βρίσκονται πίσω, φωνάζουν με σκοπό να ενθαρρύνουν εκείνες που βρίσκονται μπροστά προκειμένου να διατηρήσουν την ταχύτητά τους. 
 
Το ίδιο ισχύει και για τους ανθρώπους.


Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι όταν μια χήνα αρρωστήσει ή τραυματιστεί και πέσει στο έδαφος, δύο άλλες την ακολουθούν για να τη βοηθήσουν και να την προστατέψουν. Μένουν μαζί της μέχρι να είναι σε θέση ή να πετάξει ξανά ή μέχρι να πεθάνει.

Μόνο τότε ξεκινούν ξανά το ταξίδι τους είτε μόνες τους είτε με κάποιον άλλο σχηματισμό με σκοπό να προλάβουν να φτάσουν τη δική τους ομάδα. 





Αν κι εμείς λειτουργήσουμε όπως μια χήνα, θα συμπαραστεκόμαστε και θα στηρίζουμε ο ένας τον άλλο έτσι ακριβώς. 

Μα προπαντός, θα πάψουμε να είμαστε μια διαιρεμένη πλειοψηφία που χειραγωγείται από μια ενωμένη μειοψηφία, όπως λέει και ο Will Durant. 
Διαβάστε περισσότερα... »