«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Φωτογραφίες από τα Τίμια Δώρα των Μάγων (Ιερά Μονή Αγίου Παύλου Αγίου Όρους)


Οράτε σχετικά οπωσδήποτε εδώεδώ, εδώ κι  εδώ.

Φωτογραφίες από τα Τίμια Δώρα των Μάγων (Ιερά Μονή Αγίου Παύλου Αγίου Όρους) http://leipsanothiki.blogspot.be/
καὶ ἐλθόντες εἰς τὴν οἰκίαν εἶδον τὸ παιδίον μετὰ Μαρίας τῆς μητρὸς αὐτοῦ, καὶ πεσόντες προσεκύνησαν αὐτῷ καὶ ἀνοίξαντες τοὺς θησαυροὺς αὐτῶν προσήνεγκαν αὐτῷ δῶρα χρυσὸν καὶ λίβανον καὶ σμύρναν.


Τα Τίμια Δώρα των Μάγων, είναι ως γνωστόν, χρυσός, λίβανος και σμύρνα. Ο χρυσός βρίσκεται σε μορφή εικοσιοκτώ (28) επιμελώς σκαλισμένων επίπεδων πλακιδίων σε ποικιλία σχημάτων (παραλληλόγραμμων, τραπεζοειδών, πολυγώνων κτλ) και διαστάσεων περίπου 5 Χ 7 εκ. Κάθε πλακίδιο έχει διαφορετικό καλλιτεχνικό σχέδιο. 

Ο λίβανος και η σμύρνα διατηρούνται ως μείγμα με τη μορφή εβδομήντα (70) περίπου σφαιρικών χανδρών μεγέθους μικρής ελιάς. Επειδή η πνευματική κυρίως, αλλά και η υλική, ιστορική και αρχαιολογική αξία των Τιμίων Δώρων είναι ανυπολόγιστη, φυλάσσονται με ιδιαίτερη επιμέλεια στο σκευοφυλάκιο της Ιεράς Μονής Αγίου Παύλου. 

Για λόγους ασφαλείας είναι κατανεμημένα σε διαφορετικές λειψανοθήκες και μόνο μικρό μέρος των τίθεται σε προσκύνημα των επισκεπτών της Ιεράς Μονής ή μεταφέρεται προς αγιασμό εκτός Αγίου Όρους.

Η Προσκύνησις των Μάγων.
Τοιχογραφία σε λαξευτή βυζαντινή εκκλησία της Καππαδοκίας (12ος αιώνας).


Οι κάρες των Τριών Μάγων.
Βρίσκονται σε ειδική λάρνακα λειψανοθήκη στον Καθεδρικό Ναό της Κολωνίας (Γερμανία).


Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες:





























Τα Τίμια Δώρα των Μάγων στη Ρωσία http://leipsanothiki.blogspot.be/

Τα Τίμια Δώρα των Μάγων στη Ρωσία http://leipsanothiki.blogspot.be/

Τα Τίμια Δώρα των Μάγων στη Ρωσία http://leipsanothiki.blogspot.be/

Τα Τίμια Δώρα των Μάγων στη Ρωσία http://leipsanothiki.blogspot.be/

Τα Τίμια Δώρα των Μάγων στη Ρωσία http://leipsanothiki.blogspot.be/

Τα Τίμια Δώρα των Μάγων στη Ρωσία http://leipsanothiki.blogspot.be/


πηγή-leipsanothiki
πηγή-leipsanothiki
Διαβάστε περισσότερα... »

Μπορεί μία φωτογραφία, να αποδείξει την αυθεντικότητα των λειψάνων των Τριών Μάγων;


Οι στεφανωμένες κάρες των Τριών Μάγων στη λάρνακα λειψανοθήκη τους στον Καθεδρικό Ναό της Κολωνίας. 
Από αριστερά προς τα δεξιά: 
Ο γέροντας Μελχιώρ, ο μεσήλικας Βαλτάσαρ και ο νεαρός Γάσπαρ.

Οράτε σχετικά οπωσδήποτε εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ.

Είναι άραγε αυθαίρετη αυτή η ταύτιση;

Οι στεφανωμένες κάρες των Τριών Μάγων με κλειστή τη θήκη της λειψανοθήκης.

Οι επιγραφές υπονοούν την εξής σειρά,
σε σχέση με την προηγούμενη φωτογραφία.

Από αριστερά προς τα δεξιά:
Ο νεαρός Γάσπαρ, ο γέροντας Μελχιώρ και ο μεσήλικας Βαλτάσαρ.

Είναι άραγε σωστότερη;

Σύμφωνα με την επικρατέστερη παράδοση, οι Μάγοι με τα Δώρα ήταν τρεις. 


Ο ένας εξ’ αυτών, ονομαζόταν Μελχιώρ. Ήταν γέροντας με κατάλευκα μαλλιά και γένια. Αυτός πρόσφερε το χρυσάφι, ως δώρο στον Κύριο. 

Ο δεύτερος, ονομαζόταν Γάσπαρ· ήταν νέος με ροδαλό πρόσωπο και αγένειος. Αυτός πρόσφερε το λιβάνι, ως δώρο στον Κύριο. 

Ο τρίτος, ονομαζόταν Βαλτάσαρ· είχε μελαχρινή επιδερμίδα και δασύτριχη γενειάδα. Αυτός πρόσφερε ως δώρο στον Κύριο, το μύρο.


Σπάνια ρωσική εικόνα των αρχών του 19ου αιώνα, που απεικονίζει τη μορφή των Τριών Μάγων και το ταξίδι τους. Η εικόνα ανήκει ως τεχνοτροπία, στη λεγόμενη Σχολή Mstera.




Λεπτομέρεια της προηγούμενης εικόνας. Οι Τρεις Μάγοι εικονογραφούνται με τη μορφή ενός γέροντα, ενός μεσήλικα και ενός νέου.

Σύμφωνα με τη δυτική παράδοση, τα λείψανα των Τριών Μάγων βρίσκονται σε μία ωραία λειψανοθήκη εντός του Καθεδρικού Ναού της Κολωνίας. Συγκεντρώνοντας υλικό για μία ανάρτηση με θέμα αυτή τη λειψανοθήκη έπεσα πάνω σε μία λεπτομέρεια που νομίζω ότι έχει κάποιο ενδιαφέρον. Αν οι κάρες που βλέπουμε στην πρώτη φωτογραφία είναι στα αλήθεια των Τριών Μάγων, μπορούμε άραγε να ξέρουμε σε ποιόν από τους Τρεις Μάγους αντιστοιχούν;



Διαβάστε περισσότερα παρακάτω:


Η λάρνακα λειψανοθήκη των Τριών Μάγων.

Καθεδρικός Ναός της Κολωνίας (Γερμανία).


Η λάρνακα των Τριών Μάγων (γερμανικά Dreikönigsschrein) είναι μία λειψανοθήκη που λέγεται ότι περιέχει τα οστά των Τριών Μάγων. 

Η λάρνακα είναι μία επίχρυση και ωραία διακοσμημένη τριπλή σαρκοφάγος που βρίσκεται τοποθετημένη πάνω στο αλτάριο (την αγία τράπεζα των Καθολικών) του Καθεδρικού Ναού της Κολωνίας. 

Η λειψανοθήκη, θεωρείται ως έργο τέχνης, η κορύφωση της λεγόμενης τέχνης Μοζάν και είναι η μεγαλύτερη λειψανοθήκη στον δυτικό κόσμο.


Η αρχαιότερη απεικόνιση των Τριών Μάγων και της προσκύνησής τους.

Μέσα 3ου αιώνα.
Κατακόμβη της Αγίας Πρίσκιλλα στη Ρώμη,
ένα από τα αρχαιότερα χριστιανικά κοιμητήρια.

Σύμφωνα με τη δυτική παράδοση,
τα λείψανα των Τριών Μάγων βρίσκονταν αρχικά στην Κωνσταντινούπολη, αλλά τα έφερε στο Μιλάνο το 344 ο αρχιεπίσκοπος Μιλάνου Ευστόργιος Α'. Τα λείψανα τού τα είχε εμπιστευθεί ο αυτοκράτορας Κώνστας Α'. 

Το 1164 δωρήθηκαν στον Αρχιεπίσκοπο Κολωνίας από τον αυτοκράτορα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας Φρειδερίκο Α΄ Βαρβαρόσσα που τα είχε ιδιοποιηθεί. Έκτοτε ένα σταθερό ανά τους αιώνες και μεγάλο ρεύμα προσκυνητών τα επισκέπτεται κάθε μέρα.

Η κεντρική σκηνή με την παράσταση της Προσκύνησης των Τριών Μάγων.

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι και η διακόσμηση με δύο καμεό περιμετρικά της Θεοτόκου.

Αριστερά, καμεό του 2ου αι. π. Χ.
με τον Μέγα Αλέξανδρο και δεξιά καμεό του πρώτου μισού του 1ου αι. με την Αθηνά Πρόμαχο.




Καμεό με τον Μέγα Αλέξανδρο.

Η λάρνακα σχεδιάστηκε εν μέρει από τον διάσημο Βέλγο μεσαιωνικό καλλιτέχνη και κοσμηματοποιό Νικόλαο του Βερντέν (Nicolas de Verdun), ενώ η διακόσμηση της λάρνακας ολοκληρώθηκε το 1225.

Το 1248, ξεκίνησε η κατασκευή του παρόντος Καθεδρικού Ναού της Κολωνίας
για να στεγάσει αυτά τα σημαντικά κειμήλια (πήρε 632 χρόνια για να ολοκληρωθεί), ενώ ο αυτοκράτορας της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας Όθωνας Δ΄, γύρω στο 1199, δώρησε τρία χρυσά και διακοσμημένα με πολύτιμες πέτρες στεφάνια για τις κάρες των Τριών Μάγων.

Στις 20 Ιουλίου του 1864, η λάρνακα ανοίχτηκε, και ανακαλύφθηκαν τρεις σχεδόν πλήρεις σκελετοί, υφάσματα του 2ου-3ου αιώνα και νομίσματα του 12ου αιώνα.

Το 2004, η σειρά επιμορφωτικών εκπομπών τηλεόρασης "Mummy Detective" του Learning Channel
έκανε μία εκπομπή για τους Τρεις Μάγους και ανάμεσα σε άλλα ζήτησε από τις εκκλησιαστικές αρχές του Καθεδρικού Ναού της Κολωνίας να εξετάσουν οι ειδικοί της εκπομπής τα λείψανα των Τριών Μάγων, αλλά αυτοί αρνήθηκαν.


Η μοναδική φωτογραφία που υπάρχει, με ορατές τις κάρες των Τριών Μάγων.

Όμως από τη μοναδική φωτογραφία που υπάρχει με τις κάρες των Τριών Μάγων, ο ειδικός της εκπομπής, Bob Brier, έκανε μία μεγάλη μεγέθυνση και εξέτασε τις κρανιακές ραφές τους.

Το βρεφικό κρανίο αποτελείται από οστά τα οποία δεν έχουν ακόμη ενωθεί μεταξύ τους,
αλλά συγκρατούνται από εύκαμπτους συνδέσμους οι οποίοι ονομάζονται κρανιακές ραφές.

Επειδή στα αρχικά στάδια της ζωής ο εγκέφαλος έχει ιδιαίτερα έντονη ανάπτυξη,
τα οστά, ενδίδοντας στην πίεση του αναπτυσσόμενου εγκεφάλου απομακρύνονται το ένα από το άλλο επιτρέποντας έτσι την ομαλή ανάπτυξη του εγκεφάλου και του κρανίου.

Όταν σταματήσει η ανάπτυξη του εγκεφάλου,
οι κρανιακές ραφές χάνουν τη λειτουργική τους σημασία και δεν έχουν πλέον λόγο υπάρξης, οπότε κλείνουν και τα οστά συνενώνονται μεταξύ τους.

Έτσι οι κρανιακές ραφές σε ένα νέο άνθρωπο είναι ακόμα ανοιχτές, σε έναν γέροντα τελείως κλειστές, ενώ σε έναν μεσήλικα κάποιες είναι ανοιχτές και κάποιες κλειστές. Αυτό ακριβώς βρήκε και ο Bob Brier και ταύτισε τα κρανία των Τριών Μάγων, όπως μπορείτε και δείτε στο εκτενές απόσπασμα της εκπομπής αυτής στο βίντεο που ακολουθεί. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος ο Bob Brier είναι πλήρως πεπεισμένος πως πράγματι τα κρανία αυτά είναι των Τριών Μάγων.



Σύμφωνα με τις κρανιακές ραφές τους και από αριστερά προς τα δεξιά έχουμε έναν γέροντα, έναν μεσήλικα και έναν νέο.




Αλλά και πάλι, πώς έμειναν οι κρανιακές ραφές στάσιμες; Δεν έκλεισαν καθώς μεγάλωναν οι Τρεις Μάγοι, που σύμφωνα με την παράδοση, πέθαναν σε μεγάλη ηλικία;



Διαβάστε περισσότερα... »

Το ομόπλευρον τρέξιμον των αρχαίων Ελλήνων




Ἄν παρατηρῆ κανεῖς προσεκτικὰ τοὺς ἀρχαιοελληνικοὺς ἀμφορεῖς διαφόρων περιόδων, που παριστάνουν ἀθλητὲς που τρέχουν, θὰ διαπιστώση μία ἄγνωστη, σὲ πολλούς, λεπτομέρεια. Ἡ λεπτομέρεια αὐτὴ ἀφορᾶ στὴν τεχνικὴ τοῦ τρεξίματος τῶν ἀρχαίων. 

Ὁ ἕνας τρόπος εἶναι μὲ τὴν συνηθισμένη τεχνικὴ που χρησιμοποιοῦν ὅλοι οἱ ἀθλητὲς, ἀλλὰ καὶ ὅλοι οἱ ἄνθρωποι στὸν κόσμο.
Τὰ χέρια καὶ τὰ πόδια ὀρθώνονται ἐναλλάξ γιὰ τὴν ὤθηση τοῦ ἀνθρώπου, σύμφωνα μὲ τὴν φυσιολογικὴ κίνηση που ὁ ἄνθρωπος ἐκτελεῖ καὶ κατὰ τὸ βάδισμα, ὅπως φαίνεται στὴν παρακάτω φωτογραφία.

Ὁ ἄλλος τρόπος εἶναι τὸ ὁμόπλευρο τρέξιμο. Ἡ τεχνικὴ εἶναι ἀριστερὸ πόδι-ἀριστερὸ χέρι, δεξὶ πόδι-δεξὶ χέρι, ὅπως φαίνεται στὶς ἑπόμενες φωτογραφίες.

Ἡ ἐκτέλεσις τοῦ ὁμοπλεύρου τρεξίματος ἀπαιτεῖ τὸν συντονισμὸ τῶν δύο ἐγκεφαλικῶν ἡμισφαιρίων καὶ εἶναι οὐσιαστικά μιὰ σειρὰ ἁλμάτων μὲ Μερικὴ Φυσικὴ Ἀντιβαρύτητα. 



Μπορεῖ κανεῖς μὲ μία πρόχειρη διαδικτυακὴ ἀναζήτηση εἰκόνων νὰ βρῆ πλῆθος φωτογραφιῶν ἀγγείων, ὅπου ἀναπαρίστανται δρομεῖς, ὁπλίτες δρομεῖς, ἀλλὰ καὶ ἡρωϊκὰ καὶ μυθολογικὰ πρόσωπα, νὰ τρέχουν κατὰ τὸν προπεριγραφέντα τρόπο.

Οἱ ἀρχαίοι καλλιτέχνες δὲν ζωγράφιζαν καὶ δὲν ἔπλαθαν ἀγάλματα κατὰ τυχαῖο τρόπο. Ἡ παραμικρὴ λεπτομέρεια εἶχε σημασία. Ἡ στάσις τοῦ σώματος, ἡ ἔνδυση, οἱ μαίανδροι καὶ λοιπὰ σχήματα ἔφεραν πληροφορίες. Ἦταν θρησκευτικοί, συμπαντικοί, ἐπιστημονικοί, ἀποκρυφιστικοί, ἀρχετυπικοὶ συμβολισμοί. Πολλὲς ἀπὸ τὶς μελανόμορφες καὶ ἐρυθρόμορφες ἀναπαραστάσεις ἦταν εἰκόνες που συμπύκνωναν πλῆθος πληροφοριῶν, ὅπως ἀκριβῶς καὶ οἱ ὀρθόδοξες ἀγιογραφίες. 

Σήμερα συνεχίζουν νὰ μᾶς μιλοῦν γιὰ τὸ παρελθὸν μας, χωρίς δυστυχῶς νὰ μποροῦμε νὰ ἀποκρυπτογραφήσουμε πλήρως καὶ μὲ βεβαιότητα τὴν σημασία τοῦ ρόδακα, τοῦ σταυροῦ, τοῦ γαμμάδιου καὶ ἄλλων στοιχείων. 


Ἴσως τὸ ὁμόπλευρο τρέξιμο νὰ συμβολίζει κάτι, μία εἰκαστικὴ ἀλληγορία. Φυσικὰ δὲν ἀποκλείεται νὰ ἰσχύει καὶ τὸ ἀντίθετο, δηλαδή, ὅτι δὲν εἶχε κάποιο ἰδιαίτερο ἀρχετυπικὸ συμβολισμό, ἀλλὰ ἦταν ἁπλῶς μία ἐφαρμοζόμενη τεχνικὴ.

 Ἄς λάβουμε ὑπ’ ὄψιν μας τὸ γεγονὸς τῆς ἀνεπάρκειας τῶν διασωθέντων ἀρχαίων πηγῶν, καθῶς καὶ τὸ ὅτι μᾶς εἶναι οὐσιαστικὰ ἄγνωστο τὸ ὁμόπλευρο τρέξιμο καὶ τὸ ἀντίκτυπό του τόσο στὸ ἀνθρώπινο σῶμα, ὅσο καὶ στὸ πνεῦμα. 

Σπάρτακος Τανασίδης



Διαβάστε περισσότερα... »