«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

Το σιρόπι του βιασμού: νέο επικίνδυνο ναρκωτικό, με βιβλιογραφία - links


Επιμέλεια - έρευνα: Δρ Δημήτρης Περδετζόγλου
                                  Φαρμακοποιός


Νίκος Κατσαρός
π. πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Χημικών

Αρκούν μερικές σταγόνες στο ποτό ή το αναψυκτικό μιας νεαρής κοπέλας για να κάμψει τις αντιστάσεις της με απώλεια συνείδησης, χωρίς να μπορεί να αντιδράσει σε περίπτωση βιασμού της και στην συνέχεια το θύμα δεν θυμάται τίποτα και δεν μπορεί να βοηθήσει στην σύλληψη του δράστη. Συνελήφθη νεαρός στην Θεσσαλονίκη που είχε στην κατοχή του μικρή ποσότητα του ναρκωτικού αυτού σε υγρή μορφή.

Η δράση του συγκεκριμένου ναρκωτικού ξεκινά 10- 20 λεπτά μετά την χρήση του και διαρκεί έως και 4 ώρες ανάλογα με την δόση ,ενώ σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να αποδειχθεί ακόμη πιο επικίνδυνο ,αφού μπορεί να επιφέρει ακόμα και θάνατο όπως συνέβη σε αρκετές περιπτώσεις πρόσφατα σε Σουηδία και Αγγλία. όπου κορίτσια ήπιαν εν αγνοία τους ποτό με την εν λόγω ουσία.

Το σιρόπι του βιασμού περιέχει την ουσία γ-υδροξυ-βουτυρικό οξύ (γ-Hydroxy-Butyric acid, GHB)

Το GHB προκαλεί πονοκεφάλους, έντονη ζαλάδα,υπνηλία,τάση προς έμετο,σύγχυση,μείωση καρδιακών παλμών και αναπνοής προσωρινά απώλεια συνείδησης και μνήμης. Σε συστηματική χρήση προκαλεί βλάβες στο συκώτι,τα νεφρά και το κεντρικό νευρικό σύστημα. Δεν προκαλεί εξάρτηση είναι όμως εθιστική και παρασύρει τον χρήστη να το καταναλώνει με άλλα ναρκωτικά ή και τον παρασύρει να χρησιμοποιήσει πιο σκληρά ναρκωτικά. 

Το GHB αποβάλλεται γρήγορα από τον οργανισμό για τον λόγο αυτό είναι δύσκολο να διαγνωσθεί η χρήσης της με αναλύσεις αίματος. 

Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός οτι πρόκειται για πολύ φτηνό ναρκωτικό αφού 1 γραμμάριο κοστίζει λιγότερο από δέκα ευρώ . 

Κυκλοφορεί σε υγρή μορφή, αλλά και σε σκόνη.Το πλέον ανησυχητικό στην περίπτωση αυτή είναι οτι διακινούνται κυρίως μέσω διαδικτύου οπου είναι δύσκολος ο εντοπισμός τους.

Παράλληλα το GHB στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ επικίνδυνη όχι από την ουσία GHB αυτή καθεαυτή αλλά απο τις προσμίξεις που το συνοδεύουν την παραγωγή του.

Στα παράνομα εργαστήρια όπου παράγεται ούτε οι κατάλληλες συσκευές χρησιμοποιούνται ούτε εξειδικευμένο προσωπικό χρησιμοποιείται. Έτσι πρώτες ύλες περιέχουν επικίνδυνες προσμίξεις και το τελικό προϊόν δεν καθαρίζεται χημικά.

Στην διάρκεια της ερευνητικής μου σταδιοδρομίας, ασχολήθηκα με μία συγγενή χημική ουσία του GHB, το β-υδροξυ-βουτυρικό οξύ (β-Hydroxy –Butyric acid, BHB) και γνωρίζω τις συνθήκες παραγωγής του.
Συνιστώ στις νεαρά κορίτσια όταν πηγαίνουν για διασκέδαση, να μην αφήνουν ποτέ το ποτήρι από τα χέρια τους, ούτε και να δεχθούν να προστεθεί οτιδήποτε στο ποτό τους.

Η κοκαΐνη των φτωχών που ονομάζεται έτσι, αφού μία δόση, κοστίζει περίπου δύο ευρώ, είναι παραλλαγή της κρυσταλλικής μεθαμφεταμίνης (crystal meth), ένα συνθετικό ναρκωτικό που αναμιγνύεται με υγρά μπαταρίας,λάδια μηχανών ή σαμπουάν.

Το ναρκωτικό αυτό, φέρνει τον χρήστη σε κατάσταση μη ελεγχόμενης επιθετικότητας και σε μεγάλες δόσεις μπορεί να προκαλέσει και θάνατο. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Quardian, χρησιμοποιείται το ναρκωτικό αυτό ευρέως στην Ελλάδα, μεταξύ των αστέγων και των οικονομικά δυσπραγούντων.

Το ναρκωτικό αυτό προκαλεί παραισθήσεις,πονοκεφάλους,ζαλάδες και βλάβες στον εγκέφαλο και το κεντρικό νευρικό σύστημα.Είναι και αυτό όπως και άλλα ναρκωτικά της κατηγορίας αυτής ο προθάλαμος για άλλα σκληρότερα ναρκωτικά. Το ναρκωτικό αυτό διακινείται και μέσω διαδικτύου αλλα είναι πιθανόν να παρασκευάζεται στην Ελλάδα ή και γειτονικές χώρες.

Ως πρώτη ύλη χρησιμοποιείται η αμφεταμίνη και στην συνέχεια η παρασκευή της είναι σχετικά εύκολα για εξειδικευμένο επιστήμονα. 

Επειδή η ουσία αυτή παρασκευάζεται σε παράνομα μη εξειδικευμένα εργαστήρια και μη εξειδικευμένα άτομα οι προσμίξεις που το συνοδεύουν το καθιστούν εξαιρετικά επικίνδυνο. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουν οι χρήστες, αλλά και οι δυνάμεις ασφάλειας της χώρας.

πηγή




Ποιο είναι το νέο ναρκωτικό που λέγεται το σιρόπι του βιασμού και έχει κάνει την εμφάνιση του στην Ελλάδα; 

Tι προκαλεί το σιρόπι του βιασμού; Τον φόβο και τον τρόμο έχουν προκαλέσει ναρκωτικά νέας γενιάς όπως το ναρκωτικό Shisha, που κάνουν την εμφάνισή του στην Ελλάδα και στοχεύουν και σε γυναίκες. Πρόκειται για το σιρόπι του βιασμού, το οποίο μειώνει πολύ τις αντιστάσεις και προκαλεί απώλεια μνήμης με αποτέλεσμα να κάνει τον βιασμό ευκολότερο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για εξελιγμένες ουσίες σε υγρή μορφή οι οποίες προκαλούν απώλεια μνήμης και μείωση των αντιστάσεων. 

Το σιρόπι του βιασμού είναι άχρωμο, άοσμο και άγευστο και δυστυχώς όχι μόνο διευκολύνει τον βιασμό, αλλά βοηθάει και τους θύτες να γλιτώσουν τη σύλληψη, καθώς είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστεί μέσω εργαστηριακών εξετάσεων, επειδή αποβάλλονται πολύ γρήγορα από τον οργανισμό. 

Μεταξύ άλλον περιλαμβάνει την ουσία GBL (Γάμα Βουτυρολακτόνη), μια ουσία που χρησιμοποιείται σε βαφές, εντομοκτόνα, πλαστικά και μελάνια.

«Είχα πάει με την παρέα μου σε ένα μπαρ στο κέντρο. Ήπιαμε δύο ποτά, Ξύπνησα γυμνή στο κρεβάτι»,
περιγράφει μια νεαρή, που έπεσε θύμα βιασμού στην Θεσσαλονίκη. Παρόλο που προσπαθούσε να θυμηθεί κάτι της ήταν αδύνατο.

Το σιρόπι του βιασμού εντοπίστηκε
σε μεγάλη ποσότητα σε σπίτι 27χρονου στην Θεσσαλονίκη. Για την ακρίβεια οι αρχές βρήκαν και κατάσχεσαν μια φιάλη με 1 κιλό και 735 γραμμάρια GBL, τρία δέματα ναρκωτικής ουσίας «μιάου», ένα δέμα κρυσταλλική μεθαμφεταμίνη και άλλα.

Το σιρόπι του βιασμού, 
είναι δύσκολο να εντοπιστεί στο ποτό, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην κατανάλωση αλκοόλ.

Δείτε ποια είναι τα νέα φτηνά ναρκωτικά που σαρώνουν Ελλάδα και Ευρώπη.

πηγή

- Πρόκειται για συνθετικό ναρκωτικό νέας γενιάς


- Το "σιρόπι του βιασμού" μπαίνει στο ποτό ανυψοπίαστων γυναικών


- Είναι άχρωμο, άοσμο και άρα αόρατο


- Μπορεί να προκαλέσει ακόμη και θάνατο


- Στη Θεσσαλονίκη εντοπίστηκε εργαστήριο με τη νέα ναρκωτικη ουσία


- Τι λέει στο Newsit η επιστημονική υπεύθυνη του ΕΚΤΕΠΝΣυναγερμό σήμανε η είδηση οτι το "σιρόπι του βιασμού" ήρθε πια και στη χώρα μας καθώς εντοπίστηκε εργαστήριο στο σπίτι ενός 27χρονου στη Θεσσαλονίκη ο οποίος συνελήφθη στις 29/6/2013.


Η παρασθησιόγονα ουσία που έχει σαν βάση την ουσία GHB μειώνει τις αντιστάσεις του ατόμου που το λαμβάνει με αποτέλεσμα τα θύματα να είναι ευάλωτα στον βιασμό.



ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ "ΣΙΡΟΠΙ ΤΟΥ ΒΙΑΣΜΟΥ"
Το "σιρόπι του βιασμού" ανήκει στα ναρκωτικά νέας γενιάς που ειναι πολύ επικινδυνα, όπως το sisha το οποίο περιέχει κρυσταλλική μεθαμφεταμίνη και ειναι γνωστό ως "η κόκα των φτωχών".

Εχει σαν βάση την ουσία GHB και αναμιγνύεται και με άλλες συνθετικές ουσίες. Το ναρκωτικό αυτο είναι άχρωμο, άοσμο και άρα αόρατο οταν πέσει στο ποτό. Είναι συνεπώς μη ανιχνεύσιμο από τις ανυποψίαστες γυναίκες που μπορούν να πέσουν θύματα βιασμού.

Οπως δήλωσε στο Newsit η Μανίνα Τερζίδου,
Επιστημονική Υπεύθυνη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά, αυτό το ναρκωτικό βρέθηκε και στην Ελλάδα και έχει ήδη μπει στον πίνακα των ελεγχομένων ουσιών ως παράνομη ουσία. Επειδή στην Ευρώπη έχουμε γύρω στα 280 νέα συνθετικά ναρκωτικά δεν ειναι δυνατόν ξεχωρίζουμε πάντοτε το ένα από το άλλο.

Θα πρέπει στην πρόληψη, να έχουμε μια κοινή στάση σε όλες αυτές τις ουσίες.
Είναι όλες επικίνδυνες, προκαλούν όλες άρση αναστολών. Δημιουργούν καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν τα άτομα σε συμπεριφορές που θα τις μετανοιώσουν μετά. Γι΄αυτό δε θα πρέπει να στεκόμαστε σε μια, σε δύο η σε τρεις ουσίες αλλά γενικά στα νέα συνθετικά ναρκωτικά.

ΤΟ "ΣΙΡΟΠΙ ΤΟΥ ΒΙΑΣΜΟΥ",
 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΘΑΝΑΤΟ
Τα συνθετικά ναρκωτικά νέας γενιάς είναι πολύ επικίνδυνα επισημαίνει η κυρία Τερζίδου καθώς "κανείς δεν ξέρει οταν παίρνει κάποια από αυτές τις ουσίες τι προσμίξεις έχει και ποσο επικίνδυνη μπορεί να είναι. Εχει και μακρυπόθεσμα και βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα. Τα συνθετικά ναρκωτικά μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση η οποία μπορεί να επιφέρει και το θάνατο".

Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ 
"Κάθε άτομο, κάθε γυναίκα, κάθε πολίτης πρέπει να προσέχει που καταναλώνει αλκοόλ. Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο να καταλαβαίνουμε εάν πρόκειται για χωρο που διακινούνται τέτοιες ουσίες", είπε τέλος η κυρία Τερζίδου.

Δεν είναι τυχαίο οτι η υπηρεσία του ΟΗΕ για την καταπολέμηση των ναρκωτικών και της εγκληματικότητας (ONUDC) εξέφρασε πριν λίγο καιρό την ανησυχία της για την αύξηση των "νέων ψυχοδραστικών ουσιών" κατά σχεδόν 50% σε δυόμισι χρόνια, ενώ η παγκόσμια κατανάλωση των παραδοσιακών ναρκωτικών ουσιών παρουσιάζει σταθεροποιητική τάση.

πηγή (προσαρμογή)


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΕΔΩ:
Διαβάστε περισσότερα... »

Τα Ελληνικά Μουσεία


Ο παρακάτω κατάλογος, έχει ένα εξαίσιο θέμα.
Πρόκειται για μια ηλεκτρονική ”έκδοση” του Ιδρύματος Ι. ΛΑΤΣΗ, που αναφέρεται με κάθε λεπτομέρεια, στον πλούτο των εθνικών μας μουσείων.

Κάνοντας κλικ, πάνω στη πρώτη σελίδα, ξεφυλλίζεται τα περιεχόμενά του, τα οποία μπορείτε αφού μελετήσετε , να εκτυπώσετε συνάμα!

Είναι εξαιρετική εργασία
που αξίζει όλοι να δούμε με κάθε λεπτομέρεια !

Θαυμάσια εργασία,
κατάλληλη για μαθητές , φοιτητές, επιστήμονες και γενικά για κάθε Έλληνα, που ενδιαφέρεται να μάθει για τα έργα των προγόνων του!

Το Μουσείο Ακροπόλεως
E-Book GR

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
E-Book GR

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας
E-Book GR

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας
E-Book GR

Ο Μαραθών και το Αρχαιολογικό Μουσείο
E-Book GR

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
E-Book GR

Δήλος
E-Book GR

Το Αρχαιο λογικό Μουσείο Πειραιώς
E-Book GR

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών
E-Book GR

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
E-Book GR


πηγή (προσαρμογή)
Διαβάστε περισσότερα... »

Ποιές είναι οι 200 τουρκικές λέξεις, που χρησιμοποιούμε καθημερινά




Καθημερινά χρησιμοποιούμε πολλές δεκάδες λέξεις οι οποίες είναι Τουρκικές και έχουν παρεισφρύσει στη γλώσσα μας χωρίς να μην γνωρίζουμε την προέλευση τους και την αντίστοιχη Ελληνική έννοια.

Βέβαια μπορούμε να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τουρκικά σήριαλ που παίζονται καθημερινά από τα κανάλια μας, και με τον καιρό να κάνουμε περισσότερες αυτές τις λέξεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά στην ζωή μας.


Σε αλφαβητική σειρά, μερικές από τις τουρκικές λέξεις που χρησιμοποιούμε συχνότερα:

ΑΛΑΝΙ (αλήτης),

ΑΛΑΝΑ (ανοιχτός χώρος),

ΑΓΑΣ (δεσποτικός-αυταρχικός),

ΑΓΙΑΖΙ (πρωινό ή νυχτερινό κρύο), ΓΙΑΟΥΡΤΙ (πηγμένο γάλα),

ΤΣΕΠΗ (θυλάκιο),

ΤΑΒΑΝΙ (οροφή),

ΤΖΑΚΙ (παραγώνι),

ΚΑΪΚΙ (βάρκα),

ΜΕΛΤΕΜΙ (άνεμος ετησίας),

ΜΑΝΑΒΗΣ (οπωροπώλης),

ΜΠΑΚΑΛΗΣ (παντοπώλης),

ΓΛΕΝΤΙ (διασκέδαση),

ΚΑΒΓΑΣ (φιλονικία)

ΚΕΦΙ (ευδιαθεσία),

ΧΑΤΙΡΙ (χάρη),

ΝΤΕΡΤΙ (καημός),

ΝΤΑΒΑΝΤΟΥΡΙ (σύγχυση),

ΤΣΙΜΠΟΥΚΙ (καπνοσύριγγα),

ΧΑΣΑΠΙΚΟ (κρεοπωλείο),

ΝΤΟΥΛΑΠΙ (ιματιοθήκη),

ΔΕΡΒΕΝΙ (κλεισούρα),

ΜΠΑΪΡΑΚΙ (σημαία),

ΤΣΟΜΠΑΝΗΣ (βοσκός-ποιμένας),

ΓΙΛΕΚΟ (περιθωράκιον),

ΧΑΜΠΑΡΙΑ (αγγελία-νέα),

ΓΙΑΠΙ (οικοδομή),

ΓΙΑΚΑΣ (περιλαίμιο),

ΓΙΑΡΜΑΣ (ροδάκινο),

ΓΙΝΑΤΙ (πείσμα),

ΓΙΟΥΡΟΥΣΙ (επίθεση),

ΓΚΕΜΙ (χαλινάρι),

ΓΟΥΡΙ (τύχη),

ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ (κακότυχος),

ΓΚΑΪΝΤΑ (άσκαυλος),

ΕΡΓΕΝΗΣ (άγαμος),

ΖΑΜΑΝΙΑ (μεγάλο χρονικό διάστημα),

ΖΑΡΖΑΒΑΤΙΚΑ (λαχανικά),

ΖΟΡΙ (δυσκολία),

ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ (υάκινθος),

ΚΑΒΟΥΚΙ (καύκαλο),

ΚΑΒΟΥΡΔΙΖΩ (φρυγανίζω-ξεροψήνω),

ΚΑΖΑΝΙ (λέβητας),

ΚΑΣΜΑΣ (αξίνα-σκαπάνη),

ΚΑΛΕΜΙ (γραφίδα),

ΚΑΛΟΥΠΙ (μήτρα-πρότυπο),

ΚΑΛΠΙΚΟΣ (κίβδηλος),

ΚΑΠΑΚΙ (σκέπασμα- κάλυμμα),

ΚΑΡΑΟΥΛΙ (φρουρά-σκοπιά),

ΚΑΡΠΟΥΖΙ (υδροπέπων),

ΚΟΥΒΑΣ (κάδος-αγγείο),

ΝΤΙΠ ΓΙΑ ΝΤΙΠ (ολωσδιόλου),

ΚΑΤΣΙΚΑ (ερίφι-γίδα),

ΚΕΛΕΠΟΥΡΙ (ανέλπιστο εύρημα),

ΚΙΜΑΣ (ψιλοκομμένο κρέας),

ΚΙΟΣΚΙ (περίπτερο),

ΚΟΛΑΪ (ευκολία-άνεση),

ΚΟΛΑΟΥΖΟΣ (οδηγός),

ΚΟΠΙΤΣΑ (πόρπη),

ΚΟΤΖΑΜ (τεράστιος-πελώριος),

ΚΟΤΣΑΝΙ (μίσχος),

ΚΑΦΑΣΙ (κιβώτιο),

ΚΟΤΣΙ (αστράγαλος),

ΚΟΥΒΑΡΝΤΑΣ (γενναιόδωρος-ανοιχτοχέρης),

ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ (δοχείο χρημάτων),

ΚΟΥΣΟΥΡΙ (ελάττωμα-μειονέκτημα),

ΚΟΥΤΟΥΡΟΥ (ασύνετα-απερίσκεπτα),

ΛΑΓΟΥΜΙ (υπόνομος-οχετός),

ΛΑΠΑΣ (χυλός),

ΛΕΒΕΝΤΗΣ (ανδρείος-ευσταλής),

ΛΕΚΕΣ (κηλίδα),

ΛΕΛΕΚΙ (πελαργός),

ΛΟΥΚΙ (υδροσωλήνας),

ΜΑΓΙΑ (προζύμη-ζυθοζύμη),

ΜΑΓΚΑΛΙ (πύραυνο),

ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ (έρημος),

ΜΑΪΝΤΑΝΟΣ (πετροσέλινο-μακεδονίσι),

ΜΑΝΤΖΟΥΝΙ (φάρμακο),

ΜΑΟΥΝΑ (φορτηγίδα),

ΜΑΡΑΖΙ (φθίση),

ΜΑΡΑΦΕΤΙ (μικρό εργαλείο),

ΜΑΣΟΥΡΙ (μικρό ξύλο),

ΜΑΧΑΛΑΣ (συνοικία),

ΜΕΖΕΣ (ορεκτικά),

ΜΕΝΤΕΣΕΣ (στρόφιγγα),

ΜΕΝΕΞΕΣ (εύοσμο λουλούδι),

ΜΕΡΑΚΙ (πόθος),

ΜΕΡΕΜΕΤΙ (επισκευή-επιδιόρθωση),

ΜΟΥΣΑΜΑΣ (κερωμένο-αδιάβροχο ύφασμα),

ΜΟΥΣΑΦΙΡΗΣ(φιλοξενούμενος-επισκέπτης),

ΜΠΑΓΙΑΤΙΚΟ (μη νωπό),

ΜΠΑΓΛΑΡΩΝΩ (δένω-φυλακίζω),

ΜΠΑΛΤΑΣ (πελέκι),

ΜΠΑΜΙΑ (ιβίσκος ο εδώδιμος),

ΜΠΑΜΠΑΣ (πατέρας),

ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ (ο πολύ γέρος),

ΜΠΑΞΕΣ (περιβόλι-κήπος),

ΜΠΑΡΟΥΤΙ (πυρίτιδα),

ΜΠΑΤΖΑΚΙ (κνήμη-σκέλη),

ΜΠΑΤΖΑΝΑΚΗΣ (σύγαμπρος-συννυφάδα),

ΜΠΑΤΙΡΙΣΑ(πτωχεύω-χρεοκοπώ),

ΜΠΑΧΑΡΙΚΟ (αρωματικό άρτυμα),

ΜΠΕΚΡΗΣ (μέθυσος),

ΜΠΕΛΑΣ
(ενόχληση),

ΠΟΥΣΤΗΣ-ΜΠΙΝΕΣ (κίναιδος-ασελγής),

ΜΠΟΓΙΑ (βαφή-χρώμα),

ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ (ελαιοχρωματιστής)

ΜΠΟΪ (ανάστημα-ύψος),

ΜΠΟΛΙΚΟΣ (άφθονος),

ΜΠΟΣΤΑΝΙ (λαχανόκηπος),

ΜΠΟΣΙΚΟΣ (χαλαρός),

ΜΠΟΥΖΙ (πάγος-ψύχρα),

ΜΠΟΥΛΟΥΚΙ (στίφος-άτακτο πλήθος),

ΜΠΟΥΛΟΥΚΟΣ (καλοθρεμμένος-παχουλός),

ΜΠΟΥΝΤΑΛΑΣ (κουτός-ανόητος),

ΜΠΟΥΝΤΡΟΥΜΙ (φυλακή),

ΜΠΟΥΡΙ (καπνοσωλήνας),

ΜΠΟΡΑ (καταιγίδα)

ΜΠΟΥΤΙ (μηρός),

ΜΠΟΥΧΤΙΣΜΑ (κορεσμός),

ΝΑΖΙ (κάμωμα-φιλαρέσκεια),

ΝΤΑΜΑΡΙ (φλέβα-λατομείο),

ΝΤΑΜΠΛΑΣ (αποπληξία),

ΝΤΑΝΤΑ (παραμάνα-τροφός),

ΝΤΑΡΑΒΕΡΙ (συναλλαγή-αγοραπωλησία),

ΝΤΕΛΑΛΗΣ (διαλαλητής),

ΝΤΕΛΗΣ (παράφρονας),

ΝΤΙΒΑΝΙ (κρεβάτι),

ΝΤΟΥΒΑΡΙ (τοίχος),

ΝΤΟΥΜΑΝΙ (καταχνιά-καπνός),

ΝΤΟΥΝΙΑΣ (κόσμος-ανθρωπότητα),

ΠΑΖΑΡΙ (αγορά-διαπραγμάτευση),

ΠΑΝΤΖΑΡΙ (κοκκινογούλι-τεύτλο),

ΠΑΤΖΟΥΡΙ (παραθυρόφυλλο),

ΠΑΠΟΥΤΣΙ (υπόδημα),

ΠΕΡΒΑΖΙ (πλαίσιο θυρών),

ΠΙΛΑΦΙ (ρύζι),

ΡΑΧΑΤΙ (ησυχία)

ΣΑΚΑΤΗΣ (ανάπηρος),

ΣΑΜΑΤΑΣ (θόρυβος),

ΣΕΝΤΟΥΚΙ (κιβώτιο),

ΣΕΡΤΙΚΟ (τσουχτερό, βαρύ),

ΣΙΝΑΦΙ (συντεχνία, κοινωνική τάξη),

ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ(πίδακας),

ΣΙΡΟΠΙ (πυκνόρρευστο διάλυμα ζάχαρης),

ΣΑΪΝΙ (ευφυής),

ΣΟΥΓΙΑΣ (μαχαιράκι),

ΡΟΥΣΦΕΤΙ (χαριστική εξυπηρέτηση),

ΣΟΒΑΣ (ασβεστοκονίαμα),

ΣΟΪ (καταγωγή-γένος),

ΣΟΚΑΚΙ (δρόμος),

ΣΟΜΠΑ (θερμάστρα),

ΣΟΥΛΟΥΠΙ (μορφή-σχήμα),

ΤΑΜΠΛΑΣ (αποπληξία-συγκοπή),

ΤΑΠΙ (χωρίς χρήματα),

ΤΑΡΑΜΑΣ (αυγοτάραχο),

ΤΑΣΑΚΙ (σταχτοδοχείο),

ΤΑΧΙΝΙ (αλεσμένο σουσάμι),

ΤΑΨΙ (μαγειρικό σκεύος),

ΤΕΚΕΣ (καταγώγιο),

ΤΕΝΕΚΕΣ (δοχείο),

TΕΜΠΕΛΗΣ (οκνηρός-ακαμάτης),

ΤΕΡΤΙΠΙ (τέχνασμα-απάτη),

ΤΕΦΑΡΙΚΙ (εκλεκτό-αριστούργημα),

ΤΕΦΤΕΡΙ(κατάστιχο),

ΤΖΑΜΙ (υαλοπίνακας-γυαλί),

ΤΣΑΜΠΑ (δωρεάν),

ΤΖΑΝΑΜΠΕΤΗΣ (κακότροπος-δύστροπος),

ΤΟΠΙ (σφαίρα),

ΤΟΥΛΟΥΜΙ (ασκός),

ΤΟΥΛΟΥΜΠΑ (αντλία),

ΤΟΥΜΠΕΚΙ (σιωπή),

ΤΡΑΜΠΑ (ανταλλαγή),

ΤΣΑΙΡΙ (λιβάδι-βοσκοτόπι),

ΤΣΑΚΑΛΙ (θώς),

ΤΣΑΚΙΡΗΣ (γαλανομάτης),

ΤΣΑΚΜΑΚΙ (αναπτήρας),

ΤΣΑΝΤΑ (δερμάτινη θήκη),

ΤΣΑΝΤΙΡΙ (σκηνή),

ΤΣΑΠΑΤΣΟΥΛΗΣ (ανοικοκύρευτος-άτσαλος),

ΤΣΑΡΚΑ (επιδρομή-περιπλάνηση),

ΤΣΑΝΤΙΖΩ (εξοργίζω-προσβάλω),

ΤΣΑΧΠΙΝΗΣ(κατεργάρης-πονηρός),

ΤΣΙΓΚΕΛΙ(αρπάγη-σιδερένιο άγκιστρο),

ΤΣΙΦΟΥΤΗΣ-ΤΣΙΓΚΟΥΝΗΣ (φιλάργυρος),

ΤΣΙΡΑΚΙ (ακόλουθος),

ΤΣΙΣΑ (ούρα),

ΤΣΙΦΤΗΣ (άψογος-ικανός),

ΤΣΟΥΒΑΛΙ (σακί),

ΤΣΟΥΛΟΥΦΙ (δέσμη μαλλιών),

ΤΖΟΓΛΑΝΙ (νέος)

ΤΣΟΠΑΝΗΣ (βοσκός)

ΦΑΡΑΣΙ (φτυάρι-σκουπιδολόγος),

ΦΑΡΣΙ (τέλεια-άπταιστα),

ΦΛΙΤΖΑΝΙ (κύπελλο),

ΦΥΝΤΑΝΙ(φυτώριο),

ΦΙΣΤΙΚΙ (πιστάκη),

ΦΥΤΙΛΙ (θρυαλλίδα),

ΦΟΥΚΑΡΑΣ (κακομοίρης-άθλιος),

ΦΟΥΝΤΟΥΚΙ (λεπτοκάρυο-λευτόκαρο),

ΦΡΑΝΤΖΟΛΑ (ψωμί),

XABOYZA(δεξαμενή νερού),

ΧΑΖΙ (ευχαρίστηση),

ΧΑΛΑΛΙΖΩ (συγχωρώ),

ΧΑΛΙ (άθλιο),

ΧΑΛΙ (τάπητας),

ΧΑΛΚΑΣ (κρίκος),

ΧΑΜΑΛΗΣ(αχθοφόρος),

ΧΑΝΙ (πανδοχείο),

ΧΑΠΙ (καταπότι),

ΧΑΡΑΜΙ (άδικα),

ΧΑΡΜΑΝΗΣ (χασισοπότης),

ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ (μικρό χρηματικό ποσό),

ΧΑΒΑΣ (μουσικός σκοπός)

ΧΑΦΙΕΣ(καταδότης),

ΧΟΥΖΟΥΡΕΜΑ (ανάπαυση),

ΧΟΥΙ (ιδιοτροπία),

ΧΟΥΝΕΡΙ (πάθημα-εξαπάτηση).

Διαβάστε περισσότερα... »

Οικολογικά απορρυπαντικά!



Ας δούμε μερικές «πράσινες» λύσεις καθαρισμού για το σπίτι. Τη στιγμή, που στο εμπόριο κυκλοφορούν χιλιάδες καθαριστικά ειδικά για λεκέδες, που δεν είχαμε καν φανταστεί ότι υπάρχουν, η ίδια η κουζίνα μας και συγκεκριμένα τα προϊόντα που κρύβονται στα ντουλάπια, μας προσφέρουν έξυπνες και οικολογικές λύσεις για να καθαρίσουμε σχεδόν... τα πάντα.

Κέτσαπ, αλουμινόχαρτο οδοντόκρεμα, ξίδι, αλάτι και ένα σωρό άλλα προϊόντα, που όλοι έχουμε σπίτι μας, μπορούν να είναι η καλύτερη οικολογική απάντηση στους επίμονους λεκέδες. Αυτά είναι λίγα μόνο από τα «πράσινα» καθαριστικά που έχουμε όλοι, αλλά ίσως δεν το ξέρουμε. Ποιο αρμόζει στον κάθε λεκέ;




Κέτσαπ για το φούρνο
- Εάν ένας επίμονος λεκές συνεχίσει να «καίγεται» μέσα στο φούρνο σας και δε θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα καθαριστικά του εμπορίου, η λύση είναι το κέτσαπ. Βάλτε τον φούρνο σας να ζεσταθεί σε χαμηλή θερμοκρασία, απλώστε λίγη κέτσαπ πάνω στο λεκέ, τρίψτε τον και αφήστε το για 5 λεπτά. Ξεπλύνετε και θα διαπιστώσετε ότι ο λεκές εξαφανίστηκε.

- Το κέτσαπ είναι ιδανικό και στην περίπτωση που θέλετε να επαναφέρετε τη λάμψη στις αποχρωματισμένες χάλκινες κατσαρόλες σας. Απλώστε μία λεπτή στρώση κέτσαπ, ξεβγάλετε και στεγνώστε.



Αλουμινόχαρτο για τα ασημικά σας
Όταν το ασήμι «αμαυρωθεί», ο αγώνας να το επαναφέρετε είναι άνισος. Σύμμαχός σας το αλουμινόχαρτο. Σε ένα λίτρο νερό, βάλτε μία κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα και ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο, μέχρι να πάρουν βράση.

Τοποθετήστε μέσα στην κατσαρόλα τα ασημικά σας για 10 δευτερόλεπτα (ίσως λίγο παραπάνω εάν είναι σε άσχημη κατάσταση) και μετά βγάλτε τα χρησιμοποιώντας λαβίδες. 

Το αλουμινόχαρτο μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε για να τρίψετε τρόφιμα που έχουνε μείνει στο τηγάνι. Προσοχή όμως όχι τα αντικολλητικά τηγάνια.




Φλούδες πορτοκαλιού για τα στίγματα του νερού
Την επόμενη φορά που θα καθαρίσετε να φάτε ένα πορτοκάλι, μην πετάξετε τις φλούδες. Οι φλούδες απομακρύνουν τις επίμονες κηλίδες του νερού και διαλύουν τα σημάδια που έχει αφήσει στο νεροχύτη.

Επίσης, με τις φλούδες μπορείτε να γυαλίσετε τα ξύλινα έπιπλα, καθώς το έλαιο της λευκής σάρκας της φλούδας λειτουργεί σαν ένα φυσικό βερνίκι και αφήνει μια ωραία λάμψη και μυρωδιά.

Δείτε ακόμη: Οι φλούδες των πορτοκαλιών...



Οδοντόκρεμα για τους βρώμικους τοίχους
Τοποθετήστε λίγη οδοντόκρεμα χωρίς gel, στους λεκέδες του τοίχου και τρίψτε το σημείο με ένα πανί ή μία βούρτσα. Στη συνέχεια ξεπλύνετε με νερό. Η οδοντόκρεμα ενεργεί επίσης ως φυσικό αποσμητικό, απομακρύνοντας την «ξινή» μυρωδιά.

Για το λόγο αυτό, είναι ιδανικό «καθαριστικό» για τα βρώμικα μπιμπερό, εξαλείφοντας λεκέδες και τη μυρωδιά του γάλατος.


Λεμόνι για το ψυγείο και τα λίπη
Αν το ψυγείο σας χρειάζεται καθάρισμα, βρέξτε ένα κομμάτι βαμβάκι ή ένα σφουγγάρι σε χυμό λεμονιού, αφήστε το στο ψυγείο για μερικές ώρες και αυτό θα εξουδετερώσει τις δυσάρεστες οσμές.

Το λεμόνι είναι ιδανικό για να διαλύει λίπη, να αρωματίζει, να απολυμαίνει και να λευκαίνει. Αν θέλουμε να απομακρύνουμε δυσάρεστες μυρωδιές, από το μαγείρεμα, βράζουμε σε λίγο νερό μερικές φέτες λεμονιού. Επιπλέον μπορούμε να γυαλίσουμε τις ανοξείδωτες βρύσες μας, τρίβοντάς με μια φέτα λεμόνι.

Δείτε ακόμη: Λεμόνι: πολλές και έξυπνες χρήσεις!

Λεμόνι και μικρές αλλά σημαντικές συμβουλές.


Αλκοόλ για τις περσίδες
Το αλκοόλ, ως πολύ καλό αντισηπτικό, είναι ιδανικό για πολλές χρήσεις. Μία από αυτές, ο καθαρισμός των περσίδων. Αν οι περσίδες σας είναι γεμάτες σκόνη και βρωμιές, δοκιμάστε να τυλίξετε ένα καθαρό πανί γύρω από μία σπάτουλα και στη συνέχεια βουτήξτε το σε αλκοόλ (μπορείτε να το κάνετε και με καθαρό οινόπνευμα). Έπειτα, σπρώξτε τη σπάτουλα ανάμεσα από τις περσίδες για πιο αποτελεσματικό… ξεσκόνισμα.

Το αλκοόλ είναι ιδανικό, επίσης, για να καθαρίζετε τα τζάμια το χειμώνα. Σε ένα λίτρο νερό, προσθέστε μισό φλιτζάνι οινόπνευμα, ψεκάστε και καθαρίστε με εφημερίδες για «αόρατα» τζάμια.



Αλάτι για τη σκουριά και τα λίπη
- Το αλάτι είναι ένα θαυματουργό (και πάμφθηνο) προϊόν. Μπορείτε να ρίξετε λίγο αλάτι σε ένα σφουγγάρι και να καθαρίσετε τα φλιτζάνια του καφέ ή τα κουζινικά σας σκεύη (είναι καλύτερο και από πλυντήριο πιάτων), ενώ εάν αφήσετε το σφουγγάρι της κουζίνας μέσα σε μία λεκάνη με ένα λίτρο νερό και 1/4 του φλιτζανιού αλάτι, για μία νύχτα, θα παρατείνετε κατά πολύ τη ...ζωή του.

- Αν το τηγάνι σας σκουριάσει, μπορείτε επίσης μετά το πλύσιμο να το βάλετε σε μία λεκάνη, η οποία περιέχει 1/4 φλιτζάνι του τσαγιού αλάτι και ζεστό νερό. Τρίψτε το με μια σκληρή συρμάτινη βούρτσα, σκουπίστε και εφαρμόστε ένα ελαφρύ στρώμα από φυτικό έλαιο, πριν από τη χρήση ή την αποθήκευσή του. Προσοχή το τηγάνι βέβαια να μην είναι αντικολλητικό. Καλό θα ήταν να ρωτήσετε τον κατασκευαστή πριν το κάνετε.

- Ακόμη μπορεί να απομακρύνει τα λίπη από το φούρνο. Όσο είναι ακόμα ζεστός, καλύπτουμε τα λίπη, με αλάτι. Μόλις, κρυώσει ο φούρνος, απομακρύνουμε το αλάτι, το οποίο έχει απορροφήσει τα λίπη.



Βραστό νερό για τα λίπη
Το καθαρό βραστό νερό είναι η καλύτερη και φυσικότερη επιλογή για να διώξετε τα κολλημένα λίπη από τα σκεύη σας. Βουτήξτε ένα πανί σε βραστό νερό και τρίψτε την περιοχή όπου υπάρχει το λίπος, στις εστίες της κουζίνας σας, στο φούρνο μικροκυμάτων κλπ. Εάν ωστόσο, οι λεκέδες είναι επίμονοι, χρησιμοποιήστε λίγη μαγειρική σόδα και τρίψτε με δύναμη.

Σχόλιο τροφής: εάν σας καεί το φαγητό, βάλτε νερό στο σκεύος και όταν βράσει ρίξτε μέσα λίγη σόδα. Κλείστε την θέρμανση, αφήστε να κρυώσει το νερό και πλύντε κανονικά. Τα καμένα λίπη, θα φύγουν πολύ εύκολα!!


Μαγειρική σόδα για τις μυρωδιές
- Μυρωδιές από σκόρδο, κρεμμύδι ή κάτι που ξεχάσατε (και χάλασε φυσικά) κάπου στο πίσω μέρος του ψυγείου, έχουν βρει τον εχθρό τους. Στην περίπτωση που έχετε καθαρίσει σκόρδο και τα χέρια σας μυρίζουν, τρίψτε τα με μαγειρική σόδα αντί για σαπούνι.

- Επιπλέον, ενισχύστε τη δράση του υγρού των πιάτων σας, προσθέτοντας 2 κουταλιές της σούπας μαγειρική σόδα. Και όσο για την… οδοντοστοιχία σας, μπορείτε μία φορά την εβδομάδα να κάνετε γαργάρες με νερό και μαγειρική σόδα για λαμπερό χαμόγελο, με τη σύμφωνη γνώμη του οδοντογιατρού σας βέβαια.
- Καθαρίσουμε τα τζάμια μας με ξύδι, αναμειγνύοντας μία κουταλιά ξύδι μέσα σε ένα λίτρο ζεστό νερό. Χρησιμοποιούμε εφημερίδα.

- Μπορούμε να πλύνουμε το εσωτερικό από τα βάζα του σπιτιού μας, ρίχνοντας μέσα τους μια κουταλιά ξύδι και γεμίζοντάς τα με νερό. Αφήνουμε το διάλυμα περίπου δέκα λεπτά.

- Καθαρίσουμε το φούρνο μας ή τα μάτια της κουζίνας μας από τα καμένα λίπη, τρίβοντας με ένα διάλυμα που αποτελείται από ίσα μέρη ξυδιού και νερού.

- Τις περισσότερες φορές που ξεσκονίζουμε, βλέπουμε τη σκόνη να αιωρείται στο χώρο και μετά από λίγο επιστρέφει στα έπιπλα. Ένας τρόπος για να το αποφύγουμε αυτό είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα υγρό ξεσκονόπανο. Το μείγμα που θα το βουτήξουμε θα περιέχει δύο κουταλιές νερό, δύο κουταλιές ξύδι και δύο σταγόνες λεμόνι.

Διαβάστε περισσότερα... »

Sacura: Η εκπληκτική λίμνη με τις κερασιές!


Η λέξη «sacura» σημαίνει στα ιαπωνικά «κερασιά» και καθώς ολόκληρη η περιοχή της λίμνης είναι γεμάτη από τα συγκεκριμένα δέντρα ονομάστηκε λίμνη Sacura ή αλλιώς «λίμνη με τις κερασιές»!



Στην περιοχή Ubuyagasaki
της Ιαπωνίας ένας μικρός παράδεισος σε έντονο… ροζ χρώμα κάνει την εμφάνισή του κάθε άνοιξη, αναμένοντας τους χιλιάδες επισκέπτες να θαυμάσουν από κοντά το μοναδικό τοπίο.



Δεκάδες κερασιές ανθίζουν «χρωματίζοντας» τρόπον τινά ολόκληρη την περιοχή καθώς όλα αποκτούν μια έντονη ροζ απόχρωση. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με το γαλάζιο της λίμνης το τοπίο μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από καβαλέτο διάσημου ζωγράφου!


Τα χρώματα διαδέχονται με μεγάλη ταχύτητα το ένα το άλλο, ανάλογα με την εποχή, με αποκορύφωμα τα μέσα Απριλίου όταν οι επισκέπτες βλέπουν μπροστά τους ένα απίθανο θέαμα.

πηγή
Διαβάστε περισσότερα... »

Μαθηματικό περιοδικό "Pi in the sky"



Το μαθηματικό περιοδικό 'Pi in thε Sky', εκδίδεται από το ερευνητικό ακαδημαϊκό ίδρυμα Pacific Institute for the mathematical sciences (PIMS) και απευθύνεται σε μαθητές λυκείου,εκπαιδευτικούς,ακόμα και προπτυχιακούς φοιτητές με ενδιαφέρον για τα μαθηματικά.

Πραγματεύεται θέματα από την ιστορία, την εκπαίδευση και την κουλτούρα των μαθηματικών.

Ακολουθούν οι ηλεκτρονικοί σύνδεσμοι για τα 16 τεύχη του.
http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi1.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi2.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi3.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi4.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi5.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi6.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi7.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi8.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi9.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi10.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi11.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi12.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi13.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi14.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi15.pdf

http://media.pims.math.ca/pi_in_sky/pi16.pdf

Διαβάστε περισσότερα... »

Βρες τους 6 αριθμούς!



Ένα νέο πρόβλημα θεωρίας παιγνίων, από το βιβλίο του Αλί Νταρ Νασάθ:  «Προβλήματα για δύσκολες ώρες» .

Ο Γιώργος και ο Γιάννης παίζουν το εξής παιχνίδι. Ο Γιώργος γράφει κρυφά σε ένα χαρτί από το Γιάννη 6 θετικούς ακεραίους αριθμούς χ1,χ2,…,χ6.( όχι κατ ανάγκη διαφορετικούς μεταξύ τους ).Ο Γιάννης θα πρέπει να προσπαθήσει να βρει τους αριθμούς ως εξής : Ο Γιάννης επιλέγει και αυτός 6 θετικούς ακεραίους ,οποίους θέλει, β1,β2,β3,…β6 και τους λέει στον Γιώργο. Τότε ο Γιώργος υπολογίζει στο χαρτί το άθροισμα των αντίστοιχων γινομένων : χ1β1+χ2β2+χ3β3+…+χ6β6 και το ανακοινώνει στον Γιάννη . Στην συνέχεια ο Γιάννης επιλέγει μια άλλη λίστα 6 θετικών ακεραίων , α1,α2,…,α6 και τους λέει στον Γιώργο. Τότε ο Γιώργος ξανά υπολογίζει στο χαρτί το άθροισμα των αντίστοιχων γινομένων : χ1α1+χ2α2+χ3α3+…+χ6α6 και το ανακοινώνει στον Γιάννη . Η διαδικασία αυτή μπορεί να συνεχιστεί όσες φoρές επιθυμεί ο Γιάννης μέχρι να είναι σε θέση να βρει τους αριθμούς χ1,χ2,…,χ6.Ποιος είναι ο ελάχιστος αριθμός γύρων του παιχνιδιού με τους οποίους ο Γιάννης είναι σε θέση να βρει τους αριθμούς;


Για την λύση ΠΑΤΗΣΕ ΕΔΩ

Διαβάστε περισσότερα... »

Βρέθηκε χαμένη ελληνική πόλη, στην Κίνα




Ο αμφορέας αυτός βρέθηκε στην πόλη Νίγια κάπου 640 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της πόλης Kashgar το 1993. Η ανακάλυψη δεν είναι νέα, δηλαδή δεν είναι ούτε του προαναφερόμενου χρόνου. Πηγαίνει αρκετά πίσω.

Ο Βρετανός εξερευνητής σερ Όρελ Στέιν, περιδιαβάζοντας την Κίνα το 1903 (106 χρόνια πριν) άκουσε από Κινέζους χωρικούς για την ύπαρξη μιας αρχαίας Ελληνικής πόλης κάτω από μεγάλους αμμόλοφους. (Όταν επιβλήθηκε στην Κίνα το κομμουνιστικό καθεστώς τα αρχαιολογικά ενδιαφέροντα αδράνησαν.)

Ένα δημοσίευμα αυστραλιανής εφημερίδας τάραξε τα ιστορικά ύδατα, τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1990. Το δημοσίευμα έλεγε για Ελληνικό πολιτισμό σε πόλη της Κίνας. Έτσι έχουμε το παράδοξο ότι αφού ο Μέγας Αλέξανδρος έφθασε μέχρι το Γάγγη ποταμό πως υπάρχουν Ελληνικές πόλεις στην Κίνα;

Μήπως ο Αλέξανδρος
έφθασε μέχρι το εσωτερικό της Κίνας; Ή τουλάχιστον, έφθασαν εκεί στρατεύματά του; Αναπάντητα ιστορικά ερωτήματα, αφού δεν υπάρχουν οι ανάλογες ιστορικές πηγές που να τεκμηριώνουν κάτι τέτοιο.

Κι όμως στην Κίνα, βρέθηκε αρχαία Ελληνική πόλη. Αυτό μας λέει το δημοσίευμα της Μελβούρνης το 1993. Ή για να ακριβολογούμε: σε πανάρχαια κινεζική πόλη είχαν εγκατασταθεί στρατεύματα του Αλεξάνδρου, τα αντικείμενα των οποίων έμελλε να βρεθούν 2.300 χρόνια μετά.

Από τη δεκαετία, όμως, του 1980, αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον και έτσι μια ομάδα Κινέζων και Ιαπώνων ερευνητών άρχισε να ψάχνει για την χαμένη πόλη Νίγια κάπου 640 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της πόλης Kashgar.

Πράγματι, έπειτα από κοπιώδη έρευνα βρήκαν κάτω από τους αμμόλοφους τα ερείπια της αρχαίας πόλης. Στη διαδικασία της ανασκαφής με μεγάλη έκπληξη εντόπισαν μέσα στα ερείπια έπιπλα Ελληνικού στυλ. Βρήκαν δηλαδή, ανάγλυφες παραστάσεις με μαιάνδρους, αμφορείς Ελληνικούς με αναπαραστάσεις από τα ομηρικά έπη.

Η χρονολόγησή τους ανάγεται στα χρόνια της αλεξανδρινής εκστρατείας. Η ανακάλυψη είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Κανένα ιστορικό στοιχείο δεν υπήρχε που να αναφέρει έστω αόριστα την παρουσία των Ελλήνων στην κινεζική αυτή επαρχία. 

Στην αρχαία Ελληνική γλώσσα, οι Κινέζοι ονομάζονται ΣΙΝΕΣ (Λεξικό Σταματάκου). Στην ορολογία της λέξης ΣΙΝΙΣ η ερμηνεία είναι ο κατερημώνων, ο ληστής, ο άρπαξ. 

Στην ορολογία του ίδιου λεξικού, η λέξη ΤΟ ΣΙΝΟΣ ερμηνεύεται ως πληγή, πλήγμα, βλάβη, όλεθρος. Η ορολογία ΣΙΝΟΜΑΙ σημαίνει συλώ, λαφυραγωγώ, διαρπάζω. Ο ληστής ΣΙΝΙΣ ΠΙΤΥΟΚΑΜΠΤΗΣ σημαίνει όλεθρος προσωποποιημένος.

Η ιδιότητα των ΣΙΝΩΝ ή Κινέζων
ως εξολοθρευτών εναντίον των Ιώνων, Ελλήνων, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ενώ η νότια Κίνα ονομάζεται ακόμη ΓΙΟΥΝΑΝ ήτοι ΙΩΝΙΑ, εκεί δεν υπάρχει πλέον κανένας Ίωνας-Έλληνας.

Γερμανοί αρχαιολόγοι απέδειξαν την ύπαρξη τουλάχιστον δώδεκα Ελληνικών πόλεων στην Κίνα, πριν αυτές οι αρχαιολογικές αποστολές απελαθούν. 

Η κινεζική κυβέρνηση διέταξε την κάλυψη των αρχαιολογικών χώρων με λόφους χώματος στους οποίους φυτεύθηκαν δάση. Κανένας από τους πολιτικούς μας δεν απαίτησε την ανασκαφή των χώρων αυτών από ελληνικές αρχαιολογικές αποστολές.

Η είδηση των ευρημάτων της ανασκαφής μεταδόθηκε από το κινεζικό πρακτορείο και δημοσιεύθηκε πρώτα στην Αυστραλία και από εκεί αναδημοσιεύθηκε στον Ελληνικό Τύπο.


Γιατί θα θέλαν οι Κινέζοι να καλύψουν τις ανασκαφές και να κρύψουν τα ευρήματα; Φοβόνται μήπως διεκδικήσουμε τα εδάφη αυτά στην Κίνα για λογαριασμό της Ελλάδας; Γιατί να μην αποκαλύψουν τα ευρήματα για να τα εκμεταλλευτούν τουριστικά; 

Εδώ έρχοναι στην χώρα και ξεναγούν σε όλους τους χώρους δικοί τους αρχηγοί χωρίς να προσλαμβάνουν Έλληνες ξεναγούς. 

Προσωπικά πιστεύω ότι οι Μακεδόνες του Αλέξανδρου αν όχι ο ίδιος έφτασαν μέχρι και την Κίνα, τι σημαίνει για εμάς αυτό? 

Παρεπιπτόντως η επαρχία δεν λέγεται Γιουνάν, αλλά Γιούν Ναν δηλαδή Νότιο Σύννεφο, μην αρχίσουμε να λέμε ότι μας βολεύει όπως κάποιοι Τούρκοι Ξεναγοί πριν δεκαετίες που αλλοίωναν και την σημασία των επιγραφών για να αποδείξουν ότι όλα εκεί είναι Ρωμαϊκά και όχι Ελληνικά. 

Όσο για το όνομα Σίνης ο Πιτυοκάμπτης, δηλαδή, Σίνης αυτός που λυγίζει τα πεύκα, αναφέρεται πράγματι σε έναν Ληστή στον δρόμο για την Αθήνα που καθάρισε ο Θησέας, άρα γύρω στον 13ο με 12ο π.Χ αιώνα.

Διαβάστε περισσότερα... »

O Henri Poincaré, για το ασυνείδητο και την μαθηματική ανακάλυψη!


Henri Poincaré (1854 –1912)

O Γάλλος μαθηματικός Henri Poincaré (1854 –1912),
αποκαλύπτει πως οδηγεί το ασυνείδητο, στην μαθηματική ανακάλυψη :

«Για δεκαπέντε μέρες είχα τραβήξει τα πάνδεινα να αποδείξω ότι δεν μπορούν να υπάρχουν συναρτήσεις σαν αυτές – που από τότε τις ονόμασα συναρτήσεις Fuchs. Ομολογώ ότι ήμουν ανίδεος. Κάθε μέρα καθόμουν στο γραφείο μου για μια δυο ώρες και έκανα ατέλειωτους συνδυασμούς, χωρίς να φτύνω σε κανένα αποτέλεσμα. Ένα βράδυ, αγνόησα τις συνήθειες μου, ήπια έναν βαρύ καφέ και έμεινα όλη νύχτα ξάγρυπνος. Αίφνης, οι ιδέες ξεπετάχτηκαν σαν σύννεφο. Τις ένιωσα να σμίγουν μέχρι που έγιναν ζευγάρια, δημιουργώντας σαν να λέμε, έναν σταθερό συνδυασμό. Το επόμενο πρωί είχα αποδείξει την ύπαρξη μιας κλάσης συναρτήσεων Fuchs, αυτές που προκύπτουν από τις υπεργεωμετρικες σειρές. Το μόνο που έπρεπε να κάνω ήταν να καταγράψω τα συμπεράσματα μου, πράγμα που δεν μου πήρε παρά λίγες ώρες.»

“ Mathematical Creation”, Henri Poincaré 

( Όλο το κείμενο ΕΔΩ)

Διαβάστε περισσότερα... »

Ο ποιητής Ανδρέας Κάλβος (1792 – 1869)



Ο Ανδρέας Κάλβος γεννήθηκε στη Ζάκυνθο και ήταν ο πρωτότοκος γιος του κερκυραίου Ιωάννη Κάλβου και της Αδριανής Ρουκάνη, που καταγόταν από πλούσια και αριστοκρατική οικογένεια της Ζακύνθου. Το 1801 μετά τη διάλυση του γάμου των γονιών του ο πατέρας του έφυγε για την Ιταλία, εγκαταστάθηκε στο Λιβόρνο και ασχολήθηκε με το εμπόριο. 

Ο ποιητής αναχώρησε το 1802 με το μικρότερο αδερφό του Νικόλαο, για να ζήσουν μαζί του. Η αναγκαστική αυτή μετανάστευση επέδρασε αρνητικά στην ψυχοσύνθεση του δεκάχρονου Ανδρέα και η νοσταλγία του για την μητέρα του και την πατρίδα τον ακολούθησαν σε ολόκληρη τη ζωή του. Το 1805 η μητέρα του χώρισε και επίσημα από τον πατέρα του και παντρεύτηκε στη Ζάκυνθο τον Κωνσταντίνο Καλέκα (από τότε τα παιδιά έχασαν κάθε επαφή με την μητέρα τους).

Ο Κάλβος έμαθε τα πρώτα γράμματα στη Ζάκυνθο (σύμφωνα με ανεξακρίβωτη πληροφορία το 1800 ήταν μαθητής του Αντωνίου Μαρτελάου) και συνέχισε τις σπουδές του στην ελληνική παροικία στο Λιβόρνο. 

Η ζωή του Κάλβου εκεί δεν ήταν καθόλου ευχάριστη. Τα προβλήματα προσαρμογής ήταν πολλά και σε αυτά προστέθηκε η συχνή απουσία του πατέρα του λόγω των εμπορικών δραστηριοτήτων του. Εκεί έγραψε στα ιταλικά το Άσμα στο Ναπολέοντα (1811) το οποίο αποκήρυξε αργότερα και έχει χαθεί εκτός απ’ τον πρόλογό του.


Το 1812 ο Κάλβος πήγε στη Φλωρεντία, όπου γνωρίστηκε με τον Ugo Foscolo, ο οποίος τον προσέλαβε ως αντιγραφέα του και παιδαγωγό του προστατευόμενου ανηψιού του, Στέφανου Βούλτσου. Η φιλία που αναπτύχθηκε μεταξύ των δύο αντρών θα διαρκέσει χρόνια και θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την πορεία του Κάλβου. Ακολούθησε συγκατοίκησή του με το Foscolo και μικρό διάστημα παραμονής των δυο φίλων στην Ελβετία. 

Την περίοδο εκείνη έγραψε τρεις τραγωδίες στα ιταλικά: τον Θηραμένη (1812-13), μια αγνώστου τίτλου (1812-13) και τις Δαναΐδες (1815). Το 1816 ακολούθησε τον Foscolo στην Αγγλία και πήρε μέρος στην προσπάθεια του τελευταίου για έκδοση έργων κλασικών συγγραφέων. Εκεί μετέφρασε στα νέα ελληνικά το Βιβλίο κοινών προσευχών της Αγγλικανικής Εκκλησίας και ποιήματα (1819-1820). Ακολούθησε ρήξη στις σχέσεις του με το Foscolo. Έτσι του δόθηκε η ευκαιρία να αποδεσμευτεί από την επιρροή του και να χαράξει τον δικό του ποιητικό δρόμο.

Το 1819 παντρεύτηκε την αγγλίδα Maria Teresa Josephine Thomas, η οποία όμως πέθανε τον ίδιο χρόνο κατά τη διάρκεια της γέννας του παιδιού τους. Την περίοδο αυτή (1818-1819) ο Κάλβος έδωσε διαλέξεις στο πνευματικό κέντρο Argyll Rooms του Λονδίνου με θέμα την ελληνική γλώσσα. Μετά το θάνατο της γυναίκας του συνδέθηκε με την παλιά του συμμαθήτρια Susan F. Ridout, σχέση που δεν ευδοκίμησε. Την περίοδο εκείνη είχε επανασυνδεθεί μέσω των μεταφράσεων και κάποιων διαλέξεων με την ελληνική γλώσσα, είχε ωστόσο ιταλική συνείδηση και είχε ως πρότυπο τον Alfieri. 

Το φθινόπωρο του 1820 μετά από σύντομη παραμονή στο Παρίσι επέστρεψε στη Φλωρεντία και εντάχθηκε στο κίνημα των Καρμπονάρων. Ως την άνοιξη του 1821 συνέχισε να γράφει στα ιταλικά και συνέθεσε δύο τραγωδίες ακόμα. Την ίδια χρονιά συνελήφθη από την αστυνομία και απελάθηκε στη Γενεύη. Πληροφορίες αναφέρουν πως την περίοδο εκείνη έγραφε ένα ποίημα για την ελληνική εξέγερση στη Μολδαβία.

Στη Γενεύη έμεινε από το 1821 ως το 1824 και έγραψε τις δέκα πρώτες Ωδές, τις οποίες τύπωσε το 1824 με τον τίτλο Λύρα. Το 1825 ταξίδεψε στο Παρίσι, όπου μπήκε στους φιλελληνικούς κύκλους και συνδέθηκε με έλληνες λογίους. Εκεί πραγματοποιήθηκε η έκδοση της νέας σειράς των Ωδών το 1826, με γαλλική μετάφραση του φίλου του ποιητή και φιλέλληνα Panthier de Censay μαζί με τα Λυρικά του Αθανάσιου Χριστόπουλου.

Στην Ελλάδα επέστρεψε το 1826, έμεινε για λίγο στο Ναύπλιο, όπου απογοητεύτηκε από τις διαφωνίες και τους ανταγωνισμούς μεταξύ των επαναστατημένων Ελλήνων και κατόπιν πήγε στην Κέρκυρα, όπου ανέλαβε την καθηγεσία στην Ιόνιο Ακαδημία και ανακηρύχτηκε διδάκτωρ της φιλοσοφίας. 

Παραιτήθηκε τον ίδιο χρόνο λόγω αντιδράσεων των πανεπιστημιακών κύκλων και ασχολήθηκε με ιδιαίτερα μαθήματα, συγγραφή φιλοσοφικών συγγραμμάτων και μεταφράσεις, κυρίως φιλοσοφικών πραγματειών. Στην Ακαδημία επαναδιορίστηκε το 1836 ως καθηγητής της Ιδεολογίας.

Η διδασκαλία του στα ελληνικά προκάλεσε αντιδράσεις και εχθρικό κλίμα. Την περίοδο 1840-1841 επανήλθε στη διδασκαλία της Φιλοσοφίας και το Γενάρη του 1841 έγινε διευθυντής στο Κερκυραϊκό Λύκειο, θέση από την οποία παραιτήθηκε το Νοέμβρη του ίδιου χρόνου. Την εποχή εκείνη στην Κέρκυρα βρισκόταν και ο Σολωμός, με τον οποίο όμως δεν δημιούργησε κανένα απολύτως δεσμό. Υπήρξε μέλος της Εταιρείας Μετάξης Κερκύρας (1845) και της Αναγνωστικής Εταιρείας Κερκύρας (1848). 

Με την ποίηση δεν ασχολήθηκε ξανά ως το θάνατό του. Το 1852 εγκατέλειψε την Κέρκυρα για την Αγγλία με τη μέλλουσα δεύτερη γυναίκα του Charlotte Augusta Wadams (με την οποία γνώριστηκε κατά τη διάρκεια επίσκεψής της στην Κέρκυρα και την παντρεύτηκε το 1853 στο Λονδίνο).

Στην Αγγλία η Charlotte εργάστηκε σε σχολεία του Essex και του Λονδίνου και το 1865 ανέλαβε τη διεύθυνση οικοτροφείου θηλέων στο Louth, όπου δίδαξε και ο Κάλβος ξένες γλώσσες και μαθηματικά. Εκεί πέθανε το 1869 σε ηλικία 77 χρονών από πνευμονία. Η ταφή του έγινε σε αγγλικό νεκροταφείο. Με ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης το 1960 τα οστά του ποιητή και της γυναίκας του μεταφέρθηκαν και κηδεύτηκαν στην πατρίδα του, τη Ζάκυνθο.

Ως ποιητής ο Κάλβος συμπίπτει χρονικά με την Επτανησιακή Σχολή, αποτελεί ωστόσο μια μοναχική περίπτωση δημιουργού, που συγκεράζει στοιχεία διαφόρων ρευμάτων (κλασικιστικά, ρομαντικά) και διαφοροποιείται αρκετά από την Επτανησιακή Σχολή, κυρίως λόγω της ιδιομορφίας της γλώσσας του, η οποία διαθέτει σπουδαία εκφραστική και εικονοπλαστική δύναμη. 

Στην Ελλάδα έγινε γνωστός μετά το 1889 με αφορμή τη γνωστή διάλεξη του Παλαμά για την ποίησή του. Οι μελετητές της νεοελληνικής λογοτεχνίας ασχολήθηκαν κυρίως με τις Ωδές του, τα τελευταία χρόνια ωστόσο η έρευνα στρέφεται και γύρω από τα ιταλόφωνα έργα του.

Διαβάστε περισσότερα... »

Πόσο μακριά πέταξε ο Ίκαρος;



Σε κάποια μακρινή εποχή,στην μακρινή Εσπερία (Αμερική κατά την σύγχρονη εκδοχή), έφτασε πετώντας με την χρήση τεχνητών φτερών ένας θεός, ονόματι Incari.

Η παράδοση των κατοίκων λέει, πως τον θεό Incari στείλαν οι θεοί που κατοικούσαν στην Γη πριν την ύπαρξη του ήλιου και του φεγγαριού, και τους κατονομάζουν με την ελληνικότατη λέξη "Ñaupamachus "!!! (Ναυπαυμάχους = ΝΑΥ(Σ) + ΠΑΝ + ΜΑΧΗ = NΑΥΠΑΝΜΑΧΟΥΣ!!) για να κατασκευάσει μια πόλη, και να δημιουργήσει τους Ί(ν)κα.

Τώρα αν αναρωτιέστε σε τι χρησιμεύουν τα τεχνητά φτερά σε έναν θεό,θα σας γελάσω. Οι κάτοικοι πάντως έτσι απεικονίζουν τον θεό, με τεχνητά φτερά.

Ο Incari ή Icaro λοιπόν δημιούργησε τους Ίνκα και έχτισε και την πόλη Ίκα(Ica). Αργότερα εκεί θα φτάσει και ένας γενειοφόρος λευκός θεός που του άρεσε το γλέντι και το κρασί ονόματι Ντίον-Αν, άλλα και ένας ημίθεος με ρόπαλο και λεοντή, ονόματι Ηρακάν.

Oι Σαμάνοι του Αμαζονίου συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να τραγουδούν τα τραγούδια του Icaro. Δείτε σχετικά εδώ καί εδώ.
Ο μύθος και οι παραδόσεις της περιοχής περιγράφουν(προσέξτε τους 'Απου,και την ράβδο χρυσού): Πριν την ύπαρξη του ήλιου και του φεγγαριού, δυνατοί θεοί, γνωστοί ως Ναυπάμαχοι, κατοικούσαν στη γη, ζώντας στο απόλυτο σκοτάδι. 

Μια μέρα, ο Ρόουλ (το δημιουργικό πνεύμα και ο επικεφαλής των θεών Άπου) πρότεινε την ίδρυση μιας πόλης, όπου όλοι θα μπορούσαν να ζουν σε αρμονία. 

Κανείς από τους Ναυπάμαχους δεν αποκρίθηκε, γεγονός για το οποίο τους τιμώρησε δημιουργώντας τον ήλιο και το φεγγάρι. 

Οι Ναυπάμαχοι δε μπορούσαν να ανεχτούν το φως του ήλιου, το οποίο τους ξέραινε, μετατρέποντάς τους σε δέρμα και κόκκαλα, γι'αυτό προτίμησαν να παραμείνουν στο σκοτάδι. 

Μετά από αυτό, οι Άπους, ή αλλιώς, θεοί των λόφων, δημιούργησαν τον Ίνκαρι και και τη σύζυγό του Κολλάρι με σκοπό να ιδρύσουν το λαό των Ίνκας. Έδωσαν στον Ινκάρι μια ράβδο χρυσού μια ρόκα. 

Το ζεύγος αφού έφτασε πετώντας στην μακρινή χώρα έπρεπε να διαλέξει μια τοποθεσία κατάλληλη για να ζήσουν οι Ίνκας. Ο Ίνκαρι έπρεπε να πετάξει τη ράβδο χρυσού, έτσι ώστε να κολλήσει στο έδαφος με φορά προς τον ουρανό, καθορίζοντας έτσι την τοποθεσία της νέας αυτοκρατορίας. Στην πρώτη του προσπάθεια ο Ίνκαρι δε στόχευσε καθόλου καλά και η ράβδος προσγειώθηκε λάθος. 

Το μέρος ονομάζονταν Κουέρο,
κοντά στα ερείπια του Τάμπο, αλλά δεν ήταν επαρκές. Ο Ίνκαρι και η Κολλάρι τιμωρήθηκαν για το λάθος τους, καθώς οι Άπους επέτρεψαν στους Ναυπάμαχους να αφήσουν το σκοτάδι και να επιτεθούν στη νεοϊδρυθείσα πόλη, καταστρέφοντάς την και εξαναγκάζοντας τους κατοίκους να καταφύγουν στη Λίμνη Τιτικάκα. 

Από εκεί, οι Ίνκας, καθοδηγούμενοι από τον Ίνκαρι και την Κόλλαρι, ακολούθησαν τον Ποταμό Βιλκανότα, ώσπου έφτασαν σε μια μεγάλη κοιλάδα, όπου κάποτε είχαν ξαναρίξει τη ράβδο χρυσού. Αυτή τη φορά προσγειώθηκε κάθετα στο έδαφος, και έτσι ιδρύθηκε η Κούτζκο, η πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Ίνκας. 
 
Τώρα αν ο αρχιτέκτονας και κατασκευαστής πόλεων Θεός με τεχνητά φτερά Incari ή Icaro σας θυμίζει τον Ίκαρο γιο του Δαιδάλου, αρχιτέκτονα και κατασκευαστή του λαβυρίνθου και της Κνωσού μην πονοκεφαλιάζεται. 

Αποδώστε το αποκλειστικά και μόνο σε συμπτώσεις όπως κάθε λογικός άνθρωπος..και ξεμπερδέψτε. 'Άλλωστε είπαμε πως είναι ένας μύθος και τίποτα παραπάνω.

Στα "ελεύθερα πνεύματα" τώρα και σε όσους επιμένουν να πιστεύουν σε μύθους,αφήνω να τους συναρπάσουν οι παρακάτω φωτογραφίες από την θρυλική όσο και συγκλονιστική ανάγλυφη πλάκα του Palenque.

Που ξέρετε ίσως να αποτελεί μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση του Iκάρου. Ή αν βολεύει καλύτερα του Incari....

πηγή
Διαβάστε περισσότερα... »