«Ἕλληνες ἀεί παῖδες ἐστε, γέρων δέ Ἕλλην οὐκ ἔστιν» (Πλάτων, Τίμαιος, 22b).


"Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην· οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὔσης,
ἐπὶ τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. 24. Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταλαβόντες
οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἀλλ' οὕτω καλῶς καὶ γνησίως γεγόναμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμεν,
αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τοὺς οἰκειοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν".
(Ἰσοκράτης, Πανηγυρικός, στίχοι 23-24).

Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον παρόντα ιστότοπο και προέρχονται απο άλλες πηγές, εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Καθίσταται σαφές ότι η δημοσίευση ανάρτησης, δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά αποδοχή των απόψεων του συγγραφέως.


ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΗ (΄κλίκ΄ στο "Δεν υπάρχουν σχόλια"). ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Η αλήθεια για τα οκτώ μεγάλα πράγματα που όλοι θέλουμε...

Τώρα να δούμε ΟΛΗ την αλήθεια, για αυτά που θέλουμε...

1. 
ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΡΩΤΗ: ΘΕΛΕΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ;

Τότε να ξέρεις ότι...

Ενημέρωση ΔΕΝ σημαίνει παρακολουθώ επιμελώς και συνεχώς την τηλεόραση που υπνωτίζει...

Ενημέρωση ΔΕΝ σημαίνει καθεστωτικές και με διαπλεκόμενα συμφέροντα εφημερίδες και περιοδικά..

Ενημέρωση σημαίνει διαβάζω Βιβλία!!!

Ενημέρωση σημαίνει διαβάζω και καταλαβαίνω την εμμέσως εννοούμενη ουσία...

Ενημέρωση σημαίνει βγαίνω έξω, ΣΥΖΗΤΩ με συνανθρώπους μου και βγάζω και δικά μου συμπεράσματα...

Ενημέρωση σημαίνει, ΨΑΧΝΩ, και όχι χωνεύω ότι μου σερβίρει ο ελεγκτής σκέψεων...

Ενημέρωση δεν σημαίνει μόνο ότι φτάνει να ξέρω εγώ, αλλά σημαίνει ότι ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ και τους άλλους!

Και το πιο σημαντικό:

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΠΟ!


2.
ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ: ΘΕΛΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ;

Τότε να ξέρεις ότι...

Οικονομία, χωρίς σωστή διαχείριση της εργασίας, του νομίσματος, του κεφαλαίου, της γης και του πλούτου της, της παραγωγής, των κατασκευών, του εμπορίου, των μεταφορών, της κατανάλωσης, ΔΕΝ υπάρχει

Οικονομία, χωρίς σωστή παραγωγή, χρήση της τεχνολογίας, της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας, του ορυκτού πλούτου, των κοινωνικών καταστάσεων και με τρόπο που δεν καταστρέφει τον άνθρωπο και το περιβάλλον, ΔΕΝ υπάρχει

Οικονομία, χωρίς Άτοκο, Εθνικό Νόμισμα, το οποίο ελέγχεται από ένα Κράτος Ευνομούμενο, ΔΕΝ υπάρχει.

Οικονομία, χωρίς κέρδος για τον Λαό, ΔΕΝ υπάρχει.

Οικονομία, χωρίς εσένα ως την μεγαλύτερη αξία, το Λαό δηλαδή, δεν είναι οικονομία, αλλά όλεθρος για τον Λαό!

Οικονομία δεν σημαίνει να υπάρχουν λεφτά γενικά και αόριστα, σημαίνει να μην χρωστάς λεφτά ούτε εσύ, ούτε και το Κράτος!

Και το πιο σημαντικό:

ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ!


3.
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΡΙΤΗ: ΘΕΛΕΙΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ;

Τότε να ξέρεις ότι...

Ανεξαρτησία ατομική, χωρίς να έχεις την κυριαρχία πάνω στον εαυτό σου, ΔΕΝ υπάρχει.

Ανεξαρτησία Κράτους, χωρίς να έχει Εθνική κυριαρχία, ΔΕΝ υπάρχει.

Ανεξαρτησία, χωρίς να μπορείς να διαχειριστείς το Κράτος σου, ΔΕΝ υπάρχει.

Ανεξαρτησία, χωρίς να μπορείς να αποφασίζεις εσύ για τα δικά σου θέματα, ΔΕΝ υπάρχει.

Ανεξαρτησία Λαού, με κοινοβούλια κομμάτων, όπου ο Λαός δεν μπορεί να περάσει την θέλησή του, παρά μόνο την επιλογή κόμματος, ΔΕΝ υπάρχει.

Ανεξαρτησία Κράτους, που έχει δώσει την εξουσία του νομίσματος σε ιδιωτικούς οργανισμούς, ΔΕΝ υπάρχει.

Ανεξαρτησία Κράτους, που υπακούει τυφλά σε ξενόφερτους νόμους όπως για παράδειγμα αυτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΔΕΝ υπάρχει.

Και το πιο σημαντικό:

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ!


4.
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ: ΘΕΛΕΙΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑ;

Τότε να ξέρεις ότι...

Ευημερία ΔΕΝ είναι απλά το να έχεις να τρως εσύ, αλλά να μην πεινά κανείς!

Ευημερία ΔΕΝ είναι απλά το να παράγεις κάτι, αλλά το να παράγεις για το καλό της κοινωνίας!

Ευημερία ΔΕΝ είναι απλά το μπορείς να αγοράσεις κάτι, αλλά το να μην καταχρεώνεσαι αγοράζοντας το!

Ευημερία ΔΕΝ είναι απλά το μπορείς να πουλήσεις κάτι, αλλά το να κερδίζει ο πελάτης πραγματικά όσο και ο πωλητής!

Ευημερία ΔΕΝ είναι απλά το να έχεις τον χρόνο να διασκεδάζεις, αλλά το να έχεις τον χρόνο να ψυχαγωγείσαι χωρίς να αυτοκαταστρέφεσαι!

Ευημερία ΔΕΝ είναι το να μπορείς να παίρνεις δάνεια, αλλά το να μην χρειαστεί ποτέ να πάρεις δάνεια!

Ευημερία ΔΕΝ σημαίνει ότι εσύ πας καλά, αλλά το ότι ΟΛΟΙ πάνε καλά!

Και το πιο σημαντικό:

Η ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ!


5.
ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΜΠΤΗ: ΘΕΛΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑ;

Τότε να ξέρεις ότι...

Παιδεία ΔΕΝ είναι απλά εκπαίδευση, αλλά Υγεία στο Σώμα, στο Πνεύμα και την Ψυχή.

Παιδεία ΔΕΝ σημαίνει να έχεις γνώσεις, αλλά να έχεις κατανόηση και να μπορείς να την μεταδώσεις και να χρησιμοποιήσεις.

Παιδεία ΔΕΝ σημαίνει να είσαι αυθεντία μόνο σε ένα θέμα, αλλά να έχεις σφαιρική κατανόηση πολλών θεμάτων.

Παιδεία ΔΕΝ σημαίνει να λες σε άλλους πως να κάνουν κάτι, αλλά να μπορείς να το κάνεις εσύ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Παιδεία ΔΕΝ σημαίνει να μπορείς σκέπτεσαι, σημαίνει να μπορείς να έχεις ΔΙΚΕΣ σου, ΝΕΕΣ σκέψεις.

Παιδεία ΔΕΝ σημαίνει έχεις πτυχία, αλλά μπορείς να δίνεις "πτυχία".

Παιδεία ΔΕΝ σημαίνει Θεωρία, σημαίνει ΠΡΑΞΗ.

Παιδεία ΔΕΝ σημαίνει να καταλαβαίνεις τι λέει ο άλλος, αλλά να ξέρεις πάντα τι σκέπτεσαι εσύ και γιατί λες αυτά που λες εσύ.

Παιδεία ΔΕΝ σημαίνει να "έχεις μάθει" η να καταλαβαίνεις μια τέχνη, αλλά σημαίνει να έχεις δημιουργήσει τέχνη.

Το να έχεις Παιδεία, ΔΕΝ σημαίνει ζητάς εσύ να διδάξεις, αλλά να ζητά ο υπόλοιπος κόσμος να τον διδάξεις...

Και το πιο σημαντικό:

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ!


6.
ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΚΤΗ: ΘΕΛΕΙΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ;

Τότε να ξέρεις ότι...

Η Δημοκρατία ΔΕΝ υπαγορεύεται από "Συνταγματολόγους", Πολιτικούς,  Ινστιτούτα και άλλες σκοτεινές ελίτ.

Η Δημοκρατία είναι ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ και ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ, δουλειά και υπευθυνότητα του ΛΑΟΥ!

Δημοκρατία δεν σημαίνει εκλογές μόνο. Δημοκρατία σημαίνει το πολίτευμα, όπου σε συνεχή χρόνο ο Λαός αποφασίζει, ο Λαός υλοποιεί, ο Λαός κρίνει, ο Λαός διορθώνει και ο Λαός επανορθώνει.

Υπάρχει ΜΟΝΟ ΜΙΑ Δημοκρατία.
Αυτή που παρέχει άμεση και χωρίς εμπόδια εξουσία στονΛαό.
Αυτή που παρέχει δυνατότητα άμεσης ανάκλησης, όταν ο Λαός διαφωνεί, ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΕΙ.
Αυτή όπου κληρώνονται μέρος των πολιτών να αποφασίζουν και να κυβερνούν, ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα στους επαγγελματίες ανεπάγγελτους και άλλα συμφέροντα να κάθονται για πάντα στις καρέκλες.
Αυτή που δίνει την δυνατότητα να αναλαμβάνονται άμεσα οι ευθύνες των πολιτικών που δεν έκαναν την δουλειά τους ή πρόδωσαν την Πατρίδα και να λογοδοτούν άμεσα στην Δικαιοσύνη.
Αυτή που έχει πολλές εκατοντάδες μέλη στο κοινοβούλιο, για να μην υπάρχουν κοπάδια που δεν σκέπτονται, αυτή όπου οι κομματικές γραμμές είναι παράνομες και η ψήφος κατά συνείδηση είναι υποχρέωση.
Αυτή που διαθέτει σε κάθε περίπτωση και για κάθε περίπτωση, τους αναγκαίους θεσμούς και μηχανισμούς για να απαγορεύει την εξουσία στα συμφέροντα των απατεώνων, πλουσίων και δυνατών να μας τυραννούν.

Αν δεν υπάρχουν αυτά, τότε ΔΕΝ υπάρχει Δημοκρατία.

Όλα τα άλλα, όλες οι άλλες "Δημοκρατίες", ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΕΣ.  Ότι και να σας λένε, ότι κοινοβούλιο και να υπάρχει, όπως και να αποκαλούν το πολίτευμα, ότι ταμπέλες και να βάζουν.

Και το πιο σημαντικό:

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ!


7. 
ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΒΔΟΜΗ: ΘΕΛΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ;

Τότε να ξέρεις ότι...

Ελευθερία δεν σημαίνει να σε αφήνουν να κάνεις τα εύκολα και τα κοινότυπα, αλλά να μπορείς και να έχεις την δυνατότητα να κάνεις τα δύσκολα, τα εξαιρετικά.

Ελευθερία δεν σημαίνει να μπορείς να συμφωνείς σε αυτό που συμφωνούν οι πολλοί, αλλά να λες αυτό στο οποίο δεν συμφωνεί κανένας.

Ελευθερία δεν σημαίνει να έχεις το δικαίωμα να ζήσεις, αλλά σημαίνει να έχουν τα ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ την δυνατότητα να ζήσουν!

Ελευθερία δεν σημαίνει να μπορείς να επιλέξεις από τις επιλογές που σου σερβίρουν, αλλά το να μπορείς να προσθέτεις την δική σου επιλογή στο τραπέζι!

Ελευθερία δεν σημαίνει να έχεις το δικαίωμα εργασίας, αλλά να έχεις την δυνατότητα να ευημερήσεις!

Ελευθερία δεν σημαίνει μόνο να μπορείς να δέχεσαι, αλλά το να μπορείς να ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ!

Ελευθερία δεν σημαίνει να έχεις το δικαίωμα να πετύχεις τα απλά, αλλά να έχεις την δυνατότητα να ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΕΙΣ!

Και το πιο σημαντικό:

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ!


8. 
ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΓΔΟΗ: ΘΕΛΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ;

Τότε να ξέρεις ότι...

"Θέλω τα παραπάνω" σημαίνει ότι ΚΑΝΩ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ό,τι μπορώ γι' αυτά!

"Θέλω τα παραπάνω" σημαίνει ότι ΔΕΝ περιμένω από τον άλλον, είτε αυτός είναι μεμονωμένο άτομο, είτε ομάδα ή κόμμα!

"Θέλω τα παραπάνω" σημαίνει ότι ΕΓΩ είμαι έτοιμος να ΠΡΑΞΩ ΕΓΩ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!

"Θέλω τα παραπάνω" ΔΕΝ σημαίνει ότι παρακαλώ κι εκλιπαρώ την εξουσία, αλλά σημαίνει ότι έχω το θάρρος να το απαιτήσω!

"Θέλω τα παραπάνω", σημαίνει ότι έχω καταλάβει ότι χρειάζονται ΘΥΣΙΕΣ!

"Θέλω τα παραπάνω", σημαίνει ότι ΔΕΝ ΘΑ ΦΟΒΗΘΩ τον οποιονδήποτε προσπαθήσει να με σταματήσει!

"Θέλω τα παραπάνω", σημαίνει ότι είμαι έτοιμος να αντισταθώ, σε όποιον προσπαθεί να με σταματήσει!

Και να μην ξεχνάς το πιο σημαντικό:

-ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΟΥ!

-ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΟΥ!

-ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΣΟΥ!

-ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΟΥ!

-ΤΗΝ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΣΟΥ!

-ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΟΥ!

-ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΟΥ!

ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑ ΔΩΣΕΙ ΑΜΑΧΗΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ!

Καλή Ανάσταση!

ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ (με προσαρμογή)http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2013/02/blog-post_4153.html
Διαβάστε περισσότερα... »

Λόγιοι κι ενάρετοι Αγιορείτες των τελευταίων χρόνων

π. Μωϋσέως Αγιορείτου


O όσιος Ακάκιος ο Καυσοκαλυβίτης
ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ: https://vatopaidi.wordpress.com/2011/04/12/o-%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%BA%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%85%CF%83%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%85%CE%B2%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-12-%CE%B1%CF%80%CF%81%CE%B9/

Από τα μέσα του 18ου αιώνος παρατηρείται μία μεγάλη άνθηση στο Άγιον Όρος, που φθάνει μέχρι τις ημέρες μας. Οι όσιοι Ακάκιος ο Καυσοκαλυβίτης (+ 1730), ο υπέρμετρος αυστηρός σπηλαιωτής ασκητής, ο μιμητής του οσίου Μαξίμου του Καυσοκαλύβη, Ιερόθεος ο Ιβηρίτης (+ 1745) ο σοφός διδάσκαλος, Άνθιμος ο Κουρούκλης (+ 1782) ο ιλαρός κήρυκας νήσων του Αιγαίου και του Ιονίου, Παΐσιος ο Βελιτσκόφκσυ (+ 1794) ο δημιουργός «ασκητικοφιλολογικής» σχολής, Σωφρόνιος ο Αγιαννανίτης, Μακάριος ο Νοταράς (+ 1805) ο ασκητής ιεράρχης, Γεώργιος της Τσερνίκα της Ρουμανίας (+ 1806), Νικόδημος ο Αγιορείτης (+ 1809) ο γνωστός σοφός συγγραφέας, Αθανάσιος ο Πάριος (+ 1813) ο διακεκριμένος διδάσκαλος, Σωφρόνιος Βράτσης της Βουλγαρίας (+ 1813), Αρσένιος ο εν Πάρω (+ 1877) ο διάσημος ασκητής, Αντύπας της Μολδαβίας (+ 1822), Σιλουανός ο Ρώσος ο Αθωνίτης (+ 1938) γνωστός από την ωραία βιογραφία του και Σάββας ο εν Καλύμνω (+ 1948) ο Θαυματουργός, αποτελούν σημαντικό πυρήνα φωτισμού, διδασκαλίας και προσφοράς.
ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣhttp://paterikakeimena.blogspot.gr/2010/04/blog-post_5587.html

Μαζί με τους παραπάνω συγκαταλέγονται και οι ένδοξοι Αγιορείτες νεόμαρτυρες, που στον 18ο και 19ο αιώνα φθάνουν τους εξήντα και μεταξύ αυτών διακρίνονται: Παχώμιος ο Νεοσκητιώτης (+ 1730), Κωνσταντίνος ο Ρώσος (+ 1742), Δαμασκηνός ο Θεσσαλός (+ 1771), Κοσμάς ο Αιτωλός (+ 1779) ο γνωστότατος διδάχος και ιδρυτής ναών και σχολείων, Λουκάς ο Σταυρονικητιανός (+ 1802), Γεράσιμος ο Κουτλουμουσιανοσκητιώτης (+ 1812), Ευθύμιος ο Ιβηροσκητιώτης (+ 1814), Γεδεών ο Καρακαλληνός (+ 1818), Αγαθάγγελος ο Εσφιγμενίτης (+ 1819), Γρηγόριος ο Ε’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (+ 1821), Παύλος ο Κωνσταμονίτης (+ 1824) και τελευταίος γνωστός Αθανάσιος ο Λήμνιος (+ 1846).

Η ίδρυση της Αθωνιάδος Ακαδημίας (1749) αποτελεί σταθμό της νεώτερης αγιορείτικης ανθήσεως. Αξιόλογοι διδάσκαλοι διδάσκουν σε αυτή όπως ο Νεόφυτος ο Καυσοκαλυβίτης, ο πρώτος σχολάρχης της, με διάδοχο τον Αρχιμανδρίτη Αγάπιο τον Αγιοταφίτη, που σφαγιάσθηκε έξω της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους, Ευγένιος ο Βούλγαρις, ο χαρισματούχος διδάσκαλος, Νικόλαος Ζερτζούλης ο Μετσοβίτης, Παναγιώτης Παλαμάς, Αθανάσιος ο Πάριος και άλλοι. Έφοροι και προστάτες της Ακαδημίας αναδείχθηκαν οι άγιοι Γρηγόριος ο Ε΄, Νικόδημος ο Αγιορείτης και Μακάριος ο Νοταράς. Μαθητές της υπήρξαν οι νεομάρτυρες Κοσμάς ο Αιτωλός, Κωνσταντίνος ο Υδραίος και Αθανάσιος Κουλακιώτης όπως επίσης οι πνευματικοί άνδρες Ιώσηπος Μοισιάδαξ, Σέργιος Μακραίος και ο εθνομάρτυς Ρήγας Φεραίος. Είναι γεγονός πως για το τουρκοκρατούμενο Γένος η Αθωνιάδα Σχολή απέβη ένας ακόμη φάρος και μιά ελπίδα για την επιβίωσή του. Το τυπογραφείο επίσης που ιδρύεται στη Μ. Λαύρα από τον Κοσμά τον Επιδαύριο (1755) και η παρά τη μονή Βατοπαιδίου Σχολή συνδράμουν στην αφύπνιση του Γένους, αλλά δυστυχώς μετά καιρό παρακμάζουν.

Την ίδια εποχή ζουν κι εργάζονται επιφανείς λόγιοι όπως ο Παπα – Ιωνάς Καυσοκαλυβίτης, Διονύσιος Σιατιστέας, Νεόφυτος Σκουρτέος, Βαρθολομαίος Κουτλουμουσιανός, Παχώμιος ο Τυρναβίτης, Διονύσιος ο εκ Φουρνά (+ 1745) ο Καρυώτης αγιογράφος και συγγραφεύς του βιβλίου της τέχνης των ζωγράφων και ο Καισάριος Δαπόντες (+ 1784) ο Ξηροποταμηνός μοναχός και πολυταξιδεμένος συγγραφέας και ποιητής, Δωρόθεος (Ευελπίδης) Βατοπαιδινός, Νικηφόρος, Ιβηρίτης ο Χορτοφύλακας.

Στα μέσα του 18ου αιώνος αναπτύσσονται σε όλο το Άγιον Όρος σοβαρές θεολογικές συζητήσεις γύρω από τα ζητήματα της τελέσεως των μνημοσύνων των κεκοιμημένων, της συνεχούς θείας μεταλήψεως και άλλα σχετικά με την ακρίβεια της Ορθοδόξου Παραδόσεως. Αφορμή των μακρών συζητήσεων απετέλεσε η ανοικοδόμηση του Κυριακού ναού της Ιεράς Σκήτης της Αγίας Άννης (1754). Τέθηκε το ζήτημα αν τα τελούμενα μνημόσυνα υπέρ των δωρητών και αφιερωτών θα πρέπει να γίνονται την ημέρα του Σαββάτου ή της Κυριακής. Επίσης ποια θα πρέπει να είναι η συχνότητα της προσελεύσεως των μοναχών στη Θεία Κοινωνία. Οι συζητήσεις δίχασαν τους μοναχούς και αυτούς που επέμεναν για την τέλεση των μνημοσύνων τα Σάββατα που αποκάλεσαν κοροϊδευτικά «κολλυβάδες». Αυτοί όμως φαίνεται πως ήταν, παρά την αυστηρή τους επιμονή, βυθείς γνώστες της εκκλησιαστικής παραδόσεως κι αγωνίσθηκαν σθεναρά για τη γνησιότητα και την αποκάθαρση της παραδόσεως από πρόσθετες προσμήξεις. Έτσι η προσωνυμία «κολλυβάς» απετέλεσε ευφημισμό και το κίνημα δημιούργησε χρήσιμη και αγαθή αναγέννηση κι ανακαίνιση. Μάλιστα οι πρωτοπόροι του φιλοκαλικού αυτού κινήματος είναι τρείς άγιοι: Μακάριος Νοταράς, Νικόδημος Αγιορείτης και Αθανάσιος Πάριος. Συνοδοιπόροι τους και συνέκδημοι οι διαπρεπείς λόγιοι: Νεόφυτος ο Καυσοκαλυβίτης, Χριστόφορος ο Αρτηνός, Αγάπιος ο Κύπριος, Ιάκωβος ο Πελοποννήσιος, Παύλος ο ερημίτης, Θεοδώρητος ο Εσφιγμενίτης και αρκετοί άλλοι. Ορισμένοι ως αυτοεξόριστοι κατέφυγαν στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα και ίδρυσαν δεκάδες μονών, που αρκετές σώζονται μέχρι σήμερα, και στάθηκαν στηρίγματα του λαού στα δυτικότροπα ρεύματα. Έτσι βλέπουμε τον όσιο Μακάριο τον Νοταρά στη Χίο, τον Νήφωνα τον Χίο στη Σκιάθο, τον Διονύσιο τον Σκιαθίτη στη Σκύρο, τον Ιερόθεο στην Ύδρα με αρκετούς μαθητές και φίλους της αγιορείτικης μοναχοτρόφου και αγιοτρόφου παραδόσεως. Στις μονές που ιδρύουν παρατηρούμε πλούσια δράση και σημαντική προσφορά. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο με συνοδικές αποφάσεις δίνει τις τελικές λύσεις στο «κολλυβαδικό» ζήτημα. Τα μνημόσυνα μπορούσαν να τελούνται ανάλογα με τις περιστάσεις και η Θεία Μετάληψη με την κατάλληλη προετοιμασία μπορεί να γίνεται συχνά, δίχως να μένει κανείς στην ξηρότητα του τύπου αλλά στη ζωή της ουσίας.

Οι όσιοι Νικόδημος ο Αγιορείτης, Μακάριος ο Νοταράς και Αθανάσιος ο Πάριος είναι οι χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι της αναγεννήσεως στο Άγιον Όρος και του πνεύματος που επικράτησε. Πρόκειται για συγγραφείς γνωστών βιβλίων που επέδρασαν στις ψυχές των υποδούλων και που συνεχίζουν μέχρι τις ημέρες μας τα πονήματά τους συνεχώς να επανεκδίδονται. Το αγιορείτικο θεολογικό πνεύμα σφραγίζεται με την έκδοση της «Φιλοκαλίας των Ιερών Νηπτικών» (1785), που αποτελεί εκδοτικό σταθμό στα θεολογικά γράμματα.

Το Άγιον Όρος σε μία δύσκολη εποχή όπως η Τουρκοκρατία διατήρησε τη φλόγα του πάντα άσβεστη και μάλιστα θέλησε συχνά να τη μεταλαμπαδεύσει στους λαούς των Βαλκανίων και του Βορρά. Έτσι η ανταλλαγή επισκέψεων και η παραμονή αρκετών ανδρών στον ιερό Άθωνα δημιούργησε μια αξιόλογη πνευματική και πολιτιστική κίνηση. Στην ησυχία του Αγίου Όρους ως σχολή ανώτερης φιλοσοφίας καλλιεργείτο όχι μόνο η άσκηση και η νήψη αλλά και η μελέτη στις πλούσιες βιβλιοθήκες, οι μεταφραστικές εργασίες σπάνιων κειμένων, η σπουδή στην τέχνη και η μεταφορά ενός πνεύματος προσφοράς και θυσίας. Μεγάλης πνοής είναι το έργο του στάρετς Παΐσιου Βελιτσκόφκσυ μετά την αναχώρησή του από τον Άθωνα. Υπήρξε αναμορφωτής του μοναχισμού στη Ρουμανία και Ρωσία. Παρόμοιο έργο επιτελεί ο μαθητής του όσιος Γεώργιος της Τσερνίκα (+ 1806) στις μονές της Μολδαβίας, έχοντας υποτακτικούς εκατοντάδες μοναχούς, ο όσιος Σωφρόνιος Βράτσης (+ 1813) στο Βουκουρέστι, ο όσιος Αντύπας (+ 1882) από τη Μολδαβία πηγαίνει στο Ιάσιο και καταλήγει στη μονή Βαλαάμ της Φιλανδίας και ο Ρώσος όσιος Σιλουανός ο Αθωνίτης (+ 1938) διδάσκει με την πολυμεταφρασμένη βιογραφία του του αρχιμ. Σωφρονίου (+ 1993) και μετά τη μακαρία τελευτή του. Για μια ακόμη φορά γίνεται φανερή η αίγλη της οικουμενικότητος του Αγίου Όρους.

Η αγιορείτικη μοναχική πολιτεία δεν φύλαξε ποτέ μόνο για τον εαυτό της την ευωδία του άνθους της αρετής της. Παρά τη σκληρότητα της τουρκικής σκλαβιάς, την πενία, τη δυσκολία των μετακινήσεων και τους πολλούς κινδύνους ο ταπεινός αγιορείτικος σκούφος ταξίδεψε σε όλο τον ελληνισμό, για να μεταφέρει το νηφάλιο κήρυγμα της σωτηρίας, της λυτρώσεως, της παραμυθίας, της ενισχύσεως και της ελπίδος. Φλογεροί ιεραπόστολοι όπως ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, που στέφει το μακρύ κήρυγμα του με το μαρτύριο, ο όσιος Άνθιμος ο Κουρούκλης, που περιοδεύει τα νησιά και κτίζει ναούς και μονές, ο όσιος Μακάριος ο Νοταράς, που στα νησιά του Αιγαίου δημιουργεί εστίες ουσιαστικής αναψυχής και ανατάσεως το αυτό έργο πράτει και ο συνέκδημός του ο όσιος Αθανάσιος ο Πάριος, ο Αρσένιος της Πάρου και ο Σάββας της Καλύμνου είναι λίγοι από τους πολλούς.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε΄ ο ιερομάρτυς μαζί με τη χορεία των ενδόξων Αγιορειτών νεομαρτύρων διδάσκουν ακόμη πιο λαμπρά με τη μαρτυρική τους τελείωση και ενδυναμώνουν τον λαό.

Στον αιώνα μας συνεχίζει το Άγιον Όρος τη μυστική προσφορά του, που φανερώνει την υψηλή ορθόδοξη πνευματικότητα και ζωή και την ακτινοβολία του πέραν των ορίων του, με την ανάδειξη ασκητικών μορφών, πνευματικών φυσιογνωμιών και θεολογικών αναστημάτων. Σε ένα κόσμο που διψά και εναγώνια αναζητά τη γνησιότητα, την ακρίβεια και την αλήθεια δίδεται η μαρτυρία του βιώματος της ορθοδόξου πνευματικής ζωής και της σωτηρίας της ψυχής. Οι πολλοί νέοι προσκυνητές σήμερα κυρίως αν δεν ενθουσιάζονται πάντως προβληματίζονται από τον τρόπο αυτής της ζωής της ασκήσεως, εγκρατείας, απλότητος και ησυχίας των μοναχών. Έτσι ώστε μερικές φορές να αποτελεί σταθμό στη ζωή τους ένα προσκύνημα στο Άγιον Όρος. Η ταπείνωση και η αγιότητα του Αγίου Όρους διαδραματίζει ένα ρόλο πνευματικής εγρηγόρσεως στην Εκκλησία και στον λαό.

Η πνευματική αγιορείτικη προσωπογραφία έχει να μνημονεύσει και στα χρόνια μας αρκετές μορφές ισάξιες παλαιοτέρων εποχών, των οποίων μεταφέρουν το πνεύμα και συνάμα αποτελούν αφορμή για να συνεχισθεί και η δική τους εργασία στο μέλλον. Γνωστοί για τη μεγάλη αγάπη τους στο Άγιον Όρος, στις μονές τους, στα πνευματικά τους τέκνα, στην Παναγία και τον Θεό, φιλάρετοι και φίλεργοι ηγούμενοι υπήρξαν οι κοιμηθέντες αρχιμανδρίτες: Συμεών Γρηγοριάτης (+ 1905), Νεόφυτος Σιμωνοπετρίτης (+ 1907), που υπήρξαν νέοι κτίτορες των μονών τους, Κοδράτος Καρακαλληνός (+ 1940), Αθανάσιος Γρηγοριάτης (+ 1953), Ιερώνυμος Σιμωνοπετρίτης (+ 1957), Φιλάρετος Κωνσταμονίτης (+ 1963), που αναλώθηκαν στην υπηρεσία των μονών τους και των μοναχών τους, Σεραφείμ Αγιοπαυλίτης (+ 1960), Βησσαρίων Γρηγοριάτης (+ 1974), Γαβριήλ Διονυσιάτης (+ 1983), που συνεργάσθηκαν και για κοινές υποθέσεις του Αγίου Όρους με επιτυχία, Χαραλάμπης Σιμωνοπετρίτης (+ 1970), Εφραίμ Ξηροποταμινός (+ 1983) και άλλοι.
Ο Γέροντας Ιερώνυμος της Αίγινας

Ενάρετοι και διακριτικοί μακαριστοί πνευματικοί – εξομολόγοι υπήρξαν εκτός των παραπάνω επιφανών στον αιώνα μας Σάββας (+ 1908) και Γρηγόριος ο Μικραγιαννανίτης, Ιγνάτιος Κουτουνακιώτης (+ 1927), Χαρίτων Καυσοκαλυβίτης, Καισάριος και Μιχαήλ ο αόματος (+ 1952) οι Αγιαννανίτες, Νεόφυτος, Γαβριήλ (+ 1967), Ευστάθιος (+ 1981) και Ελπίδιος (+ 1983), οι Κύπριοι και Σπυρίδων (+ 1990) οι Νεοσκητιώτες, Γρηγόριος Διονυσιάτης, Μάξιμος Καρακαλληνός, Νικόδημος Κρητικός Κουτλουμουσιανοσκητιώτης και άλλοι.

Εγνωσμένης αρετής υπήρξαν οι αναπαυθέντες Γέροντες Χατζηγιώργης (+ 1886) ο περιβόητος και αυστηρός νηστευτής και Δανιήλ ο Ρουμάνος ο σπηλιώτης, οι Κερασιώτες, Αβιμέλεχ ο Κρητικός και Γεράσιμος (+ 1991) ο γνωστός υμνογράφος, οι Μικραγιαννανίτες, Καλλίνικος (+ 1930) ο νηπτικός και ησυχαστής και Δανιήλ (+ 1929) ο Σμυρναίος, οι Κατουνακιώτες, Γεράσιμος Μενάγιας (+ 1957) ο σοφός ερημίτης, Αββακούμ (+ 1978) ο ανυπόδητος Λαυριώτης, Ισαάκ (+ 1932) ο άριστος κοινοβιάτης και Λάζαρος (+ 1974) οι Διονυσιάτες, Ιωσήφ ο Σπηλιώτης (+ 1959) ο μεγάλος αγωνιστής και θεοφύλακτος (+ 1986) ο αγιόφιλος, οι Νεοσκητιώτες, Γερόντιος (+ 1958) ο Αγιοπαντελεημονίτης, Αθανάσιος ο ιβηρίτης (+ 1973) ο ταπεινόφρων και θεομητροφιλής, Ευλόγιος (+ 1948) ο μεγάλος νηστευτής και Ενώχ (+ 1978) ο χαριτωμένος Ρουμάνος παρά τις Καρυές, Παπα-Τύχων (+ 1968) ο σπουδαίος Ρώσος ασκητής της Καψάλας, Πορφύριος (+ 1991) ο προορατικός και διορατικός Καυσοκαλυβίτης Γέροντας, που μετέφερε την αγιορείτικη ευλογία επί δεκαετίες στην Αττική και Παΐσιος (+ 1994) ο Αγιορείτης, που ανέπαυσε πολλούς ανθρώπους που τον πλησίασαν με σεβασμό. Για όλους έγραψαν άξια πολλοί πολλά.
ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ:
http://fdathanasiou.wordpress.com/category/a%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1/page/3/

Οι δύο τελευταίοι που αναφέρθηκαν είναι ευρύτερα γνωστοί για τη χάρη τους. Ο Γέροντας Πορφύριος υπήρξε μία από τις πιο σημαντικές μορφές των ημερών μας, είχε το κύρος της γνησιότητας, είχε την εμπειρία του Αγίου Πνεύματος, ήταν αληθινά ταπεινός, ατόφια απλός, είχε συνυφασμένη την παιδικότητα με την αγιότητα. Υπήρξε ψυχοανατόμος, παιδαγωγός και καθοδηγητής πολλών, που με συγκίνηση διηγούνται τις συναντήσεις μαζί του. Ο Γέροντας Παΐσιος υπήρξε κι αυτός έμπειρος, υπομονετικός κι επίμονος ιατρός ψυχών κι οδηγός ενός πυκνού πλήθους ανθρώπων με μεγάλες ανάγκες. Ο ιλαρός του λόγος, το παράδειγμά του, οι συμβουλές του σε άγγιζαν, σου μετέδιδαν ειρήνη, τη χάρη της ευλογίας, τη δρόσο του πνεύματος.

Μεταξύ των λογίων συγκαταλέγονται ο ιερομόναχος Θεοδώρητος Λαυριώτης, Γεράσιμος Εσφιγμενίτης (Σμυρνάκης) για το περίφημο βιβλίο του για το Άγιον Όρος, ο ιεροδιάκονος Κοσμάς Αγιοπαυλίτης (Βλάχος) επίσης, ο ιερομόναχος Χριστόφορος Δοχειαρίτης (Κτενάς) για το πλήθος των εργασιών του περί του Αγίου Όρους, οι Λαυριώτες Γέροντες Παντελεήμων, Χρυσόστομος, Αλέξανδρος (Ευμορφόπουλος), Σπυρίδων (Καμπανάος) ιατρός, Παύλος (Παυλίδης) ιατρός, Αλέξανδρος (Λαζαρίδης), Ευλόγιος (Κουρίλας) ο μετέπειτα μητροπολίτης Κορυτσάς, Ιωακείμ Ιβηρίτης, Θεόφιλος, οι Νίκανδρος, Ιάκωβος και Αρκάδιος οι Βατοπαιδινοί και οι Ξηροποταμινοί Γέροντες Παύλος, Χρύσανθος και Ευδόκιμος, Αθανάσιος Παντοκρατορινός, Ζωσιμάς Εσφιγμενίτης, Νείλος (Μητρόπουλος) Σιμωνοπετρίτης, Σάββας Φιλοθεϊτης, Βαρλαάμ Γρηγοριάτης, Θεοδόσιος, Αγιοπαυλίτης, Ιωακείμ (Σπετσιέρης) Νεοσκητιώτης και άλλοι.
ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣhttp://www.katafigi.gr/2012/06/09062012.html

Το έργο των αγίων, των ηγουμένων, των πνευματικών, των Γερόντων και των λογίων του Αγίου Όρους, του χθες και του σήμερα, ακτινοβολεί και επιδρά ευεργετικά στον κόσμο. Γιατί το Άγιον Όρος πέρα από τα κειμήλια τα πολύτιμα φυλάγει θησαυρούς ζώσης αρετής, που αυτή κυρίως ενδιαφέρει περισσότερο, με την παροχή τρόπου ζωής προς αντιμετώπιση της καθημερινής σκληρότητος, μονοτονίας και μοναξιάς. Έτσι το Άγιον Όρος ονομάσθηκε δικαίως «σχολή πνευματικής πατρότητος και συμβουλευτικής» (καθηγητής Α. Σταυρόπουλος) και με το να φιλοξενεί πολλούς και με το να εξέρχονται οι δυνάμενοι προς εξομολόγηση, ομιλίες και ιεραποστολή. Των συμβουλών αυτών ακροατές είναι και αρχιερείς, ιερείς, μοναχοί, μοναχές, καθηγητές, δάσκαλοι και οι «ελάχιστοι» των αδελφών. Όπως σωστά ειπώθηκε «στο πρόσωπο των λίγων αυτών ανθρώπων που μένουν απομονωμένοι στην καλύβα ή στη σπηλιά τους μπορεί να δει τους φρουρούς, τους θεματοφύλακες, τους «αθλητές» μιας σοφίας και μιας επιστήμης του ανθρώπου που βιαζόμαστε να θαυμάσουμε όταν προέρχεται από τις Ινδίες ή από το Θιβέτ, αλλά την αγνοούμε όταν ασκείται δίπλα μας» (J. Lacarriere).

Οι λόγοι του Γέροντος Παϊσίου για τον βιογραφούμενό του Χατζηγιώργη ταιριάζουν και στον ίδιο και σε αρκετούς από αυτούς που αναφέραμε και χαρακτηρίζουν την καλή τους αγωνία για την πορεία του κόσμου. «Συμβουλεύει ανάλογα τον καθένα, με διάκριση, και παρηγορεί τις ψυχές και βοηθάει με τις καρδιακές του προσευχές. Το πρόσωπό του ακτινοβολεί από την αγία του ζωή και σκορπάει θεία χάρη στις πονεμένες ψυχές. Η φήμη του έχει φτάσει παντού και τρέχουν από παντού οι άνθρωποι για να ωφεληθούν πνευματικά. Από το πρωί μέχρι το βράδυ, μαζεύει τον πόνο των πονεμένων και θερμαίνει τις καρδιές τους με την αγάπη του την πνευματική, που έμοιαζε με ανοιξιάτικη λιακάδα».

Γεράσιμος μοναχός Μικραγιαννανίτης ο υμνογράφος, με τον ιερομόναχο Δονύσιο και τον μοναχό Αβιμέλεχ
ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ: http://parratiritis.blogspot.gr/2012/04/blog-post_09.html

Ο Μικραγιαννανίτης Γέρων Αβιμέλεχ συνήθιζε να απαντά όταν τον ρωτούσαν τι κάνει «Νούν τηρούμε». Ο Κατουνακιώτης Γέρων Λεόντιος τυφλός μονολογούσε «τώρα όλα τα βλέπω καλύτερα, όλα τα αισθάνομαι καλύτερα, ο Θεός μου έδωσε πιο δυνατό φως, από εκείνο που είχα όταν ήμουν υγιής». Ο Καυσοκαλυβίτης Γέρων Μιχαήλ με το αειθαλές του χαμόγελο συνομιλούσε με τους αγίους. Ο Κωνσταμονίτης βιβλιόφιλος Γέρων Μόδιστος έλεγε: «Αν δεν νοιώσουμε ότι οι όλοι οι αδελφοί είναι δικοί μας και ότι εμείς είμαστε δικοί τους, ποτέ δεν θα κατοικήσει το Άγιον Πνεύμα στην καρδιά μας. Τη στάση μας απέναντί τους δεν πρέπει να τη ρυθμίζει η πνευματική τους ποιότητα». Ο ασκητικώτατος Καρουλιώτης Γέρων Φιλάρετος έλεγε: «Αδελφοί μου, όλος ο κόσμος τρέχει και προσπαθεί για τη σωτηρία του, εκτός από μένα τον αμαρτωλό». Γέροντας χρόνια ασθενής της Σκήτης Κουτλουμουσίου έλεγε πως «θείο θέλημα είναι και συμφέρει πολλές φορές να είναι το σώμα άρρωστο για να σωθεί η ψυχή». Άλλος σύγχρονος σοφός Γέροντας συχνά τόνιζε : «Η φυσική ησυχία συντείνει στην εσωτερική ησυχία. Όμως αν δεν υπάρχει, πρέπει να υπομείνεις σ’ ότι βρίσκεις κι ο Θεός θα σου δώσει τα μεγαλύτερα». Και «ψάξε να βρεις γιατί δεν έχεις ειρήνη». Και «Να θλίβεσαι για να χαίρεσαι» και «καλύτερα να ‘χεις δυσκολίες, παρά να νομίζεις πως πας καλά, με τις δυσκολίες ωριμάζεις κι ομορφαίνεις…». Σ’ ένα βιβλίο του ο Γέροντας Μητροφάνης Χιλανδαρινός γράφει περί της μοναχικής προσφοράς πως είναι «η εγκαρδιότητα της προσευχής, η αγάπη που φθάνει μέχρι τη θυσία, η συγχωρητική ταπεινοφροσύνη και η ενθουσιώδης φιλανθρωπία».

ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣhttp://www.katafigi.gr/2012/06/09062012.html

Όταν η αγιότητα συμπίπτει με τη λογιότητα είναι κάτι θαυμαστό. Όταν στο Άγιον Όρος συνεχίζουν να υπάρχουν και σήμερα τέτοιες μορφές είναι μια έκτακτη ευλογία για τον κόσμο.
ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ:
http://blogs.sch.gr/kantonopou/2012/12/18/%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%87%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82/

ΠΗΓΗ (η υπογράμμιση του Ιστολογίου):
Διαβάστε περισσότερα... »

Τρείς σύγχρονοι 'Οσιοι Γέροντες

Διαβάστε περισσότερα... »

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Η ΑΓΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ - Α΄ ΜΕΡΟΣ



Επιμέλεια: Δρ Δημήτρης Περδετζόγλου

Εδώ, το Β΄Μέρος


ΤΑ ΠΕΤΕΙΝΑ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΣΤΡΟΥΘΙΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΑΚΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΦΥΣΕΩΣ, ΟΛΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΘΕΟΥ


Τα ζώα διαισθάνονται την αγάπη του ανθρώπου
   
Γέροντα, ο Αββάς Ισαάκ λέει: «Καρδία ελεήμων είναι καύσις καρδίας υπέρ πάσης της κτίσεως ...».

-Ναι, έτσι είναι «καύσις καρδίας» και υπέρ των ζώων, αλλά και υπέρ των δαιμόνων ακόμη. Ο πνευματικός άνθρωπος δίνει την αγάπη του πρώτα στον Θεό, έπειτα στους ανθρώπους, και την υπερχείλιση της αγάπης του την δίνει στα ζώα και σε όλη την κτίση.

Αυτή η θεϊκή αγάπη πληροφορεί και τα ζώα, τα οποία καταλαβαίνουν τον άνθρωπο που τα αγαπάει και τα πονάει και τον πλησιάζουν, χωρίς να φοβούνται. Ακόμη και τα άγρια ζώα μπορούν να διακρίνουν έναν άνθρωπο που τα αγαπάει, από έναν κυνηγό που θέλει να τα σκοτώση.

Τον κυνηγό τον αποφεύγουν, τον άνθρωπο που τα αγαπάει τον πλησιάζουν. Νόμιζα ότι δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα φίδια, γιατί το φίδι είναι το μόνο ζώο που δεν αγαπιέται από τους ανθρώπους.

Διαπίστωσα όμως αργότερα ότι και τα φίδια διαισθάνονται την αγάπη του ανθρώπου και πιάνουν φιλία μαζί του. Αν ο άνθρωπος έρθη στην θέση του φιδιού και το πονέση, το φίδι αμέσως το καταλαβαίνει και τον πλησιάζει σαν φίλος. Είναι σαν να λέη: «Δόξα σοι ο Θεός, βρήκα κι εγώ επιτέλους έναν φίλο!».

-Είναι, Γέροντα, το ένστικτο που έχουν;

-Ο Θεός,για να εξυπηρετούνται, έχει δώσει και σ' αυτά ό,τι χρειάζονται, τους έδωσε την διαίσθηση. Μετά την πτώση ο άνθρωπος στερήθηκε το υπερφυσικό, αλλά του έμεινε ο νους, η λογική. π.χ. οι άνθρωποι βλέπουν κάπου πλατάνια και καταλαβαίνουν ότι εκεί υπάρχει και νερό ψάχνουν και το βρίσκουν. Ενώ τα ζώα το πληροφορούνται σαν να έχουν ραντάρ. Η καμήλα, όταν είναι στην έρημο και διψάει, τρέχει μόνη της προς το μέρος που υπάρχει νερό και ο καμιλιέρης την ακολουθεί. 
Είναι σαν να παίρνη τηλεγράφημα.

Από το βιβλίο: «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Ε΄ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ»

ΠΗΓΗ:




Εάν έχετε την εντύπωση ότι τα πουλιά είναι όμορφα πλάσματα, αλλά δεν έχουν καμία νοημοσύνη,  καλύτερα να αλλάξετε τον τρόπο σκέψης σας: Τα πουλιά είναι εξυπνότερα από ό, τι τα παιδιά σε ορισμένες πτυχές μέχρι την ηλικία των 7.

Στο University of Cambridge, ερευνητές πραγματοποίησαν μια σειρά από απλά πειράματα που έχουν στόχο να δοκιμάσουν τη νοημοσύνη των πουλιών και των μικρών παιδιών. Ένα από τα πειράματα περιέλαβε τη χρήση χαλικιών για να βελτιώσει τη στάθμη ύδατος σε μια στάμνα με στόχο ένα στοιχείο που επιπλέει στην επιφάνεια έτσι ώστε όταν ήταν αρκετά υψηλό να το φθάσει. Εκπληκτικό!, η μελέτη διαπίστωσε ότι τα πουλιά ήταν εξίσου καλά στον υπολογισμό το πώς να πάρουν το στοιχείο από τις συσκευές, όπως και τα  παιδιά κάτω από την ηλικία των 7.

Τα κοράκια κάνουν ακριβώς οτι και οι άνθρωποι μέχρι την ηλικία των 7. Ωστόσο, πάνω απ 'αυτή την ηλικία, οι άνθρωποι έμαθαν και ήταν σε θέση να ολοκληρώσουν όλες τις εργασίες πολύ πιο γρήγορα.
Παρά το γεγονός ότι τα πουλιά δεν μπορούν ακόμα να κάνουν πράγματα που τα παιδιά μπορούν-όπως η ανάγνωση, το γεγονός ότι η συνειρμική μάθηση για την επίλυση προβλημάτων, μέχρι και σε παιδιά 7 ετών είναι αξιοσημείωτη.

Σε μια ξεχωριστή δοκιμή ερευνητές δημιούργησαν ένα παρόμοιο πείραμα, αλλά χρησιμοποιώντας ένα U-σχήμα σωλήνα κρυμμένο στο κάτω μέρος.  Αυτή τη φορά τα πουλιά φάνηκαν να συγχέονται και δεν μπορούσαν να καταλάβουν τι πρέπει να κάνουν, ενώ τα παιδιά εξετάστηκαν στην ίδια κατάσταση και έπλευσαν κατευθείαν χωρίς δυσκολία..
Την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να καταλάβουμε τη λύση σε ένα πρόβλημα, ένα κοράκι μπορεί να είναι πιο χρήσιμο από ένα μικρό παιδί.




 
 














ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ:








Διάσημη μέσα σε λίγες ώρες έγινε σε όλο το Facebook, μία φωτογραφία στην οποία απεικονίζεται ένας ταυρομάχος ο οποίος σταμάτησε τον «αγώνα» μόλις συνειδητοποίησε πόσο βάρβαρο είναι να βάζεις ένα αθώο πλάσμα να παλεύει για την ζωή του.

Στην λεζάντα που συνοδεύει την εικόνα τονίζεται πως αυτή ήταν η τελευταία σκηνή στην καριέρα του γνωστού ταυρομάχου, Αλβάρο Μουνέρα, ο οποίος ξέσπασε σε κλάματα την ώρα της ταυρομαχίας και σταμάτησε να παλεύει με τον ταύρο. 




«Και ξαφνικά, έστρεψα το βλέμμα μου προς τον ταύρο. Είχε στα μάτια του μια αθωότητα, που βλέπεις σε κάθε ζώο, και με κοίταξε με αυτή, σα να με ικέτευε να σταματήσουμε. Ήταν, μια κραυγή απόγνωσης για δικαιοσύνη που διαπέρασε όλο μου το είναι. Το περιγράφω σα μια ανθρώπινη προσευχή, καθώς όταν κάποιος εξομολογείται, ελπίζει ότι θα συγχωρεθεί. Ένιωσα, σαν το χειρότερο πλάσμα πάνω στη Γη» έχει δηλώσει ο Μουνέρα κάποια στιγμή, ενώ πλέον είναι ακτιβιστής για τον τερματισμό αυτού του βάρβαρου «σπορ».

ΠΗΓΗ:
http://www.iefimerida.gr/news/65811/%CE%B7-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%87%CE%BF-%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%BF-facebook





















Δύο άνθρωποι που μεγάλωσαν ένα λιονταράκι από μωρό αναγκάστηκαν να το αφήσουν ελεύθερο σε ένα πάρκο άγριων ζώων στην Αφρική. Ένα χρόνο μετά πήγαν να το δουν. Τους είπαν ότι δεν θα τους γνωρίσει. Δείτε τί έγινε...





 
ΣΚΥΛΟΣ ΣΩΖΕΙ ΠΑΙΔΑΚΙ ΑΠΟ ΠΝΙΓΜΟ!

 
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΚΤΩ ΕΤΗ, Ο ΛΕΟΝΤΑΣ ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ 
ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΣΩΣΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ!











 
 



Μια γάτα βλέπει μια άλλη νεκρή και ανεβαίνει πάνω της να της κάνει μαλάξεις! Ύστερα και αφού καταλαβαίνει πως είναι μάταιο, ξαπλώνει δίπλα της, ως ένδειξη πένθους. Η φύση μας δίνει πολλά μηνύματα συνεχώς. Ένα από αυτά είναι ότι τα ζώα έχουν περισσότερη ανθρωπιά από τους ίδιους τους ανθρώπους...


 
 

 
 
 



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ:
-http://www.impantokratoros.gr/agioi_zoa.el.aspx
Διαβάστε περισσότερα... »